| I. rész: Bevezetés az egyháztanba | |
| Egyháztan a katolikus teológiában | 7 |
| Az egyháztan története | |
| Az egyháztan helye a teológiában | |
| Az egyház fogalmi megközelítése | 11 |
| A Krisztusban hívők közössége | |
| Bellarmn meghatározása | |
| Ujabb próbálkozások | |
| A II. vatikáni zsinat eljárása | |
| A nem-katolikus keresztények egyházfogalma | |
| Mi is a zsinat megoldását választjuk | |
| Jézus Krisztus egyházat alapított | 17 |
| Jézus tudatosan készített elő Egyházának megalakulását | |
| Az utolsó vacsora eseményei | |
| A tizenkét apostol meghivása és felhatalmazása | |
| A Péternek igért primátus, azaz főség | |
| Krisztus Egyházának megalakulása | |
| II. rész: A megdicsőült Krisztus kapocsolat Egyházával | |
| Az Egyház Isten népe | 34 |
| Isten üdvözítő terveinek kibontakozása üdvtörténetet eredményez | |
| Népről az Ujszövetségben csak átvitt értelelemben beszélünk | |
| A szövetség és az elkötelezettség népe | |
| Kultikus közösség is, jogilag megszervezett intézmény is | |
| A szolidaritás és a korporatív szellem Isten népében | |
| Isten népe vándor-egyház | |
| Kik tartoznak Isten népébe? | |
| Az Egyház Krisztus misztikus teste | 43 |
| Bibliai megalapozás | |
| Akik Krisztusba kapcsolódtak, egymással is szoros kapcsolatan vannak | |
| Egyének fölött álló természetfölötti család, amelybe a keresztségben beleszületik az ember | |
| Hogyan viszonylik egymáshoz Krisztus és Krisztus Teste? | |
| A bibliai kép további története | |
| A hittudósok következtetései | |
| Az Egyház Krisztus jegyese | 53 |
| Jahve és népe jegyesi kapcsolata | |
| Krisztus és Egyáza jegyesi kapcsolata | |
| Az Egyház a Szentlélek temploma | 55 |
| Mi a szerepe a Szentléleknek az Egyházban? | |
| Hogyan képzeljük a Lélek és az Egyház egymáshoz való viszonyát? | |
| Az Egyház mint szeretetszövetség | |
| Az Egyház misztériuma: Az Egyház mint hittitok | 64 |
| Az Egyház misztériuma | |
| A misztérium szó a bibliai és az egyházi nyelvhasználatban többféle értelemben fordul elő | |
| Az Egyház misztériumára a misztérium szónak mindhárom értelme vonatkozik | |
| Az Egyház, mint hittitok: Krisztus Egyházánakj kettős arculata | |
| Az Egyház istentől ered és isteni vonásokat mutat, de emberekből áll | |
| Kegyelmi közösség és jogi szervezet | |
| Az eszkatológiai feszültség | |
| A kettőség az Ige megtestesülésére emlékeztet | |
| Az Egyház misztériuma mint szakramentalitás | 69 |
| Fogalmi tisztázás | |
| Egyháztani következmények | |
| Szentségtani következmények | |
| Krisztus Egyházának fogyatkozhatatlansága és tévedhetetlensége | 73 |
| Krisztus Egyháza fogyatkozhatatlan | |
| A Biblia tanítása | |
| A krisztusi örökség változatlan fenntartása azonban nem jelenthet megmerevedést | |
| Az Egyház tévedhetetlensége | |
| A tévedhetetlensége fogalma | |
| A tévedhetetlenség bizonyítása | |
| Miben tévedhetetelen az Egyház? | |
| Kik tévedhetetlenek? | |
| Az Egyház céljai | 82 |
| A megváltás gyümölcseinek eljuttatása minden emberhez | |
| Az abszolut jövő alázatos szolgálata | |
| Krisztus titokzatos Testének fokozatos kiépítése | |
| Kultikus tevékenység | |
| A jelszerűség valósítása | |
| III. rész: Krisztus Egyházának lényegs tulajdonságai | |
| Krisztus Egyháza látható Egyház | 88 |
| Az Egyház láthatósága és a Biblia | |
| A láthatóság a szakramentalitásból is következik | |
| A láthatóság és az inkarnáció | |
| Krisztus Egyháza egyetlen | 91 |
| Tételünk bibliai alapjai | |
| Kik tartoznak Krisztus egyetlen Egyházába? | |
| A hármas kötelék szerepe | |
| A tagság kérdésének bonyolultsága | |
| Ujabb megoldási kisérletek | |
| Melyik Egyház mondható Krisztus egyetlen Egyházánák? | |
| Krisztus Egyháza és a római Egyház | |
| Mondhatók-e egyházaknak a nemkatolikus keresztény közösségek? | |
| A keresztények megoszlása ellenkezik Isten akaratával | |
| Krisztus egyedül üdvözítő Egyháza | 99 |
| Egymásnak ellentmondani látszó két elv | |
| Egyeztetési kísérletek | |
| A "votum Ecclesiae" és a Krisztus Egyházához való tartozás | |
| A votum Ecclesiae és a római Egyházhoz való tartozás | |
| Az Egység Krisztus Egyházában | 104 |
| A Szentírás és a szenthagyomány | |
| Az egységet biztosító tényezők isteni ajándékok | |
| Az egység mint feladat | |
| Az egyházatyák szintén ajándéknak is, feladatnak is tartják az Egyház egységét | |
| Egység a sokféleségben | |
| Krisztus Egyházának egysége és a római Egyház | |
| A Szentség Krisztus Egyházában | 110 |
| A szentség mint kegyelmi adottság: objektív értelemben vett szentség | |
| A szentség mint megvalósításra váró feladat | |
| Az Egyház etikai szentsége csak a világ végén fog megvalósulni a maga teljességében | |
| Alkalmazható-e Krisztus Egyházára a bűnös jelző is? | |
| Krisztus Egyházának szentsége és a római Egyház | |
| Az egyetemesség /katolicitás/ Krisztus Egyházában | 115 |
| Az egyetemesség bibliai alapjai | |
| Az egyetemesség formái | |
| Az egyetemesség mint feladat | |
| Egy akol és egy pásztor | |
| Krisztus egyháza apostoli Egyház | 119 |
| Az apostoliság fogalmi köre | |
| Az apostoliság és a nem-katolikus keresztények | |
| Krisztus Egyházának apostolisága és a Szentírás | |
| A római Egyház apostolisága | |
| IV. rész: Az apostoli Egyház szervezetének utódlása | |
| Isten népének két státusza: Klerikusok és laikusok | 125 |
| A két státusz közös elemei | |
| A két státusz eltérő elemei | |
| A laikusok szerepe az Egyházban | |
| Klerikusok és laikusok együttműködése nem-egyházi ügyekben | |
| A hiearchia strukturáltsága | 134 |
| Strukturáltság a apostoli Egyházban | |
| Az apostolok megbizatásának utódlása | |
| A hiearchia további tagolódása | |
| Papi szolgálat és papi "hatalom" az Egyházban | |
| Az apostolok megbizatásának püspöki utódlása | 140 |
| Az apostoli küldetés végigvonul az egész történelmen | |
| Apostoli kollégium és püspöki kollégium | |
| A kétféle kollégium lényege | |
| A püspöki kollégalitás következményei | |
| Az apostolok és a püspök "hatalmának" különbözősége | |
| Mit jelent a gyakorlatban, hogy mindenegyes püspök gondoskodjék az egész Egyház sorsáról? | |
| A püspöki kollégium tévedhetetlensége | |
| A megyéspüspök hatalma saját egyházmegyéjében | |
| A zsinat állásfoglalása néhány vitatott kérdésben. | |
| Szent Péter utódai | 150 |
| Szent Péter római püspöksége | |
| A római püspök primátusának történeti bizonyítása | |
| A primátusi jogkör fokozatos bővülésének elvi alapja | |
| A pápai primátusra utalnak egyes elve jelentőségű kijelentések | |
| A primátus további tanui gyakorlati magatartások | |
| A pápai primátusról szóló dogma | 160 |
| Az első vatikáni zsinat előtti dogmafejlődés | |
| A primátus az Egyház ókorában | |
| A primátus további fejlődése a középkorban és az ujkorban | |
| Az első vatikáni zsinat dogmája a pirmátusról | |
| A zsinati határozat szövege és mondanivalói | |
| A primátus az Egyház szakramentalitásából is következik | |
| A pápa a Krisztusban egyesült család feje | |
| A primátus nem öncélu hatalom | |
| A pápa Róma püspöke | |
| A primátus az első vatikáni zsinat után | |
| A centralizmus győzelmének látszata | |
| A püspök jogainak biztosítása | |
| A kétféle hatalom elvi összeegyeztetésének kisérletei | |
| A pápa tévedhetetlensége | 173 |
| A tanítóhivatal tévedhetetlensége | |
| A pápa külön tévedhetetlensége | |
| Az első vatikáni zsinat dogmája a pápai tévedhetetlenségről | |
| A tévedhetetlenség dogmájának hittudományos értelmezése | |
| Nem-tévedhetetlen egyházi megnyilatkozások | |
| Gyakorlati következmények a hit hirdetői részére | |
| Az áldozópapok küldetése | 183 |
| A preszbiter fokozat kialakulása | |
| Az áldozópapok feladatai | |
| A papok személyi kapcsolatai | |
| A diakonátus | 191 |
| Diakonusok a Bibliában | |
| A diakonus feladatai | |
| Önálló és álandó diakonátus | |
| Nyilt kérdések | 193 |
| A klérus társadalmi helyzete | |
| Cölibátus a klérusban | |
| A nők papsága | |
| Utószó | 199 |
| Irodalom | 201 |
| A szövegben előforduló irodalmi utalások | 215 |
| A zsinati kiadványok címének rövidítése | 221 |