| Előszó (Harsányi István) | 5 |
| Az evangéliumi családi nevelés alapkérdései | 7 |
| Kicsoda a gyermek? | 9 |
| A szülők | 12 |
| Nevelésünk "helye" és célja | 14 |
| Apa-e, anya-e a szülő? | |
| Az apa férfi-e valóban? | |
| Igazán nő-e az anya? | |
| Az édesanya | 19 |
| Az édesapa | 25 |
| A nagyszülők | 28 |
| Az önálló hit szüksége | 30 |
| Törvény és evangélium | 31 |
| A szó és az Ige | 33 |
| A világgal, a társadalommal való kapcsolatunk | 34 |
| Nevelésünk útja és módszere | 36 |
| Az evangéliumi nevelés a családban (Az alkalmazott agapé-szeretet) | 39 |
| A szeretet türelmes, jóságos, mert: | 42 |
| beleérző, akarat-fejlesztő | |
| rendre nevelő | |
| A szeretet nem irigykedik, mert | 46 |
| vállalja a gyermeket terheivel | |
| a több gyermeket gondjaival | |
| sokféle problémájával együtt | |
| A szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel, mert | 53 |
| a gyermek kérdéseire élményszerű választ ad | |
| félelmeit feloldja | |
| a produkáltatástól és a csodagyerekségtől megóvja | |
| még tanulni is kész vele | |
| A szeretet nem viselkedik bántóan, mert | 61 |
| a gyermeknek tett ígéreteit betartja | |
| a dackorszaka alatt vele és beleérez | |
| a gólyameséktől megvédi | |
| idejében és megfelelően felvilágosítja | |
| és nem rémísztgeti | |
| A szeretet nem keresi a maga hasznát, mert | 70 |
| áldozatos, ha kell - önfeláldozó | |
| csendet tud biztosítani a gyermek számára | |
| a gyermek tulajdonát tiszteletben tartja | |
| de adni, ajándékozni is megtanítja | |
| A szeretet nem háborodik fel, mert | 33 |
| sohasem ütlegel | |
| szülői összhangban büntet és jutalmaz | |
| "zsilipelve" dicsér és fedd | |
| A szeretet nem rója fel a rosszat, mert | 81 |
| nemcsak megbocsát, el is felejt | |
| betartja a jézusi sorrendet | |
| pofonokat nem utalványoz | |
| a gyermek tetteinek indító okaira figyel | |
| A szeretet nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal, mert | 84 |
| a szülő és a gyermek közt jó kapcsolatot teremt | |
| nem kendőzi az ügyeskedést - ügyességnek | |
| a gyermek igazát is elismeri | |
| A szeretet mindent elfedez, mindent remél, mindent eltűr, mert | 87 |
| roskadozva sem roskad össze | |
| sohasem zsugori | |
| növelve-nevel | |
| A szeretet soha el nem múlik, mert | 90 |
| az Isten - az agapé - Szeretet | |
| azért nem múlhat el | |
| Benne és belőle élünk | |
| Családi nevelés az evangéliumra (Az alkalmazott agapé-szeretetben) | 91 |
| Hogyan beszéljünk gyermekünkkel Istenről? | 94 |
| Ahogy a Biblia, ahogy Jézus | |
| - Hol lakik az Isten? | |
| Személyes Isten-élmény | |
| - Mindent lát az Isten? | |
| Isten nem segédnevelő, vagy égimikulás | |
| A titokzatos Isten | |
| Hogyan beszéljünk Jézusról? | 100 |
| Ige- és gyermekszerűen | |
| Három példa | |
| Jézus-kép | |
| Az ünnepkörről és az ünnepekről | 102 |
| Az ünneplés jelentősége | |
| A négy ádvent | |
| A Mikulás krampusz nélkül | |
| Jézuska, karácsony s a szent este | |
| A Húsvét. A halál és feltámadás kérdése | |
| A mennybemenetel | |
| Pünkösd | |
| A Biblia és a gyermek | 109 |
| A gyermek a szövegre, de ránk is figyel | |
| Hogyan mondjunk el egy bibliai történetet? | |
| Az illusztráció jelentősége | |
| A "tejnek itala" | |
| A képekben való beszéd | |
| Mi érdekli a kis és a növő gyermek? | |
| Mikor milyen történeteket vegyünk előbbre? | |
| A kis Jézustól - a Nagy Barátig | |
| Az egy "nézőpontú", "szempontú" elbeszélés | |
| A bibliai történetek elmondásának öt alapszabálya | |
| A dramatizálás és a rajz jelentősége | |
| Gyermekünk gyülekezeti életre nevelése | 117 |
| Az imádság misztériuma | |
| A gyermek és az imádkozás | |
| Mikor imádkozzunk? | |
| Kivel és hogyan imádkozzék a gyermek? | |
| 12 testvéri jótanács | |
| A meditáció | |
| Az áldás | |
| Ha a gyermek nem akar imádkozni | |
| Az énekről | 130 |
| A szent-kapocs | |
| A szövegmagyarázat fontossága | |
| A régi és az új énekek | |
| Felhasznált és többször idézett forrásmunkák | 133 |
| Irodalom | 137 |