1.034.801

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Óvodások szomatikus nevelése

Tudományos Konferencia, Veszprém, 1986. október 8-9.

Szerző

Kiadó: MTA Veszprémi Akadémiai Bizottsága
Kiadás helye: Veszprém
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 287 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7121-17-x
Megjegyzés: 500 példányban jelent meg. Néhány fekete-fehér ábrával és illusztrációval. Német és angol nyelvű tartalomjegyzékkel, összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Évek óta készültünk, hogy a Veszprémi Akadémiai Bizottság székházában fórumot teremtsünk a sport- és mozgás biológiai munkabizottság által felvállalt óvodások / testi nevelését összegző... Tovább

Előszó

Évek óta készültünk, hogy a Veszprémi Akadémiai Bizottság székházában fórumot teremtsünk a sport- és mozgás biológiai munkabizottság által felvállalt óvodások / testi nevelését összegző vizsgálataink bemutatására. Reméltük azt is, hogy a gyermek fejlődésének legjelentősebb életszakaszában, a 3-6 éves óvodások testi nevelése terén, az utóbbi években sokasodó kutatásokról, legalább hazai környezetben tájékozódhatunk.
Nem csalódtunk, mert az óvodások és kisiskolások körében végzett vizsgálatokról hazai, sőt nemzetközi szinten is elismert kutatók számoltak be Veszprémben népes publikum előtt. Örömmel tapasztaltuk, hogy a résztvevők jelentősen hozzájárultak e csodálatos korosztály testi nevelését érintő társadalmi összefüggések és az utóbbi években elért eredmények mélyreható elemzéséhez. Köszönet dr. Eiben Ottó, dr. Nemessuri Mihály, dr. Pereszlényi Éva és Kunos Andrásné felkért előadóinknak és köszönet a korreferátumokkal jelentkezett kollégáknak a téma alapos és mélyreható feltárásáért.
Az elhangzott előadásokat négy fejezetbe gyűjtve önálló tanulmánykötetben adjuk közre. Célunk, hogy megörökítsük az ide kapcsolódó kutatások eredményeit és ezzel is segítsük az óvónők felelősségteljes gyakorlati tevékenységét. Ezért is tartjuk értékesnek és kísérjük megkülönböztetett figyelemmel az óvónőképző intézetek testnevelő tanárai által végzett kutatómunkát, mely konkrét és nélkülözhetetlen segítséget adhat az óvónők számára. Reméljük ad is, mert a konferencia ajánlásai határozottan célozták meg az óvodás gyermekek játékos, sokmozgásos testnevelésének szükségességét.
Az előadások anyagának közreadásával szeretnénk hozzájárulni az óvodások testi nevelésének helyzetelemzéséhez, a fejlesztés akadályainak feltáráshoz az óvónők részére bátorítást adni a gyermekek aktivitásához jobban kapcsolódó erősebb terhelésekhez, vagyis az alul terhelés megszüntetéséhez.
Kívánjuk, hogy a rendezvényen elhangzottak szolgálják az óvodások testi nevelését és segítsék elő a kiegyensúlyozott, egészséges felnőtté válásukat.
Veszprém, 1987. december 15. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ /Győri Pál/ 3
EIBEN OTTÓ - PANTÓ ESZTER: Az óvodások biológiai fejlődése 12
GYŐRI PÁL - VÖLGYESI JÁNOS: Óvodások testi fejlettségének legjellemzőbb mutatói 31
PERESZLÉNYI ÉVA: A gyermek a családban és az óvodában 46
SEREGI JUDIT - NÉMETH CSILLA - PORKOLÁB LAJOS - SZŐKE KATALIN - TOMAI ÉVA: Otthon, illetve bölcsődében nevelkedett gyermekek fejlődésében mutatkozó különbségek 59
KERESZTESI KATALIN - MIHÁLY OTTÓ - ANATOLIJ PETROV: 3-8 éves korosztály intenzív testnevelési programja az Apáczai Nevelési Központ óvodaiskolájában 68
ZENGŐ ELEMÉR: A gyermekkori környezetváltozás, mint kóroki tényező 77
NEMESSURINÉ DALMI EDIT - NEMESSURI MIHÁLY: Óvodáskorúak etológiája 84
NEMESSURI MIHÁLY - GYŐRI PÁL: Óvodáskorúak terhelhetőségének élettani feltételei 96
GYŐRI PÁL: Óvodások kondicionális képességeinek fejlődése kísérleti és kontroll csoportokban 108
BARABAS ANIKÓ: A 6-10 éves korú gyermekek fizikai teljesítőképessége 131
HARSÁNYI LÁSZLÓ: A gyermek kondicionális képességének fejlesztési lehetőségei 154
FALVAI GYULA: Adatok az óvodás korú gyermekek
állóképességének és elfáradásának vizsgálatához 163
GYŐRI PÁL - NEMESSURI MIHÁLY: Óvodás gyermekek mozgástudásának optimális fejlesztése /Poszter/ 177
GYŐRI PÁL - NEMESSURI MIHÁLY: A 4-6 éves óvodások futásteljesítményének optimális
fejlesztése /Poszter/ 185
VERMESNÉ MERŐ ZSUZSANNA: A dinamikus láberőfejlődésének vizsgálata az általános iskola alsó tagozatában egy kísérlet alapján 193
PANDURICS ISTVÁN: A 6-10 éves korú gyermekek kondicionális és koordinációs képességének fejlődése 210
KUNOS ANDRÁSNÉ: Az óvodás korúak szomatikus nevelésével foglalkozó óvónőképző intézeti kutatómunka eredményei 222
BONDÁR ZSUZSANNA: A labdás gyakorlatok jelentősége az óvodai testnevelés feladatainak megvalósításában 239
GAÁL SÁNDORNÉ - GYARMATI ZOLTÁNNÉ: A labda technikai elemek fejlesztésének lehetősége intenzívebb gyakoroltatással és hatása a dinamikus koordináció fejlődésére 256
RÁCZNÉ FŐZŐ KLÁRA: Labdás gyakorlatok a középső csoportban 270
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv