| Kiadó: | Magyar Filmintézet |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 379 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 24 cm |
| ISBN: | 963-7147-33-0 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
| Előszó | 9 |
| Bevezető | 11 |
| Néhány elbeszéléselméletről | |
| Mimetikus elbeszéléselméletek | 16 |
| A perspektíva mint elbeszélés | 17 |
| Perspektíva és nézőpont az irodalomban | 20 |
| A láthatatlan megfigyelő | 22 |
| Eizenstein: Az elbeszélés mint perspektivikus ábrázolás | 25 |
| Diegetikus elbeszéléselméletek | 29 |
| A filmi elbeszélés mint metanyelv | 31 |
| A filmi elbeszélés mint kijelentéstétel | 34 |
| Az elbeszélés és a filmforma | |
| A nézői tevékenység | 42 |
| Vázlatok a filmi észlelés és megismerés pszichológiájához | 43 |
| Az elbeszélés megértése | 46 |
| Az elgondolás és a látás | 53 |
| Az elbeszélés alapelvei | 61 |
| A fabula, a szüzsé és a stílus | 62 |
| A szüzsészerkesztés taktikái | 66 |
| Tudás, öntudatosság és közlékenység | 70 |
| A narrátor és a szerző | 74 |
| Bűntények, gyilkosságok és az elbeszélés | 76 |
| A bűnügyi film | 77 |
| A melodráma | 83 |
| Az elbeszélés és az idő | 87 |
| Az időkonstrukció vonásai | 90 |
| Az időkezelés cselei és fogásai | 101 |
| Az elbeszélés és a tér | 112 |
| A térszerkesztés | 113 |
| A perspektíva és a néző | 117 |
| Ideális pozíció-kialakítás: beállítás-ellenbeállítás | 120 |
| Jelzések, motívumok és funkciók | 126 |
| A Fényes szelek tere | 142 |
| A történeti elbeszélésmódok | |
| Az elbeszélésmódok és a normák | 162 |
| A klasszikus elbeszélésmód: a hollywoodi példa | 169 |
| A kanonikus elbeszélés | 170 |
| A klasszikus stílus | 175 |
| A klasszikus néző | 177 |
| Hét film, nyolc szegmentum | 178 |
| A művészfilmes elbeszélésmód | 217 |
| Objektivitás, szubjektivitás, szerzőiség | 218 |
| A formajáték | 225 |
| A művészfilm a mozi történetében | 239 |
| A történelmi materialista elbeszélésmód: a szovjet példa | 245 |
| Az elbeszélés mint retorika | 246 |
| Kiszámítható fabula, kiszámíthatatlan elbeszélés | 252 |
| Az Új Babilon | 260 |
| Egy kérdező filmművészet felé | 278 |
| A parametrikus elbeszélésmód | 283 |
| A stílus új szerepe | 284 |
| Formák és stratégiák | 288 |
| A Zsebtolvaj paraméterei | 298 |
| A modernizmus problémája | 318 |
| Godard és az elbeszélés | 319 |
| A sémák ütköztetése | 321 |
| Az elbeszélés térbelivé tétele | 324 |
| A narrátor és a palimpszeszt | 329 |
| 1968 és ami utána következik | 340 |
| Zárszó | 342 |
| Jegyzetek | 344 |
| Válogatott bibliográfia | 365 |
| Mutatók | 369 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.