| Kiadó: | Gondolat Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 151 oldal |
| Sorozatcím: | Stúdium Könyvek |
| Kötetszám: | 24 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 18 cm x 13 cm |
| ISBN: | |
| Bevezetés | 3 |
| A modern köznevelés előzményeiről és hagyományairól | 9 |
| A magyar köznevelés múltjáról | 32 |
| Köznevelésünk fejlődése a felszabadulás óta | 50 |
| A külföldi országok köznevelésről | 67 |
| A Szovjetunió és az európai népi demokratikus országok köznevelésének jellemző vonásai | 68 |
| A Kínai Népköztársaság közneveléséről | 74 |
| Problémák a szocialista országok köznevelésben | 76 |
| A kapitalista országok köznevelésének jellemző vonásai | 81 |
| A kapitalista köznevelés bírálata | 92 |
| Iskolareformok a szocialista és a kapitalista országokban | 96 |
| A szovjet iskoalreform | 96 |
| A csehszlovák iskolareform | 102 |
| Iskolarefrm az NDK-ban | 103 |
| A svéd iskolareform | 104 |
| A francia iskolareform | 107 |
| A jövő útjai | 111 |
| A kötelező középiskola | 111 |
| Miért van szükség általános műveltségre? | 114 |
| A korszerű általános műveltség tartalma | 118 |
| Milyen lesz a jövőben az általános és szakképzés egymáshoz való viszonya? | 123 |
| Mit lehet tenni a túlterhelés ellen? | 130 |
| Tájékoztató irodalom | 148 |