| Kiadó: | Madách Színház-Új Színház Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Könyvkötői papírkötés |
| Oldalszám: | 234 oldal |
| Sorozatcím: | Madách-könyvtár |
| Kötetszám: | 2 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 19 cm x 13 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Néhány egész oldalas fekete-fehér képpel illusztrált. Kalász Könyvkiadó Rt. könyvnyomdája nyomatta, Budapesten. |
| Staud Géza: Sztaniszlavszki | 5 |
| A szerző előszava | 13 |
| Gyermekkor: | |
| Önfejűség | 15 |
| A cirkusz | 18 |
| A bábszínház | 22 |
| Az olasz opera | 24 |
| Játékok, szórakozások, bohózatok | 26 |
| A Kis Színház | 28 |
| Első fellépés | 33 |
| A színház az életben | 37 |
| A színésziskola | 40 |
| Serdülőkor: | |
| Alexejev köre. Az operett | 50 |
| A versenytárs | 56 |
| Ifjúság: | |
| A Moszkvai Irodalmi és Művészeti Társaság | 62 |
| Szerencsés véletlen. »Dandin György« | 66 |
| Az önuralom | 70 |
| A meiningeniek | 74 |
| Első rendezői munkám: »A nevelés gyümölcsei« | 78 |
| Találkozásaim Tolsztój Leóval | 82 |
| Othello | 87 |
| Emlékezetes találkozás | 94 |
| A Moszkvai Művész-Színház megnyitása előtt | 104 |
| Az első színházi év kezdete | 121 |
| A történeti realizmus | 125 |
| A fantasztikus irány, a szimbolizmus és impresszionizmus | 129 |
| Intuíció és érzelem. Csehov | 131 |
| Szava Morozov és a színház építése | 146 |
| Szociális és politikai irány. Ibsen és Gorkij | 150 |
| A realizmus tetején. »A sötétség hatalma« és »Julius Caesar« | 160 |
| Meyerhold stúdiója | 164 |
| Az érettség kora: | |
| Ismert igazságok felfedezése | 173 |
| Kutatások és kísérletek | 182 |
| Maeterlincknél | 189 |
| Turgenyev | 191 |
| Isadora Duncan és Gordon Craig | 195 |
| A »rendszer« alkalmazása és a stúdió | 202 |
| A forradalom | 203 |
| »Kain« | 209 |
| Elutazás és visszatérés | 211 |
| Mérleg és jövő | 219 |
| Jegyzetek | 229 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.