A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

A nevelés mindennapi művészete

Hogyan bánjunk derűs és ördögien rossz gyermekeinkkel?

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: Magánkiadás
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 544 oldal
Sorozatcím: Futura könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-650-178-5
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A germek nem akar enni, ágyba menni, állandóan nyúz minket, hogy televíziózhasson, szemtelen, durcás, hisztis. Már mindent kipróbáltunk. Türelem, engedékenység, szigor, pofon - semmi sem segít. Végiggondoltuk-e, hogy a gyermek nem szavakból, nevelő célzatú példabeszédekből, hanem utánzásból tanul? Tudjuk-e valóban, hogymilyen hatással vagyunk rájuk szavainkkal?
Korunk gyermekei velünk együtt új jelenségekkel, nehézségekkel szembesülnek. ezek nap mint nap olyan feladatok elé állítják a gyermeket és a felnőttet, a szülőt és a nevelőket, melyek elegendő tapasztalat híján gondokká nőhetnek. A könyvben számtalan jellegzetes példát tanlálunk, amelyekkel a születő gondokat már csírájukban jóra fordíthatjuk. Részletesen tárgyalja az európai nevelés két gyengéjét: a túlzott engedékenységet és a túlzott szigort, melyet legtöbbször már észre sem veszünk magunkotn. csak kevesen nevelik gyermekeiket valóban fejlődésüknek megfelelően, hisz legtöbbször csak saját nevelési elképzeléseiket akarják... Tovább

Fülszöveg

A germek nem akar enni, ágyba menni, állandóan nyúz minket, hogy televíziózhasson, szemtelen, durcás, hisztis. Már mindent kipróbáltunk. Türelem, engedékenység, szigor, pofon - semmi sem segít. Végiggondoltuk-e, hogy a gyermek nem szavakból, nevelő célzatú példabeszédekből, hanem utánzásból tanul? Tudjuk-e valóban, hogymilyen hatással vagyunk rájuk szavainkkal?
Korunk gyermekei velünk együtt új jelenségekkel, nehézségekkel szembesülnek. ezek nap mint nap olyan feladatok elé állítják a gyermeket és a felnőttet, a szülőt és a nevelőket, melyek elegendő tapasztalat híján gondokká nőhetnek. A könyvben számtalan jellegzetes példát tanlálunk, amelyekkel a születő gondokat már csírájukban jóra fordíthatjuk. Részletesen tárgyalja az európai nevelés két gyengéjét: a túlzott engedékenységet és a túlzott szigort, melyet legtöbbször már észre sem veszünk magunkotn. csak kevesen nevelik gyermekeiket valóban fejlődésüknek megfelelően, hisz legtöbbször csak saját nevelési elképzeléseiket akarják megvalósítani.
Egy lelkes anya és pedagógus negyven év alatt sok-sok anyacsoporttalálkozón érlelte a 24 kiadást megért tapasztalatgyűjteményt klasszikus művé. A könyv a sok nevelési szemlélet, elmélet, tanácsadó útvesztőjében a gyakorlathoz legjobban elvezető úton igazítja el az olvasót. Így válik az élet egyik legnemesebb feladatának, a gyermeki kiteljesedés támogatásának segítőtársává. Vissza

Tartalom

Ajánlás11
Olvasóimhoz15
A 21. kiadás elé19
Engedelmesség - bizalom alapján23
Engedelmesség vagy látszatengedelmesség25
Az egészséges engedelmesség védelmében27
A valódi engedelmesség31
A bizalom elvesztése és visszaszerzése32
Hogyan tanulnak meg szót fogadni a legkisebbek?35
Bátorság a bizalomhoz37
Hagyjunk időt a gyereknek!39
A szükséges és a káros engedékenységről41
Összhang a felnőttek között45
Családi perpatvarok51
Ha időt hagyunk, elkerülhetjük a sírást!55
A tiltott gyümölcs csábító58
Minél kevesebb tiltást és utasítás!59
A balkezesek64
Utasítás vagy javaslat66
Önkény vagy szavahihetőség68
Egyre kevesebb utasítást!70
Rövid, barátságos utasítások71
Az elkényeztetés73
Hány évesen tanulnak meg a gyerekek szót fogadni?77
Az engedelmesség boldogsága, az engedetlenség kínja81
A bizalom ereje85
A kényszer87
Dac, dackitörés, dackorszak89
Mit tegyünk dackitörés esetén?95
A dac elkerülése97
Ne törjük meg a dacot100
A dac mint erőpróba104
Büszkeség és gőg111
Értelmetlen dac, jótékony dac113
Gyógyír a látszatengedelmességre116
Engedelmesség és az ellenkezőjére való hajlam120
Önfejű és makacs gyerek122
A rendrakásról125
Jutalmazás, dicséret, elismerés, szabály134
Fenyegetések, intelmek, magyarázatok, ígéretek136
Idomítás vagy irányítás142
Rosszul evő és rosszul alvó gyerekek144
Enni hívjuk a gyereket151
Trükkök és receptek helyett az engedelmességet ajánljuk155
Hatásos és sikertelen kérdések158
Az ideges gyereknek gyógyír az engedelmesség160
Engedelmesség és szabadság164
A büntetés mint segítség169
A büntetés mint segítség171
Büntetés és látszatbüntetés172
Az öröm segít elkerülni a büntetést176
A szokás hatalma178
Ösztönző büntetés180
Hatékony büntetés183
Nevelés büntetés nélkül185
Mit nem szabad büntetni?188
Eredménytelen büntetési kísérletek192
Pofonok és verések194
Ha harap a gyerek200
A verekdős gyerek202
Indulat nélkül büntessünk!204
Következetes büntetés és folyamatos példamutatás209
Ha pénzt emel el a gyerek210
A büntetés mértéke213
Hogyan segíthetünk a veszekedőkön?215
Az egyedüllét mint büntetés216
Természetes és mesterséges büntetések218
Elszenvedni a büntetést vagy aktívan részt venni benne222
A büntetésnél és az utasításnál hatékonyabb eljárás224
Gyermekeink környezete - ma231
A megfelelő környezet233
A gyermeki gondolkodás236
Alaposan és kitartóan239
Önállóan241
Önállótlan gyerekek244
"Elsősegély" túl lassú lelki leválás esetére247
A teljes gyógyulás252
Segít magán a gyerek, ha hagyjuk256
Visszafojtott könnyek, legyűrt fájdalom259
Érzelemgazdagság vagy puhányság?263
Fenyegetettség nélküli, szorongásmentes gyermekparadicsom268
A természetes félelem és legyőzése270
Egészséges merészség és egészséges félelem273
Vakmerőség és bátortalanság275
Beteges és alaptalan félelmek278
Felkészülés az iskolára280
Játék és munka282
Mit sem sejtve megzavarjuk a játékot288
Háromféle játék, háromféle munka291
Mennyire vegyünk részt a gyerek tevékenységeiben?294
Időhiány297
Ha elhalmozzuk a gyereket játékokkal302
A játékszerek fajtái és jelentőségük305
A televízió311
Gyermekeink védelme315
Leszoktatás és átszoktatás317
Közös játék és közös munka319
A magányos játék gyógyír323
A kicsik ajándékokat készítenek325
Önálló gondolkodás és tanítás327
Felkészítés a kistestvér érkezésére331
Tanítás és élmény333
A tapintatos irányítás335
Lelki és szellemi alultápláltság337
Dicséret és szidás340
Tehetségesek veszélyben341
Harc helyett a gyógyulás elősegítése345
Lelki gyógyulás347
Lelki és szellemi túltáplálás349
Ha túl sokat vagy túl keveset kérdez a gyerek354
Természetes kérdések és fájdalmas igazságok358
Az örök kérdés362
Az idejében adott válasz365
Önkielégítés370
Természetes vagy mesterséges védősánc374
A morcos kisgyerek öntudatlan szeretethiánya378
Szeretetéhség a bohóckodóknál381
Az embertársainkhoz és Istenhez vezető út387
A közösség öröme389
A segítőkészség adottsága és hiánya392
A segítőkészségre való nevelés és a természetes hála394
Figyelmesség397
A pimaszság400
A csöndes játék öröme402
Tapintatlan felnőttek405
Tapintatlan testvérek407
Szeretet nélküli gyermekkor411
A veszekedés414
Elsimított veszekedés417
Okosan és békésen418
Magántulajdon422
Megelőzött veszekedés423
A békés gyerek nem feltétlenül védtelen425
Védekezni - de hogyan?429
Verés - bűntudat - önmagunk hibáztatása433
Az igazságosság és az irigység437
Rosszindulat440
A jó és a szép szeretete443
Isten megélése447
A hitoktatásról449
A kihasznált és félreértett vallás451
Angyalka és húsvéti nyuszi454
Mese és valóság459
Az ünneplés hitelessége461
Mikor és hogyan születik az igazságszeretet?463
Hazugság és lelkiismeret466
Az igazságszeretet felébredése előtt468
Büntetlenül maradt és megelőzött hazugságok471
A talaj előkészítése477
Befejezésül481
A mentő ötlet483
Rendszerezés490
Megjegyzések493
A példákban előforduló nevek listája533
Tárgymutató535

Elisabeth Plattner

Elisabeth Plattner műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Elisabeth Plattner könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv