| Kiadó: | Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 120 oldal |
| Sorozatcím: | Az Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum kiadványai-Összehasonlító pedagógiai füzetek |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-7516-62-X |
| Megjegyzés: | 200 példányban jelent meg. |
| Zrinszky László: Előszó | 3 |
| Cserné Adermann Gizella: A pedocentriumustól a non-direktivitásig | 7 |
| Bevezetés | 7 |
| A mai pedagógia nagy áramlatai | 7 |
| A hagyományos nevelés kritikája, a tradicionális nevelés megújítására irányuló törekvések | 8 |
| Társadalmi fejlődés és pedagógia: az individuum felszabadításához vezető út | 8 |
| Módszertani megfontolások | 11 |
| A hagyományos iskola kritikája a pszichoanalízis szemszögéből | 13 |
| Progresszív elemek a tradicionális nevelésben | 14 |
| Az új nevelés kibontakozásának útja | 16 |
| Történeti előzmények | 16 |
| Az első irányzat | 16 |
| A második irányzat | 18 |
| Az "új nevelés" hitelessége, a megújult oktatás | 20 |
| Az új nevelés elméleti alapjai | 21 |
| Az új nevelés mai céljai | 22 |
| Az új nevelés gyakorlata | 24 |
| Az aktív módszer | 24 |
| Az iskolai kooperativitás | 25 |
| Az École Moderne - Freinet és követői | 28 |
| A non-direktív pedagógia | 31 |
| A non-direktivitás továbbfejlesztése | 34 |
| Felhasznált irodalom | 35 |
| Ballér Ede: Személyiségfejlesztés az újabb angolszász pedagógiai irodalomban (különös tekintettel az iskolára és a tantervfejlesztésre) | 39 |
| Bevezetés | 39 |
| A személyiségfejlesztés mint az angolszász pedagógiai irodalom központi témája | 39 |
| A személyiség az újabb angolszász tantervelméletben | 48 |
| A személyiségfejlődés az oktatási folyamatban | 60 |
| Felhasznált irodalom | 71 |
| Brezsnyánszky László: Az individuum nevelése az NSZK-ban, az egyén és a társadalom viszonya (szemelvények a nyolcvanas évek szakirodalmából) | 75 |
| Bevezetés | 75 |
| Az iskolai szocializáció társadalmi feltételei | 78 |
| Az iskolarendszer integrációs és legitimációs funkciójához | 79 |
| Integráció, legitimáció, uralom | 83 |
| A funkciók összefüggése | 85 |
| Az iskolarendszer legitimációs funkciója | 86 |
| Ifjúsági tiltakozások az NSZK-ban | 88 |
| Az ifjúsági tiltakozás megjelenési formái | 89 |
| Alternatív életformák | 90 |
| Passzív tiltakozás | 91 |
| A tiltakozás szándékai | 91 |
| Az ifjúsági tiltakozások és a nevelés | 92 |
| Zavarok az értékrendszerben | 94 |
| Értékváltás | 97 |
| Munkaerkölcs | 98 |
| Fogyasztói erkölcs | 98 |
| "Posztmateriális értékek" | 99 |
| Ifjúság és teljesítmény | 100 |
| Milyen a mai ifjúság mindennapi élete? | 103 |
| Jó "osztályzatok" a szülőknek | 103 |
| Autonómiatörekvések és a felnőttek bírálata | 106 |
| Három orientációs típus | 108 |
| A konvencionális felnőttorientált típus | 108 |
| A stratégiailag felnőttkori típus | 109 |
| Az autonóm ifjúságorientált típus | 110 |
| Az iskolával kapcsolatos tapasztalatok | 112 |
| Elégedettség az iskolával | 112 |
| További problémák | 114 |
| Felhasznált irodalom | 119 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.