| Párizs késő, hideg ősszel, avagy egy mítosz halála | 5 |
| Irodalmi betegség banlieue nord-est-en | 15 |
| Sollers "terrorista gyakorlata" | 17 |
| Az új filozófusok és a felszabadító pesszimizmus | 20 |
| A hagyományos, ájtatos Franciaország és az új erkölcs | 25 |
| Vérlódulást kap-e a gall szellem a kultúrától? | 29 |
| Proust és az új kritika | 30 |
| A költészet mint ékítmény és mint megismeréshez vezető módszer | 38 |
| Egy román szürrealista Párizsban | 39 |
| Miron Radu Paraschivescu és nagy szellemi szerelme | 42 |
| Egy különös pár | 47 |
| A szituacionizmus | 48 |
| Miképpen lettem egy idill krónikása | 50 |
| A rue Mouffetard-on | 52 |
| A kritika és az önmagunktól való elidegenedés | 58 |
| Dali és a metró | 61 |
| Egy avantgarde szellem a Francia Akadémián | 62 |
| Eugéne Ionesco és az apa-komplexusa | 65 |
| Egy kortárs mítosz: Madame Soleil | 71 |
| Másik mítosz: le café | 76 |
| A Sorbonne jelenléte | 77 |
| '68 májusa és la morosité francaise | 79 |
| Les enragés és az engedetlenséghez való jog | 82 |
| "Istenem, azt gyanítom, hogy baloldali értelmiségi vagy" | 84 |
| A képzelet kerül hatalomra | 87 |
| A stílusutánzat mint az erkölcsi kritika formája | 90 |
| Tematista szeminárium szokatlan díszletek között | 92 |
| A román tanítás száz éve Párizsban | 93 |
| Macbett és a hatalom automatizmusa | 97 |
| Az egyetemi vár és egy lázító kalapocska története | 99 |
| Mi történik, ha Giroud asszony hazudik? | 104 |
| Roland Barthes szemináriuma | 108 |
| A szobrászat "egyik zsenije" | 113 |
| Dobjuk félre a könyveket, menjünk ki az utcákra | 116 |
| Raymond Aron, avagy történelem katedratávlatból | 117 |
| A gasztronómia irodalma | 120 |
| Különös piknik és la déesse H. | 124 |
| Ben tagadja a Művészetet | 129 |
| Hogyan érzik magukat a románok Párizsban? | 130 |
| Legyünk nemzetiek, arccal az egyetemesség felé | 136 |
| "Megtiltani a tiltást" | 146 |
| A néma színház | 146 |
| Zaharia Stancu bizalmatlansága | 150 |
| Az alkonyat aforizmái | 153 |
| Moromete szelleme szemtől szemben a gőgös gótikával | 154 |
| Az utolsó tangó Párizsban | 161 |
| A festészet felfedezése: Magritte, Delvaux | 162 |
| Huron egy párizsi szalomban 1973-ban | 175 |
| Rimbaud és az "érzékek megbomlása"; ki fél Jean-Paul Sartre-tól? | 177 |
| Lautréamont és a vers geometriai szelleme | 179 |
| Fel akarom szabadítani saját hangomat | 182 |
| Madame Dominique, a francia szellem őrzője | 183 |
| Unatkoznak-e a párizsiak? | 187 |
| Magány, szex, elnyomás és a világ megváltása | 189 |
| A szorgalmas Buchardon | 195 |
| Lanza del Vastóval az eredetekhez való visszatérésről | 196 |
| A magány első alakja | 204 |
| Fellini Rómája | 211 |
| A "népes magány" | 214 |
| Délutáni fény | 216 |
| Mit jelent az egyszarvú? | 219 |
| Béranger és dublőre | 220 |
| Au lapin agisle | 220 |
| A vers mint akadály | 228 |
| A filozófus G. | 231 |
| Ha Don Juan nő volna | 232 |
| Mircea Elladéval a román mítoszokról | 236 |
| Racionális-e ma racionálisnak lenni? | 245 |
| Hogyan lettem kábítószer-fogyasztó? | 249 |
| Azt beszélik... meghalt az új regény | 252 |
| Három párbeszéd a modern kritikáról: Jean-Pierre Richard-ral | 263 |
| Jean Rousset-val | 273 |
| George Poulet-val | 282 |
| A francia szellem | 299 |
| Párizs - örökös ünnep? | 323 |
| Eugen Simion befejezetlen utazása (Kántor Lajos utószava) | 331 |