| Kiadó: | Bioenergetic Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 176 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-8120-01-0 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkat tartalmaz. |
| Kedves magyar olvasó! | 6 |
| Bevezetés | 9 |
| Ki vezeti a buszt? | 15 |
| Sokáig hagyjuk elbitangolni az agyunkat, és ezért sok nemkívánatos élményben van részünk. Bandler kigúnyolja, hogy jelenleg sokszor hogyan igyekszünk megérteni és megoldani az emberi problémákat, közben pedig más lehetőségeket bemutatni | |
| Vedd kézbe a kormánykereket! | 31 |
| Attól függően,hogy mekkorának, milyen fényesnek, milyen közelinek stb. képzelünk el valamit, nagyon különbözően reagálunk ugyanarra a gondolatra. Ezeket az egyszerű törvényszerűségeket megértve megváltoztathatjuk benső élményvilágunkat, és úgy reagálhatunk valamire, ahogy akarunk. A "leggyorsabb terápia" is bemutatásra kerül. | |
| Nézetek | 47 |
| Egészen más hatása van annak, ha saját szemszögedből nézel egy emléket, mint ha valamilyen más nézőpontból figyeled. E különbség megfelelő felhasználásával néhány perc alatt meg lehet gyógyítani fóbiákat, szörnyű élményeket és hasonlókat. | |
| Tévutak | 61 |
| Gyakran akkor próbálunk megoldani valamit, amikor már késő, ahelyett, hogy hogy még a baj megtörténte előtt gondoskodnánk róla, hogy úgy üssön ki a dolog, ahogy akarjuk. Javítási próbálkozásunkkal aztán sokszor még fokozzuk a bajt. | |
| Rajta! | 79 |
| Ki így, ki úgy veszi rá magát a dolgok elvégzésére. Ha megismerjük a motiváció szerkezetét, kitűzhetjük, hogy mit akarunk csinálni, és kellemes érzésekkel vonzathatjuk magunkat felé. Szintén bemutatásra kerül az, hogy miképp lehet a belső bíráló hangot barátságos, hasznos szövetségessé változtatni. | |
| Zűrzavarból megértés | 93 |
| Mindnyájan másképpen rendszerezzük tapasztalatainkat, hogy megérthessünk valamit. Ezt a folyamatot irányíthatjuk, alakíthatunk rajta. Sokat tanulhatunk, ha kipróbáljuk, más hogyan ért meg valamit. | |
| Hit-térítés | 113 |
| Agyunk kódolásából tudjuk, hogy mit hiszünk, és mit nem. E benső kód megváltoztatásával közvetlenül cserélhetjük fel korlátozó hiedelmeinket erőt adó, lehetőségeket megnyitó hiedelmekre. | |
| A tanulásról | 127 |
| Oktatási rendszerünk anyagot tömne a diák fejébe, de arról szót sem ejt, hogyan tanulja meg. A tanulást akadályozó iskolaundort könnyen ki lehet küszöbölni. Szó esik az emlékezésről és a "tanulási problémákról" is. | |
| Sütty! | 143 |
| Ha megértjük, hogy az agy hogyan kapcsol össze különböző élményeket, elérhetjük, hogy bármilyen problémás helyzetet arra emlékeztessen, és afelé vigyen minket, amilyenek lenni szeretnénk. Ez a módszer minden problémás viselkedésre vagy reagálásra új lehetőségeket feltáró megoldást ad. Itt dohányzásra és egyéb rossz szokásokra alkalmazott bemutatását látjuk. | |
| Utószó | 167 |
| Függelék | 173 |