kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 246 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 16 cm x 16 cm |
| ISBN: | 963-10-4222-7 |
| Megjegyzés: | A könyvet fekete-fehér és színes fotók, ábrák illusztrálják. Tankönyvi száma: 31531. |
| Kedves Olvasóink! | 9 |
| Mit, hogyan nevezünk? | 12 |
| Ismerkedjünk meg a fényképezőgéppel | 19 |
| Etűd Box | 19 |
| Corina | 20 |
| Szmena 8 M | 22 |
| Szmena Szimból | 24 |
| Szmena SL | 26 |
| Certo KN 35 | 28 |
| Certo SL 110 | 30 |
| Beirette K 100 | 32 |
| Beirette SL 100 | 34 |
| Beirette SL 200 | 34 |
| Beirette SL 300 | 36 |
| Beirette VSN | 38 |
| A fényképezőgép karbantartása | 44 |
| Szimbólum ABC | 46 |
| Az első felvételek | 53 |
| Röviden a fényképezés előtti teendőkről | 53 |
| A film befűzése a fényképezőgépbe | 53 |
| A rollfilm betöltése | 54 |
| Film behelyezése az SL kamerákba | 57 |
| A kisfilmes kazetták gépbe töltése | 58 |
| Mi látható majd a képen? | 59 |
| Mást lát a szemünk és mást az objektív | 61 |
| A fényképezőgép tartása | 65 |
| A leggyakrabban előforduló beállítási hibák | 68 |
| A képélesség helyes beállítása | 78 |
| A megvilágított film kivétele a fényképezőgépből | 82 |
| Mire ügyeljünk a film kidolgozásának megrendelésekor? | 83 |
| Az első felvételem (az olvasó fotóalbuma) | 86 |
| Felvételek változó fényviszonyok között | 87 |
| Fényképezzünk változó fényviszonyok között | 93 |
| Borús időben készült fényképek | 97 |
| Fényképezzünk erdőben! | 100 |
| Fényképek ellenfényben | 103 |
| Belső térben, közvetlenül az ablak mellett készült fotók | 106 |
| Expozíciók napkeltekor, napnyugtakor | 109 |
| Változtassuk a megvilágítási időt | 113 |
| A megvilágítási idő és a rekeszérték összehangolása | 131 |
| Felvételi nyersanyagok | 136 |
| A filmek mérete | 137 |
| A filmek fényérzékenysége | 138 |
| A fekete-fehér negatívfilmek | 144 |
| A fekete-fehér tekercsfilmek típusválasztéka | 146 |
| A fekete-fehér kisképfilmek típusválasztéka | 146 |
| Mennyit tévedhetünk a fényviszonyok megítélésében? | 147 |
| A film kazettába töltése | 147 |
| A nyersanyag tárolása | 154 |
| A színes negatív- és diapozitív filmek | 155 |
| A színes negatívfilmek | 156 |
| A színes fordítósfilmek | 157 |
| Ötletek, jó tanácsok a filmek használatához | 159 |
| Megvilágításmérés | 166 |
| A fénymérés módszerei | 170 |
| Átlagfény mérése | 171 |
| Közelmérés | 171 |
| A témát megvilágító fény erősségének mérése | 175 |
| A témától függő expozíciós értékpár | 180 |
| A képélesség határai | 180 |
| A mélységélesség beállítása | 182 |
| Mozgó témák fényképezése | 187 |
| A "megfagyott" pillanat | 191 |
| Bemozdult motívumok | 191 |
| Az igazi pillanatfelvétel | 194 |
| Felvételi színszűrők | 199 |
| Kontrasztszűrők | 199 |
| Színszűrők színesfényképezéshez | 202 |
| Fényképezés mesterséges világításban | 203 |
| Fényképezés adott fényben | 203 |
| Fotólámpák | 204 |
| A villanófény | 204 |
| Egyesvaku | 206 |
| Örökvaku | 208 |
| A zárszerkezet és a villanólámpa szinkronizálása | 208 |
| A vaku kulcsszáma | 210 |
| Az automatikus fényadagolás | 213 |
| Világítási módszerek | 214 |
| Direkt megvilágítás | 215 |
| Indirekt megvilágítás | 218 |
| Változtassuk meg a színeket | 225 |
| A képkompozíció | 227 |
| Nézőpont és perspektíva | 227 |
| Képszerkesztés | 233 |
| Színek mint képalkotó elemek | 234 |
| A diapozitívok és a fényképek tárolása | 237 |
| Diafelvételek tárolása | 238 |
| Diakeretezés | 239 |
| Fényképek a családban | 242 |
| Ajánlott szakirodalom | 244 |