1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szemelvénygyűjtemény a "Gyógypedagógia-történet"-hez V.

(Oligofrénpedagógia-történet)/Kézirat

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 204 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. 5. változatlan utánnyomás. Tankönyvi szám: J12-182. Megjelent 329 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


Előszó
Napjainkban jelentős mértékben - és tegyük hozzá, örvendetes módon - megnőtt a történelem iránti érdeklődés. A tudománytörténeti, művelődéstörténeti, neveléstörténeti kutatások valósággal... Tovább

Előszó


Előszó
Napjainkban jelentős mértékben - és tegyük hozzá, örvendetes módon - megnőtt a történelem iránti érdeklődés. A tudománytörténeti, művelődéstörténeti, neveléstörténeti kutatások valósággal reneszánszukat élik. Megnövekedett az olvasók jó értelemben vett "dokumentuméhsége", az eredeti források megismerésének igénye. Ez az igény ösztönzi a kiadókat újabb forráskiadványok, dokumentumgyűjtemények megjelentetésére.
Nem kivétel a gyógypedagógia-történet sem. Az új tantervek - köztük az új kisegítő iskolai tanterv - bevezetése, illetve az új tantervi célkitűzések megvalósítását segítő kézikönyvek, tankönyvek, útmutatók, koncepcionális jellegű tanulmányok felkeltik az érdeklődést a tanterv-történeti vizsgálódások, szakmai múltunk előremutató metodikai kezdeményezései iránt. Az előbb leírt jelenséghez kapcsolódva a főiskolai képzésben nélkülözhetetlen tantárgy-pedagógiai jegyzetek - köztük az Oligofrénpeda-gógiai Tanszék oktatóinak irányításával és közreműködésével készült képzési anyagok - történeti utalásaikkal, áttekintéseikkel kedvező hatást gyakorolnak a tantárgy-történeti vizsgálódásokra.
A Fogyatékos Személyek Nemzetközi Éve alkalmából napvilágot látott kiadványok, megrendezésre került különböző konferenciák az előbbinél átfogóbb értelemben, szélesebb tematikai spektrumban kívánják meg szakmai* múltunk időtálló értékeinek feltárását, illetve bemutatását.
Az említett jelenségek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy egyre nagyobb figyelemmel fordulunk a gyógypedagógia és ennek részeként az oli-gofrénpedagógia történetének előremutató kezdeményezései, haladó tradíciói felé. Egyre világosabban felismerjük, hogy a történeti kutatásokra fordított energia megéri a fáradtságot. Mindez természetesen növeli az ilyen jellegű kutatások tekintélyét, presztizsét.
A gyógypedagógia-történeti műveltség és ennek keretébén az oligo-frénpedagógia történetének tanulmányozása során szerzett ismeretanyag nem csupán "ünnepnapi tudást" jelent, nem egyszerűen a "megkövesedett klasszikus források" öncélú buvárlásából nyert információhalmazt, hanem a szakmai szemléletünket formáló, hivatástudatunkat erősítő tényezők egyik fontos összetevője, komponense lehet. Vissza

Tartalom


Tartalomjegyzék
ELŐSZÓ 3
1. Részletek Frim Jakab: A hülyeség és a hülye intézetek különös tekintettel Magyarország hülyéire c.
munkájából 8
2. Részletek Szenes Adolf: A hülyék és azok nevelése c.
munkájából 18
Berinza János: A hülyék tanításáról és neveléséről 24
4. Részletek Roboz József: A gyengetehetségűek oktatása
c. művéből 32
5. Kelemen Ignác A phonomimieai módszer a hülyék és gyengetehetségűek oktatásának szolgálatában 40
6. Részletek Franz Frentzel: A gyengetehetségűek
iskolájának szervezete c. tanulmányból 43
7. Részletek Ellenbach Mátyás: A gyengeelméjűek
világából c. művéből 48
8. Részlet Éltes Mátyás: Közérdekű tudnivalók a gyenge-tehetségű gyermekek oktatására szolgáló Kisegítő
Iskolákról c. művéből 57
9. Részlet Dr. Ranschburg Pál: A gyermeki elme fejlődése
és működése c. művéből 69
10. Részlet Fürj Pál: A gyengetehetségű gyermekek előkészítő oktatása c. tanulmányából 62
11. A francia kisegítő-iskolai törvény végrehajtása 67
12. Részlet Szabó Károly: A beszéd és értelemgyakorlatok tanításáról c. tanulmányából
13. Káplán Gyula: Képek a gyengetehetségű gyermekek
köréből 75
14. Részletek Éltes Mátyás: A gyermeki intelligencia
vizsgálata c. művéből 79
15. Részletek Éltes Mátyás: Hogyan vizsgáljuk meg a gyengetehetségű gyermekeket? c. művéből 82
16. Büchler Hugó: A vidéki kisegítő iskolák bajai 85
17. Horváth Kálmán: Rossolimo rövid intelligenciamérő módszere 88
18. Éltes Mátyás: Indokolt-e a kisegítő iskolák megszüntetése
a fővárosban? 94
19. Részlet Alice Descouédres: A számolás elemei c. könyvéből
20. Részlet Dr. Szondi Lipót: A fogyatékos értelem c.
könyvéből , 104
21. Részlet Alice Descoeudres: L' éducation des enfants anormaux c. müvéből 109
22. Részlet Alice Descoeudres: A kézügyesség tanításáról
c. tanulmányából 115
23. Dr. Szondi Lipót: Az értelmi fogyatékosságok kezelésének ujabb utairól 118
24. Életes Mátyás: Megismételt intelligenciaviszgálat
eredménye értelmi fogyatékosokon 119
25- Éltes Mátyás: Iskolák szekunda nélkül 122
26. Éltes Mátyás: A főváros gyógypedagógiai intézetei 126
27. Gévai Károly: Átmeneti osztály. Kisegítő iskola. Gyógypedagógiai nevelőintézet 131
28. Pánczél Imre: Az értelmi fogyatékos gyermekek taníthatósága 136
29. Martin Gyula: A kisegítő iskola és napközi otthona 138
30. Münz Albertina: Mind Gottfried, a "Macska-Raffael" 141
31. Éltes Mátyás: A budapesti kisegítő iskola címe 147
32. Éltes Mátyás: Mikor felel meg a gyógypedagógiai iskolai oktatás a fejlődés törvényeinek? 149
33. Dr. Bárczi Gusztáv: Felvételi tájékoztató 155
34. Dr. Bárczi Gusztáv: A gyermek fejlődési értékelése intézetünkben 157
35. Berkes Béláné: Akik az intézetből elmennek 162
36. Dr. Baranyai Géza: Gyógypedagógiai gondolatok az
értelmi fogyatékos gyermekek nevelés-oktatásáról 165
37. Részletek Kádas György: Tervezet az értelmi fogyatékosok oktatásügyének rendezésére c. tanulmányából 169
38. Részletek Dr. Bárczi Gusztáv: Gyakorlati gyógypedagógia
c. művéből 175
39. Részlet Szatmáriné Vámi Júlia: A globális olvasásról általában c. tanulmányából 178
40. Dr. Bárczi Gusztáv: A munkára való nevelés gyógypedagógiai gyakorlata 181
41. Berényi Ferenc: A helyesírásra való tanítás
módszertani kérdései 186
42. Charlotte Ingold: Korszerű kisegítő iskola a Német Demokratikus Köztársaságban 191
43. M.I. Kuzmickaja: A munkára nevelés szervezésének alapvető kérdései a gyógypedagógiai iskolák internátusában 195
Tartalomjegyzék 203
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv