A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Elviszik-e a kutyák az iskolát?

Szerző
Grafikus

Kiadó: Móra Ferenc Ifjúsági Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 310 oldal
Sorozatcím: Iránytű
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 13 cm
ISBN: 963-11-3338-0
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér illusztrációval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Sajnos a tisztelt olvasót ki kell ábrándítanunk: ez ügyben a kutyáktól hiába várunk segítséget. Ha tehetnék, ők előbb inkább a kutyaiskolától szabadulnának meg, ahol nekik kell kellemetlen órákat eltölteniük a szükséges "ringdresszúra" megszerzésének érdekében. Az író csak azt akarta címével jelezni, hogy az iskola elleni lázadás egyidős magával az intézménnyel, és minden időben akadtak olyan következetes lázadók, akik nem javítani, hanem eldobni akarták. Csoma Gyula nem iskolaellenes és nem iskolapárti, hanem tárgyilagos szakember, aki az iskola társadalmi feladatából indul ki, azt vizsgálja, hogyan tesz eleget ennek mai formájában, és mit várunk, mit várhatunk a jövő iskolájától. A kötetet Sajdik Ferenc bölcsen ironikus rajzai teszik még érdekesebb olvasmánnyá.

Tartalom

Miért járunk iskolába
A kutyák nem viszik el az iskolát, avagy kis iskolatörténet
Emlékek és hagyományok
Kutyák, fikák, gólyák11
Vad Piu és társai12
Nem volt mindig iskola
Iskola nélküli társadalom14
A nymbikvarák és más primitívek16
Az aumaga18
A kíséret20
Akik lóra termettek s akik a szerszám mellé21
Iskolák és évezredek
Az egyiptomi írnok és a botos ember23
Már a régi görögök25
A tökéletes Alexandrosz28
Három fokozat és hét szabad művészet30
Az ősök31
Magolás és szónoklás32
Széles a világ36
Jobbágyok, polgárok, lovagok és a kultúras közkatonái37
Regulák a középkorban és azután38
Íme az iskola!42
Mindebből kitűnik44
Iskola kell
In memoriam Apáczai45
A tisztító és kételkedő47
Magyar Enciklopédia52
Még csak ezután55
Miért voltak fontosak az iskolák?56
Ezen kívül: miért voltak fontosak az iskolák?58
A szarvasi reformer60
Bűvös kör62
Legyen kötelező!63
Törvények és forradalmak66
Gimnáziumok, kollégiumok70
Nemecsek és Steinmann kora75
Fiúk és lányok78
Képességek és szociológia80
Iskola most84
Iskola kell?87
Mire tanít meg az iskola: amire kell? vagy amire akarom?
Az iskolának tanulunk, vagy az életnek?
"A fiatalok mindig szidták az iskolát..."93
Amire szükségünk van95
Csakhogy a reformpedagógia98
Érdeklődés nélkül nincs tanulás101
A sikerek és kudarcok törvénye103
Sikerre orientáltak és kudarckerülők107
Teljesen mindegy?109
Tegyük a kezünket a szívünkre114
Különféle új iskolák
Mit mondott tehát a reformpedagógia?116
Új iskolát!117
Megállapodások Dalton városában118
A valódi szabadság egyszerűsége121
A szabadság árnyéka125
Kurt Lewin kísérlete127
Szabad tevékenység és kötött szabadság130
Alkotó tanulás135
A probléma "mint olyan"139
Hogy képzeli Ivan Illich?142
Oldás helyett kötés
Gondolatok egy robbanás után146
Szabadság és egyenlőség illúzió nélkül148
Változó igények149
A tanulás irányítása, avagy amikor Skinner csodálkozott151
A műveltségért járunk iskolába?
Mi a műveltség?
Az iskola műveltséget ad157
Ami emberivé válik158
Az anyagi és a szellemi műveltség159
Nemzedékek egymás vállán162
Műveltség és műveltségek163
Az egyéni műveltség165
Az általános műveltség166
A műveltség eszménye169
A szakműveltség170
A műveltség birtokbavétele
Három fogalom171
Minden ember személyiség171
Tanulunk, ha kell, ha nem175
Önálló és járulékos tanulás178
Mi legyen a problémával?180
A tanulás mint búvópatak184
Így tanuljuk a kultúrát185
Amikor nevelnek bennünket187
Az egyoldalú iskola
Sokat és keveset189
A tananyag191
A tudományos iskola194
Tantárgyak és tudományok197
Gondolkodni tanulunk199
Racionális gondolkodás202
Művészeti gondolkodás204
Pavlov típusai és a féltekék205
Felemásan tanulunk gondolkodni206
A tudományok gyakorlati konzekvenciái208
Megtanítani a gyakorlati cselekvésre210
Újabb gond: mi van a gyakorlati gondolkodással?212
Sokféle okosság van216
Okosság és műveltség218
Szimmetria és aszimmetria219
Óda és szatíra220
Érzelmek és viselkedés221
Túl a tananyagon225
Hétköznapi ügy ez227
K. István képességei233
A gittegylet és vidéke234
A vád: egyoldalú intellektualizmus235
Utószó Illichről238
A változó iskola
Ők miért járnak majd iskolába?
Változgat vagy változik?243
Válság és kényelem247
E sorok írója kisdiákként249
Most kellenének251
Majd a bennünket követő nemzedékek252
Tanulni egész életen át!
A jelen és a jövő igénye254
Gyorsuló idő256
A tanulás fája258
A permanens tanulás szakaszai260
Gondoljunk az iskolára!261
A jövő körvonalai
Tudnék én is utópiát írni263
Az iskolának levegőhöz kell jutnia264
A jelen ellentéte a jövő267
Műveltség a távlatokban269
Hét nevelési terület271
Ami még hátravan284
Apáczai apotheozisa285
Az emberi kapcsolatok közege287
Rousseau, Pestalozzi, Makarenko288
Makarenko: eszmék és tudományok292
A közösségi nevelés eszménye295
A tiszteletre méltó sihederek avagy a nevelői magatartás296
A neveltek és a nevelők közössége299
Neveletlenek neveltek neveletleneket301
Közösség és demokrácia az iskolában?302
Kedves barátom!

Csoma Gyula

Csoma Gyula műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Csoma Gyula könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Elviszik-e a kutyák az iskolát? Elviszik-e a kutyák az iskolát?

A gerinc javított.

Állapot:
eredeti ár
940 Ft
akciós ár 180,-Ft
7 pont kapható
Kosárba
80% kedvezmény, amennyiben 5 tételt választ a Vegye, vigye, szeresse! akció könyvei közül!
Állapotfotók
Elviszik-e a kutyák az iskolát? Elviszik-e a kutyák az iskolát? Elviszik-e a kutyák az iskolát? Elviszik-e a kutyák az iskolát?

Könyvtári könyv volt. A borító enyhén kopott, elszíneződött.

Állapot: Közepes
940 Ft
750 ,-Ft 20
11 pont kapható
Kosárba
konyv