| Én és mi | 11 |
| Névjegy | 12 |
| Sorjátékok | |
| Névkígyó | |
| Névtanulás labdával | |
| Pókháló névjáték | |
| A nevemről | |
| Tárgyak, növények, állatok | |
| Siluett-interjú | |
| Alkossunk csoportokat! | |
| A mi osztályunk | 15 |
| Emlékek a korábbi iskolaévekről | |
| Segít-gátol | |
| Osztálymozaik | |
| Ilyen tanárt szeretnék - ilyen osztályt szeretnék | |
| Osztályönarckép készítése | |
| Milyen osztályba szeretnél járni? | |
| Beilleszkedés | 19 |
| Belépés egy ismeretlen világba | |
| Új gyerek az osztályban | |
| Kiegészítő olvasmányok | 21 |
| Szabályok és normák | 31 |
| Mi a szabály? Miért van szükségünk szabályokra? | 32 |
| A szabály az szabály | |
| A szabályok és mi | |
| Szabályok - otthon | |
| Alkossunk szabályokat! | 35 |
| Saját társasjáték | |
| Közös szabályalkotás és szerződéskötés | |
| Szabályok különleges helyzetekben | 37 |
| Csata előtt | |
| A szabályszegés és következményei | 38 |
| Te hogyan döntenél? | |
| Miként vélekedsz az alábbi magatartásformákról? | |
| Ugyanaz a szabályszegés - eltérő következmények | |
| Különböző törvények, eltérő kultúrák | 42 |
| A Dzsungel törvényei | |
| Különböző népek - különböző kultúrák - eltérő szokások | |
| Kiegészítő olvasmányok | 44 |
| Azonosság - másság | 49 |
| Mindenki másképpen egyforma | 50 |
| Azonosságok és különbségek | |
| Nem vagyunk egyformák | |
| Elvegyülni és kiválni | |
| Sztereotípiák | 53 |
| Mit gondolsz róluk? | |
| A sztereotípia mint humorforrás | |
| A sztereotípia pozitív szerepe | |
| Mesebeli sztereotípiák | |
| Mit árulnak el a részletek és mit nem? | |
| A kíváncsi nézők és az elefánt | |
| Kockázatos általánosítások | |
| Hogyan működnek a sztereotípiák? | |
| Előítéletek | 58 |
| Hogyan működik az előítélet? | |
| Különböző előítéletek | |
| Diszkrimináció | 60 |
| Kiközösítés az osztályban | |
| Beilleszkedési nehézségek | |
| Sokféleképpen vagyunk emberek | |
| Az előítélet közvetlen környezetünkben | |
| Kiegészítő olvasmányok | 66 |
| Önismeret - társadalomismeret | 71 |
| Mit gondolok magamról | 72 |
| Amiben jó vagyok | |
| Névadójáték | |
| Önarckép | |
| Egy régi fotó | |
| Amit már tudok magamról | |
| Mi lennél ha... | |
| Dicsekvő mondatok | |
| Igen - nem | |
| A változó szépségideál | |
| Képek - vallomások | |
| Megosztani a jót | |
| Találd ki, ki vagyok! | |
| Ahol jól érzem magam | |
| Hol vagyok én? | |
| Ki vagyok, milyen vagyok? | |
| Milyennek látnak bennünket mások? | 80 |
| VIII. Henrik arcképéről | |
| Kicsoda valójában Baráth Kati? | |
| Milyennek látnak engem a többiek? | |
| "Kire ütött ez a gyerek?" | |
| Mit tenne? | |
| Figyelj az érzéseidre! | 84 |
| Mit érzel? | |
| Negatív érzéseink | |
| Mit éreztél, mit éreznél? | |
| Vágyaink, törekvéseink | 86 |
| Vágyak és álmok | |
| Új életet kezdek... | |
| "Légy az, aki vagy!" | |
| Kiegészítő olvasmányok | 88 |
| Kommunikáció | 95 |
| Szavakkal és szavak nélkül | 96 |
| Különböző üdvözlések | |
| Kézzel, lábbal | |
| Beszélő testtartás, beszélő mozdulat | |
| Reklám | |
| Érzéseink szavakban | |
| A hercegúrfi vizsgája | |
| Hotelportás | |
| Kincsesláda | |
| Rögtönzések | |
| Te mondod, én rajzolom | |
| Szavaink ereje | 102 |
| Minek az neked? | |
| Olyan jó lenne! | |
| Jelentéstani játszadozás | |
| A közlések és jelentések kapcsolata | 103 |
| Hogyan készítsünk sajtos szendvicset? | |
| Egy eset, több történet | |
| Én örülök, téged bosszant | |
| Ellentmodó üzenetek | |
| Meghalljuk-e, amit mások mondanak? | 106 |
| Keresd a meghallgatót! | |
| Rosszul értelmezett üzenetek | |
| Szájról szájra | |
| Figyelsz rám? | |
| Egypercesek - kétpercesek | |
| Ami a szavak mögött van | 111 |
| Hátsó gondolatok | |
| Kommunikációs szabályok, viselkedési normák | 111 |
| Figyelj rám! | |
| Kiegészítő olvasmányok | 112 |
| Együttműködés - versengés | 119 |
| Az együttes élmény öröme | 120 |
| Előnyök és hátrányok | |
| A három részes krokodil | |
| Fantáziaállatok | |
| Közös vonások, közös történet | |
| Asszociációk | |
| Álmok és utak | |
| A sikeres együttműködés feltételei | 124 |
| Mindenki a maga helyén | |
| Helyem az osztályban | |
| Egymásra vagyunk utalva | 127 |
| Összehangolhatatlan érdekek? | |
| Bizalom és szolidaritás | |
| Szókockacukor | |
| Toronyépítés | |
| Jégtáblák | |
| Csomók | |
| Széttöredezett négyzetek | |
| Együttműködés vagy versengés? | 133 |
| Együtt vagy egymás ellen? | |
| Mire jó a verseny és mire nem? | |
| Kiegészítő olvasmányok | 136 |
| Konfliktusok | 141 |
| Mi a konfliktus? | 143 |
| Közmondások, szólások | |
| Velem történt | |
| Az erőszak | 146 |
| Hős vagy áldozat? | |
| Tehetünk-e valamit az erőszak ellen? | |
| Hogyan kezelhetjük a konfliktusokat? | 149 |
| A rózsák őrei | |
| Hamupipőke és a nagy bál | |
| Konfliktuskezelő stratégiáink | |
| Jellegzetes problémák, konfliktusok | 152 |
| Egyedül az osztályban | |
| Konfliktus a tanárral | |
| Szülő-gyerek konfliktusok, avagy a lemez két oldala | |
| Mi közünk van mások konfliktusaihoz? | 156 |
| Segélykérő levelek | |
| Kiegészítő olvasmányok | 158 |