kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Károli Gáspár Református Egyetem-L'Harmattan Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 404 oldal |
| Sorozatcím: | Károli Könyvek-Monográfia |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 22 cm x 16 cm |
| ISBN: | 978-963-236-635-7 |
| Megjegyzés: | Hatodik, átdolgozott és kibővített kiadás. |
| A másik ember megértése | 11 |
| Áttekinthető emberi világ | 11 |
| A rang és a formális viszonyok szerepe | 12 |
| A másik érdekessé válik | 13 |
| Új kommunikációs nehézségek | 14 |
| Az egyén szubjektív felértékelődése | 16 |
| Belső világunk bonyolódása | 17 |
| Az érzelmi távolság áthidalása | 18 |
| A városi létformák | 21 |
| Megértés az együttes élményekből | 23 |
| A környezet támpontjai az emberismeretben | 24 |
| Az ismerősi relációk | 27 |
| Az önfeltárás (őszinteség) jelensége | 28 |
| Segítségek, terápiák | 30 |
| Az empátia koncepciójának szerepe | 33 |
| Az empátia fogalmának kialakulása és fejlődéstörténete a modern lélektanban | 34 |
| Arisztotelész elmélete | 36 |
| A lélektan megközelítése | 37 |
| A pszichoanalízis felfogása | 39 |
| Scheler szimpátiaelmélete | 47 |
| Megértő irányzat a lélektanban és a társadalomtudományokban | 49 |
| Rogers iskolája | 53 |
| Az empátia jelensége és fogalmának tapasztalati meghatározása | 61 |
| Az empátia és más megismerési módok viszonya | 66 |
| Empátia és projekció | 68 |
| Kommunikáció és megfigyelés | 70 |
| Az empátia lélektani lényege | 73 |
| A kultúra és az együttes élmény szerepe | 76 |
| Empátia és szimpátia | 79 |
| Az érzelmi "ragály" | 82 |
| Szimpátia és szinkronicitás | 84 |
| Empátia és azonosulás | 85 |
| Az empátia szintjei | 86 |
| A fogalomhasználat néhány problémája | 89 |
| Példák az empátiás megértésre | 90 |
| Az empátia kommunikációs alapjai | 93 |
| A nemverbális kommunikáció | 94 |
| A kommunikáció általános modellje | 97 |
| A mimika | 98 |
| A mimikai kód kérdései | 102 |
| A tekintet | 104 |
| A vokális csatorna | 106 |
| A beszéd formai jegyei | 107 |
| A kéz mozgásai - a gesztusok | 107 |
| A proxemika | 113 |
| Érintés és szaganyagok | 116 |
| Az emblémák | 117 |
| A metakommunikáció | 120 |
| Tudományos kutatás és elméletek - újabb adatok | 127 |
| A meghatározások tanulságai | 127 |
| A szinkronicitás | 130 |
| Evolúciós háttér | 131 |
| Neurobiológiai alapok | 132 |
| A tükörneuronok | 135 |
| Az én szerepe | 137 |
| Újabb nyelvészeti és kommunikációs szempontok | 141 |
| Az empátia összetevői és folyamata | 145 |
| Az empátia kialakulása a személyiségfejlődés során | 147 |
| A beszéd fejlődése | 149 |
| A nemverbális kommunikáció fejlődése | 151 |
| Az anya-gyermek kapcsolat és az empátia | 158 |
| Az identifikáció és az empátia | 162 |
| A "double-bind" (kettős kötöttség) | 165 |
| Az empátia és a társkapcsolatok | 168 |
| Az empátiás képesség problémái - az empátia személyiséglélektani feltételei | 172 |
| A gyermek és az empátia | 173 |
| Empátia a serdülőkorban | 175 |
| Az empátia és a nem | 176 |
| Az empátiát fejlesztő hatások | 177 |
| Az empátiát zavaró és gátló lélektani tényezők | 184 |
| Illúziók, önbecsapások és ezek szerepe | 188 |
| Az empátia jelentősége és szerepe a személyes, érzelmi kapcsolatokban | 190 |
| A kapcsolatok kulturális sémái | 193 |
| Az empátia a kapcsolatokban | 195 |
| A szavak a kapcsolatokban | 199 |
| A mai ifjúság kapcsolatai | 201 |
| A felnőttkori kapcsolatok nehézségei | 202 |
| Empátia és szexualitás | 204 |
| Empátia a szülő-gyermek kapcsolatban | 207 |
| Empátia a formális emberi kapcsolatokban | 209 |
| A szerepek és problémák | 211 |
| A szervezeti konfliktusok "megoldása" | 214 |
| Az empátia felhasználása ösztönös és tudatos formában | 216 |
| Az empátia szerepe a szervezetben | 220 |
| Empátia a vezetésben | 223 |
| Kommunikáció mint szabályozás | 225 |
| A vezetői viselkedéshibák következményei | 228 |
| A vezetői empátia sajátossága | 230 |
| Az empátia gátjai | 232 |
| Az autokratikus vezetés és az empátia | 233 |
| A demokratikus vezetés akadályai | 234 |
| A demokratikus vezetés jelentősége | 235 |
| Az empátia jelentősége a pedagógiai munkában és a gyermeknevelésben | 237 |
| A szocializáció | 237 |
| Empátia a kisgyerekek nevelésében | 238 |
| Kommunikációs nehézségek felnőttek és gyerekek között | 241 |
| A szülő kommunikációs hibái és lehetőségei | 242 |
| Készségek és ismeretek a nevelésben | 244 |
| Empátia az óvodai és iskolai nevelésben | 245 |
| A jó tanár tulajdonságai | 246 |
| Az iskola szervezete | 247 |
| Az empátiát fejlesztő nevelés lehetőségei | 248 |
| Empátia az oktatásban | 250 |
| Az empátia sajátos oktatási és nevelési területeken | 252 |
| Az empátia az orvoslásban és a pszichológiai munkában | 256 |
| Az orvoslás hagyományos módja | 256 |
| Az orvosi tekintély problémái | 258 |
| A minősítés feladata | 260 |
| Az idült beteg viselkedése | 261 |
| A "neurotikus beteg" | 263 |
| A neurózis megismerése | 265 |
| Öngyilkosságveszélyek és szexuális zavarok | 267 |
| Az ápolónők tevékenysége | 269 |
| A pszichológusok munkája | 270 |
| Az empátia szerepe a pszichoterápiában | 273 |
| A pszichoterápia meghatározása | 274 |
| Pszichoterápiás eljárások és iskolák | 277 |
| Empátia a pszichoanalízisben | 280 |
| A Rogers-féle pszichoterápia empátiafelfogása | 286 |
| Empátia a pszichodrámában és a csoportterápiában | 290 |
| Empátia egyéb pszichoterápiákban | 292 |
| Az empátia más felhasználási területei | 295 |
| A mélyinterjú kérdései | 295 |
| Empátia a kihallgatásban | 297 |
| A hazugság és a csalás problémája | 300 |
| Empátia a közlekedésben, a játékban, az előadásban | 302 |
| Az empátia mentálhigiénés szerepe és pszichopatológiája | 305 |
| A modern ember pszichológiai szükségletei | 306 |
| Az empátia mint a visszajelentés hordozója | 308 |
| Pszichopatológiai állapotok és ezek megelőzése | 310 |
| Az empátia és a művészetek | 314 |
| Empátia és műélvezet | 315 |
| A művészetek hatása az empátiás képességre | 317 |
| Azonosulás a színházban és a filmben | 318 |
| Az azonosulás típusai | 320 |
| A tömegkommunikáció és a modern művészetek mentálhigiénés jelentősége | 322 |
| Az empátia vizsgálata és mérése, fejlesztésének módjai és céljai | 325 |
| Empirikus vizsgálatok | 325 |
| Kérdőívek, skálák | 327 |
| A becslés és konszenzus | 331 |
| Truax skálája és más skálamódszerek | 333 |
| Az empátia fejlesztésének módszerei | 335 |
| Empátiás csoporttréning a vezetőképzésben | 337 |
| Az empátiás megismerés gyakorlata - epizódok és folyamatok | 341 |
| Az empátia feltételei | 342 |
| Az empátia epizódjai | 344 |
| A fantázia szerepe | 346 |
| Az önreflexivitás | 349 |
| Az empátiás megértés tartalmai | 352 |
| Az empátia "technikái" | 355 |
| Függelék | 358 |
| Irodalom | 379 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.