kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Editio Musica Budapest Zeneműkiadó Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 286 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 25 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-330-722-8 |
| Megjegyzés: | Tizenharmadik kiadás. Fekete-fehér illusztrációkat tartalmaz. |
| A zenei nevelés helye az óvodai nevelés folyamatában | 11 |
| A zenei nevelés feladata | 11 |
| A zenei nevelés általános irányelvei | 11 |
| A zenei nevelés hatása a gyermek általános fejlődésére | 12 |
| A gyermek zenei fejlődése óvoda előtt és után | 14 |
| A zenei nevelés helye az esztétikai nevelésben | 16 |
| Az esztétikai nevelés tartalma | 16 |
| Az esztétikai tevékenységek formái | 17 |
| Az énekesjáték mint a zenei nevelés alapja | 18 |
| A zenei nevelés kapcsolata más művészeti területekkel | 19 |
| A komplex esztétikai nevelés | 19 |
| A zenei nevelés sajátos helye a művészeteken belül | 21 |
| A zenei nevelés az óvodai programban | 22 |
| A zenei nevelés alkalomszerű és tervszerű formái | 22 |
| Alkalomszerű helyzetek | 23 |
| Tervezett kötött és kötetlen foglalkozások | 24 |
| Az egymásra épülő fejlettségi szintek jellemzői | 26 |
| A különböző életkorú gyermekek együttnevelése | 31 |
| Ünnepek az óvodában | 32 |
| Az énektanítás anyaga | 35 |
| A gyermekek dalanyaga | 35 |
| A dalok kiválasztásának szempontjai | 43 |
| Az életkornak nem megfelelő dalok | 46 |
| A zenehallgatás anyaga | 46 |
| A zenei képességek fejlesztése általában | 48 |
| A zenei tevékenységek sajátos vonásai | 49 |
| Készségfejlesztés a hang és mozgás összekapcsolásával | 49 |
| A zenei fogalompárok megértése, alkalmazása | 50 |
| A zenei nevelés eszközei | 50 |
| A zenei képességek fejlesztésének területei | 52 |
| Az éneklési készség fejlesztése | 52 |
| A tiszta éneklés | 52 |
| A gyenge hallású gyermek | 55 |
| A gyermekhang ápolása és fejlesztése | 57 |
| A zenei hallás fejlesztése | 58 |
| A magas és mély hang különbsége | 58 |
| A halk és hangos közötti különbség | 61 |
| A hangszínek felismerése | 62 |
| A belső hallás fejlesztése | 64 |
| A ritmusérzék fejlesztése | 67 |
| Az egyenletes lüktetés | 67 |
| A mondókák és dalok ritmusa | 69 |
| Az egyenletes lüktetés és a ritmus összekapcsolása | 73 |
| A tempóérzékelés | 75 |
| Mozgáskultúra az óvodában, tánc | 77 |
| A gyermekhangszerek | 80 |
| A zenei formaérzék fejlesztése | 81 |
| A motívumhangsúly kiemelése mozgással | 81 |
| A dallammotívum | 84 |
| A ritmusmotívum | 87 |
| A zenei alkotókészség fejlesztése | 89 |
| A zene hallgatására nevelés | 91 |
| A zenei bemutatás, előadásmód | 92 |
| A zenehallgatásra nevelés alkalmai | 92 |
| Az óvónő módszertani kultúrája | 94 |
| Az óvónő zenei felkészültsége | 94 |
| A zenei neveléshez szükséges készségek, képességek | 94 |
| Az óvónő hangszerei | 95 |
| A módszerek szabadsága | 97 |
| A gyermek fejlődése - nevelői alkalmazkodás az életkorhoz | 97 |
| A nevelőmunka értékelése | 99 |
| Az óvónő saját munkájának elemzése | 99 |
| A gyermek fejlődésének elemzése | 100 |
| A zenei nevelés tervezése | 102 |
| Tervszerűség, tudatos fejlesztés | 102 |
| Tervezés hároméves, egyéves távlatban | 102 |
| A foglalkozások tervezése | 103 |
| A család és az óvóda kapcsolata | 106 |
| Dalanyag | 109 |
| Mondókák | 111 |
| Játékok | 131 |
| Dalok | 206 |
| Függelék | 251 |
| Zenei rend szerinti mutató játék-megjelöléssel | 253 |
| Betűrend szerinti mutató a hangkészlet megjelölésével | 264 |
| Témakör szerinti mutatók | 272 |
| Zeneszerzők és szövegírók | 283 |
| A dalanyag forrásmunkáinak jegyzéke | 285 |
| Egyéb dalgyűjtemények | 286 |
| Irodalomjegyzék | 287 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.