| Kiadó: | Zeneműkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 179 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-330-341-9 |
| Bevezetés | 5 |
| Juliánusz nyomában | 7 |
| A dalok tanításáról | 7 |
| Tatár népdalok | 9 |
| A melódiaformáló díszítésről | 11 |
| Az imrovizatív eredet nyomai a népdalban | 12 |
| Ismétlődés | 13 |
| Bővülés | 13 |
| Díszítés | 13 |
| Kitekintés | 15 |
| Mongol népdalok | 17 |
| Az improvizációs játékok céljáról | 19 |
| Megtervezett imrovizáció | 20 |
| Szabad improvizáció | 20 |
| Hármasok | 21 |
| Miért nincs nyelve a méhnek? | 22 |
| Mari népdalok | 23 |
| Improvizációs ötletek | 26 |
| A dal születése, változásai | 27 |
| A variálás művészete | 27 |
| Dallamismétlés | 31 |
| Rokon dallamok | 33 |
| Vetület-technika | 36 |
| Szabad improvizáció | 38 |
| Bartók követőiként | 40 |
| Arab dallamok | 41 |
| Kitekintés | 43 |
| Török népdalok | 44 |
| Szerb népdalok | 46 |
| Román kolinda-dallamok | 48 |
| Aszimmetrikus ütemek | 48 |
| Dallamvonal | 50 |
| Bolgár népdalok | 51 |
| Csángómagyar népdalok | 54 |
| Bőmásodos skála | 54 |
| Változatképzés | 56 |
| Improvizációs ötletek | 58 |
| A többszólamúság kezdete | 60 |
| Heterofónia | 61 |
| Kvart-, kvint- és oktávpárhuzamok | 63 |
| Improvizációs ötletek | 69 |
| Szerb és bolgár népi többszólamúság | 71 |
| A gregorián ének | 76 |
| Útkeresés | 77 |
| Latin szöveg | 79 |
| A latin nyelv kiejtéséről | 79 |
| A gregorián írásmódról | 80 |
| A díszítés dallamalkotó szerepéről | 83 |
| Recitativo | 84 |
| Gregorián ének és népzene | 85 |
| A gregorián ének előadásmódjáról | 88 |
| Modus | 89 |
| Organum | 89 |
| Fauxbourdon | 91 |
| Improvizációs ötletek | 92 |
| Pentaton énekek rögtönzése | 93 |
| Dallamváltozatok | 93 |
| Guido himnusza nyomában | 96 |
| Szivárvány havasán | 96 |
| Recitatívo | 98 |
| Modus | 100 |
| Organum | 100 |
| Fauxbourdon | 100 |
| Trubadúr, trouvére és minnesanger költészet | 104 |
| Trubadúr dallamok | 106 |
| Trouvére dallamok | 119 |
| Minne- és mesterdalok | 131 |
| A dalok összehasonlító formai elemzése | 141 |
| Tipikus ritmikai alakzatok | 141 |
| Forma-típusok | 143 |
| I. Litánia-típus | 143 |
| II. Rondel-típus | 145 |
| III. Szekvencia-típus | 146 |
| IV. Himnusz-típus | 147 |
| Kitérő | 150 |
| A Da Capo forma előhírnökei | 150 |
| Néhány gondolat a dalok tanításának hasznáról és módjáról | 151 |
| Az énekelt vers művészete | 154 |
| A Tinódi dallamok tanításáról | 157 |
| A Tinódi dallamok és a népdal | 158 |
| Kísérletezések | 162 |
| Ballassi Bálint költészete | 163 |
| Nótát keress! | 168 |
| Szabad variánsok alkotása | 168 |
| Nyugat-európai zenei minták Balassi költészetében | 169 |
| Záradék | 171 |
| Dallammutató | 172 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.