| Kiadó: | Kecskeméti Tanítóképző Főiskola |
|---|---|
| Kiadás helye: | Kecskemét |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 184 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. |
| Bevezetés | 3 |
| Az ének-zene és tanításának jellemzői | 5 |
| Zene és ember | 5 |
| Az ének-zene tanítás célja, feladata, tartalma | 8 |
| A Kodály koncepció lényege | 9 |
| Zenei képességek | 11 |
| A zenei képességek rendszere | 12 |
| A zeneérző képességek kialakulása, fejlesztése | 14 |
| A zenei alapképességek és tevékenységi módok összefüggései (az alsófokú ének-zene tanítás folyamatában) | 20 |
| Zenei tevékenységi módok | 21 |
| Zenei befogadás | 21 |
| Zenei reprodukció | 22 |
| Zenei improvizáció | 23 |
| A megismerési folyamatok és a három zenei tevékenységi mód összefüggései | 24 |
| A zenei tevékenységek területei az iskolai ének-zene órákon | 25 |
| Dal/éneklés | 25 |
| Zenei ismeretek tudatosítása | 26 |
| Zenei készségfejlesztés | 27 |
| Zenei improvizálás | 27 |
| Zenehallgatás | 28 |
| A zenei tevékenységek területei és a zenei képességfejlesztés összefüggései az iskolai ének-zene órákon | 29 |
| A zenei ismeretnyújtás és feladatai | 30 |
| Daltanítás | 30 |
| Daltanítás hallás után | 31 |
| Zenei jelrendszerek - a jelrendszerről történő dal(lam) tanítása | 36 |
| Zenei ismeretek tudatosítása | 49 |
| Ritmikai ismeretek tudatosítása | 50 |
| Dallami ismeretek tudatosítása | 59 |
| Az énektanítás folyamatának jellemzői, feladatai | 63 |
| Készségfejlesztés | 63 |
| A zenei készségfejlesztés általános jellemzése, pszichológiai, pedagógiai vonatkozásai | 64 |
| A készségfejlesztés fázisai | 66 |
| A készségfejlesztés szintjei | 66 |
| A zenei készségfejlesztés fázisainak és szintjeinek összefüggései | 73 |
| Készségfejlesztés területei az iskolai énekórákon | 74 |
| Az éneklési készség fejlesztése | 74 |
| Ritmikai és dallami készségfejlesztés | 78 |
| Többszólamú hallás fejlesztése | 81 |
| A zenehallgatás készségének fejlesztése | 86 |
| Az improvizáció készségének fejlesztése | 90 |
| A gyakorlás különböző típusai | 94 |
| Visszhangoztatás | 94 |
| Párbeszéd | 97 |
| Bújtatás | 98 |
| Elvonás | 99 |
| Felismertetés | 100 |
| Kiegészítés | 101 |
| Bővítés - improvizáció | 103 |
| Társítás | 104 |
| Variálás | 105 |
| A készségfejlesztő feladatok, játékok pedagógiai és pszichológiai vonatkozásai | 108 |
| Tervezés, órára készülés | 110 |
| Tanmenet | 110 |
| Óravázlat | 113 |
| Az énekórák típusai, felépítése | 113 |
| Oktatási segédeszközök, szemléltető eszközök | 115 |
| Ellenőrzés - Értékelés | 117 |
| Részvázlatok | 119 |
| Felhasznált szakirodalom | 175 |
| Jegyzetek | 177 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.