A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

A tanulók történelmi fogalmainak fejlődése

Az általános iskola 5. osztályától a gimnázium IV. osztályáig

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 327 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-1423-3
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52517.

Fülszöveg

A történelemtanítás egyik központi kérdése: mely fogalmak milyen szinten dolgozhatók fel a tanulási-tanítási folyamatban. Ezt a sokat vitatott kérdést a szerzők elméleti és gyakorlati szempontból vizsgálják.
A 10 és 14 éves általános iskolai, valamint a 18 éves gimnáziumi tanulók körében végzett reprezentatív felmérések, kísérletek s a nemzetközi és a hazai vizsgálatok eredményeinek felhasználásával állapítják meg a szerzők a tanulók történelmi fogalmainak jellemzőit az egyes életkori szakaszokban. A fogalomszint-vizsgálatból mind a jövendő tantervekre, mind a tanítás tartalmára és módszereire jelentős következtetéseket vonnak le.

Tartalom

Előszó5
A történelmi fogalomszint-vizsgálat elméleti alapjai és módszerei7
A történelmi fogalomszint-vizsgálat metodológiája7
A történelmi tény13
A történelmi fogalom20
A történelmi tények és fogalmak közötti kapcsolatok33
A történelmi képzetek és fogalmak36
A történelmi fogalomszint-vizsgálat módszere47
A tanulók eredményei77
Az 5. osztályos tanulók eredményei77
Az átlagos teljesítmények78
A feladattisztázás eredményei81
A feladat megoldása87
A válaszok struktúrája103
Az átlagostól eltérő eredmények109
A 8. osztályos tanulók eredményei130
Az átlagos teljesítmények130
A feladattisztázás eredményei132
A feladat megoldása136
A válaszok struktúrája151
Az átlagostól eltérő eredmények164
A IV. osztályos gimnazisták eredményei189
Az átlagos teljesítmények189
A feladat megoldása190
A válaszok struktúrája203
Az átlagostól eltérő eredmények216
Az eredményeket befolyásoló tényezők243
A tágabb környezet245
A családi környezet247
Az iskolai környezet250
A tanítás módja258
A történelmi fogalmak tanítása és a fogalomszintek281
Lehet-e fogalmakat tanítani?283
A szemléletes képi fogalmak szintje295
Elvont-differenciálódó fogalmak306
Rendszeres fogalmi gondolkodás 317
A tanulók neme244
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A tanulók történelmi fogalmainak fejlődése A tanulók történelmi fogalmainak fejlődése A tanulók történelmi fogalmainak fejlődése

A borító enyhén kopott, foltos, javított. A lapélek kissé foltosak.

Állapot:
840 ,-Ft
7 pont kapható
Kosárba