1.034.203

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nyitott szívvel, szeretettel pedagógusnak lenni

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Hajdúdorogi Főegyházmegye
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 288 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 978-615-5548-03-1
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Olyan könyv megírása volt a célunk, amely abban segíti olvasóját, hogy a szerzők által fontosnak tartott tudásanyag ismertetésével adjon támpontokat a gyerekek neveléséhez. A szülők és a... Tovább

Előszó

Olyan könyv megírása volt a célunk, amely abban segíti olvasóját, hogy a szerzők által fontosnak tartott tudásanyag ismertetésével adjon támpontokat a gyerekek neveléséhez. A szülők és a pedagógusok legfőbb célja az, hogy a rájuk bízott gyerekek kiegyensúlyozottak legyenek, fejlődésük minden tekintetben harmonikus legyen, és egy boldog, de nem konfliktusoktól és megoldandó problémáktól mentes gyerekkort követően boldog és érett felnőtté váljanak.
A könyv szerzői papok, pedagógusok, pszichológusok, gyermekvédelemben dolgozó szakemberek, akik hivatásuknak választották a gyermekek EGÉSZségének a védelmét.
Mivel a gyerekek idejük legnagyobb részét a szülőktől távol, bölcsődékben, óvodákban és iskolákban töltik, a pedagógusaik szerepe meghatározó, és az együtt töltött időben lehetőséget kapnak arra, hogy ne csak a gyerekek értelmének csiszolásával, hanem érzelmeik fejlesztésével is foglalkozzanak.
Cseh Gyöngyi a pozitív pedagógia birodalmába vezeti be az olvasót, megismertet a pozitív pszichológia fogalmával, jelentős képviselőivel és hozzájárulásukkal a jóllét állapotának eléréséhez.
Soltész János görögkatolikus papként vezet végig a Biblia szeretetértelmezésén, komoly támpontot adva a mindennapi életben a szeretet különböző formáinak megéléséhez.
Papp Miklós atya a tehetségfejlesztést Csíkszentmihályi Mihály gondolataira alapozva fejti ki, megismertetve a flow fogalmával, az áramlásélmény szerepével a tanulásban és a tehetségfejlesztésben. Külön erénye ennek az írásnak, hogy sorra veszi a tehetségfejlesztés személyes, családi, pedagógiai és spirituális feltételeit.
Erdei Sándor gyermekvédelemben dolgozó, vezető beosztású szakember, aki a pedagógus vezetői szerepét, az ebből adódó személyiség- és viselkedésbeli sajátosságokat, kompetenciákat emeli ki. A pedagógus tekintélyének kérdésével is foglalkozó írás segít eligazodni a jó tanár által felvállalt szerepek és feladatok között. Vissza

Tartalom

A szerkesztő előszava 7
I. RÉSZ: ELMÉLET
Cseh Gyöngyi: Gondolatok a pozitív pedagógiáról 11
Dr. Soltész János: A szeretet vázlata a Biblia alapján 25
Dr. Papp Miklós: Flow a tanulásban - A tehetségfejlesztés személyes, családi, pedagógiai és spirituális feltételei 51
Erdei Sándor: A pedagógus mint vezető 103
Ferenczi Beáta: Az érzelmeink kialakulásában szerepet játszó tényezők 127
II. RÉSZ: GYAKORLAT
Ferenczi Beáta: Az érzelmi intelligencia fejlesztése, az érzelmek szerepe a gondozás, az oktatás és a nevelés során 167
Torma Zita: Mese és önismeret 193
Cseh Gyöngyi: A gyermekkori depressziótól az optimizmus kialakulásáig 217
Farkasné Soltész Erzsébet: Önmagához mérten.., - Gondolatok otthon- és családvesztett gyerekekről 241
Kiss Gabriella: Játékosan magunkról - az önismeret tükrében 257
Felhasznált irodalom 279
Név- és tárgymutató 285
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv