1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Új Pedagógiai Szemle 2009. január-december

A Magyar Pedagógiai Társaság és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet folyóirata/Teljes évfolyam 1-12. szám

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 1.534 oldal
Sorozatcím: Új Pedagógiai Szemle
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Teljes évfolyam. Az 5-6 és 8-9 dupla szám. További kapcsolódó személyek a tartalomjegyzékben. Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal. Angol nyelvű tartalomjegyzékkel és összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Tanulmányok
Antal-Lundström Ilona: Kodály pedagógiai elvei a modern esztétikai filozófia tükrében
Avedikian Viktória: A zene mint az egyensúly és tolerancia forrása. Music Europe Program
Barakonyi Károly: Megtorpant intézményirányítási reform
Bessenyei István: Gidipacal és dragonyoszubbony,
avagy mit üzen két iskolaregény?
Bujdosó Gyöngyi - Csernoch Mária: Vizsga- és versenyfeladatok
szövegbeviteli hibái és ezek következményei
Burián Miklós: A virtuális polifónia kaotikus permutációinak
felismerése és kreatív alkalmazása. Egy új koncepció
körvonalai az énektanítás kezdő szakaszában
Ceglédi Erzsébet: A kreativitás és az intelligencia
szerepe az iskolai teljesítményben
Csákó Mihály: Szakmatanulás és demokrácia.
Vázlat a szakmunkástanulók politikai szocializációjáról
Csernoch Mária - Bujdosó Gyöngyi: Vizsga- és versenyfeladatok
szövegbeviteli hibái és ezek következményei
Csizér Kata - Kontráné Hegybíró Edit - Sáfár Anna:
Idegen nyelvek tanulása siketek és nagyothallók körében
Erdős Ferenc - Nyéki Lajos: Az informatika tantárgy
idegen nyelvű oktatása a középfokú oktatási intézményekben
Fehérvári Anikó: Pedagógus-továbbképzések
az integrációs programokban
Fejes József Balázs - Szűcs Norbert: Hallgatói mentorprogram
Forgó Sándor: Az új média és az elektronikus tanulás
Földes Petra - Lannert Judit: Az iskolai agresszió arcai: tények és teendők
Haász Sándor: Új alternatívák a szociálpedagógus-képzésben
Hamvai Csaba - Pikó Bettina: Serdülők szubjektív jóllétét
meghatározó társas tényezők a családban és az iskolában
Horváth Kinga: Az iskolai szervezet klímája
Hrubos Ildikó: Európai felsőoktatási reform Magyarországon
Hunya Márta: Projektmódszer a 21. században I.
Janurik Márta: Hogyan viszonyulnak az általános
és középiskolás tanulók a klasszikus zenéhez?
Járó Katalin: Az iskolai innováció és egy szakma útkeresése
Kaposi József: Az érettségi mint a felnőtté avatás rituáléja
Kárpáti Andrea - !Molnár Tál: Az együttműködő tanulás
támogatása az oktatási informatika eszközeivel: MapIt vitatérkép
Kasik László: A szociálisprobléma-megoldó képesség jellemzői és vizsgálata
Kelemen Rita: Kép a gyermekekről: mit mutatnak az internetes hírek?
Korner Anna: Mire jó a filozófia? A kompetenciák
fejlesztésének lehetőségei a filozófiatanításban
Kis Jenőné Kenesei Éva: Zenéről a felsőfokú
tanítóképzés kezdetének 50. évfordulóján
Kispálné Horváth Mária - Vincze Szilvia:
Végzős középiskolások továbbtanulással kapcsolatos
motivációi, döntései és az azokat befolyásoló tényezők
Kontráné Hegybíró Edit - Csizér Kata - Sáfár Anna:
Idegen nyelvek tanulása siketek és nagyothallók körében
Lannert Judit - Földes Petra:
Az iskolai agresszió arcai: tények és teendők
Molnár Pál - Kárpáti Andrea: Az együttműködő tanulás
támogatása az oktatási informatika eszközeivel: MapIt vitatérkép
Mónos Katalin - Napravszky Nomi - Tánczos Judit:
Diszlexiás és nem diszlexiás általános iskolai tanulók nyelvtanulási
stílusainak és stratégiáinak összehasonlító vizsgálata
Morva Péter: Életre szóló játék. Varga Károly játékos
zenei ismeretterjesztési és pedagógiai munkássága
Nagy C. Edit: A környezeti nevelésben alkalmazott oktatási színterek,
korszerű módszerek hatása a környezettudatos magatartás kialakítására
Nagy Péter Tibor: Az iskolai mobilitás vizsgálatához
Napravszky Noémi - Tánczos Judit - Mónos Katalin:
Diszlexiás és nem diszlexiás általános iskolai tanulók nyelvtanulási
stílusainak és stratégiáinak összehasonlító vizsgálata
Nyéki Lajos - Erdős Ferenc: Az informatika tantárgy
idegen nyelvű oktatása a középfokú oktatási intézményekben
Pikó Bettina - Hamvai Csaba: Serdülők szubjektív jóllétét
meghatározó társas tényezők a családban és az iskolában
Pintér Borbála: Jelenkori szövegértés egy
19. századi irodalmi művön keresztül
Polónyi István: A hazai felsőoktatás gazdasági működése,
szerveződése és vezetése a 2000-es évek legelején
Radnóti Katalin: A természettudományi nevelés és a fizikaoktatás
helyzete a 2008-as tanári felmérés tükrében
Sáfár Anna - Kontráné Hegybíró Edit - Csizér Kata:
Idegen nyelvek tanulása siketek és nagyothallók körében
Schumann Róbert: Iskolaválasztás, továbbtanulási végzettségi
aspirációk. 10. évfolyamos tanulók iskolai teljesítménye, továbbtanulási
tervei a 2007. évi Országos kompetenciamérés adatainak tükrében
Serban Iosifescu: Minőség és kompetencia az oktatásban
Szalay Balázs - Szepesi Ildikó: A matematika-
és természettudomány-oktatásról - TIMSS 2007
Szepesi Ildikó - Szalay Balázs: A matematika-
és természettudomány-oktatásról - TIMSS 2007
Szilágyi Imréné: Pedagógiai babonák nyomában
Szilágyi Klára: Tanulói profilkép. Az egyéni profillap mint
a szakmához jutás esélyét támogató pedagógiai eszköz
Szolár Éva: Szervezetelméletek a felsőoktatás-kutatásban
Szűcs Norbert - Fejes József Balázs: Hallgatói mentorprogram
Szüdi János: A titoktartási kötelezettség a közoktatásban
Tánczos Judit - Napravszky Noémi - jónos Katalin:
Diszlexiás és nem diszlexiás általános iskolai tanulók nyelvtanulási
stílusainak és stratégiáinak összehasonlító vizsgálata
Varga Júlia: Szakképzés, lemorzsolódás
Vince Szilvia: A diplomások túlképzésének megnyilvánulásai
Vincze Szilvia - Kispálné Horváth Mária:
Végzős középiskolások továbbtanulással kapcsolatos
motivációi, döntései és az azokat befolyásoló tényezők
Zombai Tamás: Kényszer és jog a közoktatásban
Multikulturátis Műhely
Halász Iván: A modern szlovák nemzetté válás sajátosságai
a 19. század első felének magyarországi kontextusában
lfj. Lator László - Jakab György - Viliam Kratochvíl - Vajda
Barnabás: Magyar és szlovák történelemtanárok együttműködése
Imre Anna: Az általános iskolai intézményhálózat változásai
- a kisebbségi oktatás szerepének növekedése
Jakab György - Viliam Kratochvíl - lfj. Lator László - Vajda
Barnabás: Magyar és szlovák történelemtanárok együttműködése
Viliam Kratochvíl - Jakab György - lfj. Lator László - Vajda
Barnabás: Magyar és szlovák történelemtanárok együttműködése
Tollár Tamás: Megkopott barátság? A magyar történelem
a lengyelországi gimnáziumi történelemtankönyvekben
Vajda BBarnahás: Multiperspektivitás mint a magyar-
szlovák közös történelemkönyv alapja
Vajda Barnabás - Jakab György - Viliam Kratochvíl - lfj. Lator
László: Magyar és szlovák történelemtanárok együttműködése
Vizuális kultúra - különszám
Gaul Emil: Nagykorúság. A rajztanítás helyzete, ahogyan én látom
A vizuális kultúra a közoktatásban - elmélet és gyakorlat
Gyencs Zsolt: Fény, mozgás és árnyék. Milyen elvekre
építhető a médiapedagógia?
Kárpáti Andrea: Kommunikáció, technika, kreativitás:
egy komplex mérőeszköz a vizuális képességek értékelésére
Kelc Szabó Ágnes: A Madáchban mindig történik
valami érdekes. Egy projekt a salgótarjáni Madách Imre
Gimnázium és Szakközépiskola gyakorlatából
Kiss Virág: Képek tudománya a mérlegen:
avagy többet ér-e még egy kép, mint ezer szó
Pallag Andrea: Miért nem kell nekünk a rajz
és vizuális kultúra érettségi vizsga?
Stroltner József: Vizuális nevelés: kép, kreativitás, motiváció
Ifjúság, ízlés, identitás
A japán kultúra hatása a magyar középiskolásokra (Huszti Andrea)
Budapesti középiskolás fiatalok térhasználati szokásai (Sulyok Levente)
Fotózó kamaszok, avagy a 14-18 éves korosztály fotózási
szokásai az információs társadalomban (Szelényi Katalin)
Gaul Emil: Diáktükör. Milyennek látják kortársaik ízlését az iparművész-hallgatók?
Havasi Tamás: Az internet szerepe a fiatalok identitásának alakításában
Ifjúsági csoportkultúrák öltözködési szokásai (Kővári Júlia)
Virtuális önreprezentáció kamaszkorban (Kőházi Mária)
Tehetséggondozás
Baranyai Zoltánné: Az alapfokú művészetoktatási intézményhálózat
szerepe a képző- és iparművészeti nevelésben. Helyzetjelentés
Geisbühl Tünde: Gondolatok egy alapfokú művészeti
iskola tehetséggondozási gyakorlatáról
Kugler Erika: Egyensúly vagy kötéltánc? A vizuális nyelv tanításáról
Litza Juhász: Óvodai ismerkedés a művészettel
Pázmány Ágnes: A Művészettörténet OKTV
közoktatási szerepe és módszertani tanulságai
Sinkó István: A gondozott és gondozatlan tehetség
Szabics Ágnes: Miénk a vár! Kortárs képzőművészet gyerekeknek
Vásárhelyi Kriszta - Vásárhelyi Tamás: Új műfaj
a múzeumpedagógiában: családi felfedezőfüzet.
Vásárhelyi Tamás - Vásárhelyi Kriszta: Új műfaj
a múzeumpedagógiában: családi felfedezőfüzet.
Zombori Béla: Rajzversenyváltozatok. A tehetség és a kreativitás
a Rajz és vizuális kultúra OKTV munkái alapján
Új tartalmak a tanár- és tanítóképzésben
Orosz Csaba: Kreativitási gyakorlatok a vizuális nevelésben
Joseph Beuys és Erdély Miklós nyomdokain
Pataky Gabriella: A portfolió a vizuális nevelésben. Értékelési alternatíva
az alsófokú oktatási-nevelési intézmények pedagógusainak képzésében
Nándor Zsuzsa: A vizuális kommunikáció a tanítóképzésben.
A problémafelismerés, a problémamegoldás és a színtér
felértékelődött szerepe a vizuális kultúra tantárgyban
A művészetterápia lehetőségei az oktatásban
Illés Anikó: Művészetterápia a közoktatásban:
elméleti lehetőségek és etikai megfontolások
Vizuális nevelés külföldön
Kathryn I. Matthew - Felvégi Emese: Vizuális nevelés
a nagyvilágban: tények és trendek dióhéjban
Felvégi Emese - Kathryn I. Matthew: Vizuális nevelés
a nagyvilágban: tények és trendek dióhéjban
Változások kora - 3I Akadémia
Cselovszki Jenő: Érettségit szerezni felnőttkorban.
A levelezői távoktató módszer tapasztalatai
Miklósi Zászló: A történelem és a társadalomismeret
új tartalmai a demokráciára nevelés tükrében
Némethné Büki Bernadett: Az aktív tábla
a matematikaórán, ahogyan én látom
Póta Mária: Újszerű módszerek - eredményesebb matematikaoktatás?!
Rátkainé Hegedűs Ilona- Szalainé Tóth Ibolya:
A Lőrincz-féle komplex tantermi játékok a Szandaszőlősi Általános
Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézményben
Szabó Mária: Tények és pedagógiai babonák
a közoktatás kezdő szakaszának szerepéről
Szalainé Tóth Ibolya - Rátkainé Hegedűs Ilona:
A Lőrincz-féle komplex tantermi játékok a Szandaszőlősi Általános
Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézményben
Vass Vilmos: A tantervi tartalmak mint a fejlesztés eszközei
Veres Gábor: Az integrált természetismeret és a NAT
Nézőpontok
A közgazdasági szemlélet szerepe a közoktatás
megújításában. Kerekasztal-beszélgetés a Zöld könyv
a magyar közoktatás megújításáért című kiadványról
„A művészetoktatás arra való, hogy érzelmeket, élményeket
közvetítsen." Kerekasztal-beszélgetés a zenei nevelésről (Mayer József)
„ a tanulásközpontú paradigma átszövi a köz-
és felsőoktatást és a mindennapi életünket is".
Beszélgetés a Tanárképzés Napja alkalmából (Mayer József)
„Az állampolgároknak nem az számít, mint ami a
részvényeseknek." Az innovációs stratégia és az
oktatási ágazat. Szerkesztőségi beszélgetés
„Az iskolának kell innovatívnak lennie".
Beszélgetés Székely Andrással, a Máriaremetei-Hidegkúti
Ökumenikus Általános Iskola igazgatóhelyettesével (Mayer József)
„Az Új Tudás Program a jó gyakorlatokat szeretné felkarolni,
ugyanakkor új dimenziókat is nyit" -
Beszélgetés Tóth Tiborné miniszterelnöki megbízottal (Tóth Teréz)
Egy újabb trójai faló. Kerekasztal-beszélgetés a nem
szakrendszerű oktatás bevezetéséről (Mayer József)
Interpretációk hálójában. Kerekasztal-beszélgetés a közoktatási
mérési rendszerek értelmezhetőségéről (Tóth Teréz)
„Meggyőződésem, ha Kodály láthatta volna, hogy én Bachra
bukfencezem a gyerekekkel, akkor azt mondta volna: Hm "
Interjú Kokas Klára zenepedagógussal, az AGAPE Zene-
Életöröm Alapítvány létrehozójával (Tóth Teréz)
„Nem az a kérdés, hogy hány tanár tanítja, hanem az,
hogy hány diák fogja olvasni!" Beszélgetés Fűzfa Balázs:
irodalom_12. című tankönyvéről (Mayer József)
Látókör
Bocsi Veronika: Az időszociológia pedagógiai vonatkozásairól
Dusek Tamás - Kovácsné Tóth Ágnes - Feith Helga Judit - Peisser-Puli Edit - Körösiné Szigethy Zsuzsanna:
Diplomásápoló- és pedagógushallgatók demográfiai
és szociokulturális azonosságai és különbségei
Feith Helga Judit - Kovácsné Tóth Ágnes -
Peisser-Puli Edit - Körösiné Szigethy Zsuzsanna -
Dusce Tamás: Diplomásápoló- és pedagógushallgatók
demográfiai és szociokulturális azonosságai és különbségei
Kovácsné Tóth Ágnes - Feith Helga Judit -
Peisser-Puli Edit - Körösiné Szigethy Zsuzsanna -
Dusce Tamás: Diplomásápoló- és pedagógushallgatók
demográfiai és szociokulturális azonosságai és különbségei
Körösiné Szigethy Zsuzsanna - Kovácsné Tóth Ágnes - Feith Helga Judit -
Peisser-Puli Edit - Dusck Tamás:
Diplomásápoló- és pedagógushallgatók demográfiai
és szociokulturális azonosságai és különbségei
Pazonyi Judit: A vertikális és a horizontális tudásról.
Csereprogramok, avagy a reneszánsz reneszánsza a felsőoktatásban
Peisser-Puli Edit - Kovácsné Tóth Ágnes - Feith Helga Judit - Körösiné Szigethy Zsuzsanna - Dusek Tamás:
Diplomásápoló- és pedagógushallgatók demográfiai
és szociokulturális azonosságai és különbségei
Sipos László: A gyermek mint áldozat, avagy a gyermekek
sérelmére elkövetett bűncselekmények alakulása
Trencsenyi László: Színház és pedagógia -
egy paradigmaváltás igényének dokumentumai
Világtükör
Buda András - Gerda Henriett: A tanulói teljesítmény
értékelése egy holland középiskolában
Felvégi Emese - Jane Claes: A csodaszarvasmondától
a Shakespeare-mangáig. Az Amerikai Könyvtárosszövetség
gyermek- és ifjúsági irodalmi díjai
Felvégi Emese - Kathryn I. Matthew: Az olvasástanítás
és szövegértés-fejlesztés trendjei külföldön
Gerda Henriett - Buda András: A tanulói teljesítmény
értékelése egy holland középiskolában
Horváth Kinga: Minőségpolitika a szlovákiai közoktatási rendszerben
Hunya Márta - Kárpáti Andrea: Kísérlet a tanárok IKT-kompetenciája
közös európai referenciakeretének kialakítására - a U-Teacher Projekt I.
Hunya Márta - Kárpáti Andrea: Kísérlet a tanárok IKT-kompetenciája
közös európai referenciakeretének kialakítására - a U-Teacher Projekt II.
Jancsák Csaba: Az oktatás emberi jogi megközelítése.
Az UNESCO 2007-ben megjelent kötete
Jane Claes - Felvégi Emese: A csodaszarvasmondától
a Shakespeare-mangáig. Az Amerikai Könyvtárosszövetség
gyermek- és ifjúsági irodalmi díjai
Kárpáti Andrea - Hunya Márta: Kísérlet a tanárok IKT-kompetenciája
közös európai referenciakeretének kialakítására - a U-Teacher Projekt I.
Kárpáti Andrea - Hunya Márta: Kísérlet a tanárok IKT-kompetenciája
közös európai referenciakeretének kialakítására - a U-Teacher Projekt II.
Kathryn I. Matthew - Felvégi Emese: Az olvasástanítás
és szövegértés-fejlesztés trendjei külföldön
Mihály lldikó: „A csendes járvány". Az iskolai lemorzsolódás veszélyei
Mihály Ildikó: Francia hagyományokon. Adalékok
három észak-afrikai ország iskolarendszeréhez
Mihály Ildikó: Kulcsadatok az oktatásról Európában - 2009
Határainkon túl
Tódor Erika Mária: Többnyelvű lét, tanulási
motivációk, tudás alapú társadalom
Oktatástörténet
Éles Csaba: A vidám háztól a sikeres iskoláig.
Klasszikusok gondolatai a pozitív tanárszemélyiségről
Hunyady Györgyné: Tervezés és eredmény vizsgálat.
Majzik Lászlóné emlékére
Happ Júlia: Kislakás- és iskolaépítés Budapesten
a 20. század elején. Kiállítás Erdélyi Mór fényképeiből
Szentné Tarján Vera: Reformpedagógia és életreform összefüggései
Műhely
Benkéné Kiss Valéria - Vighné Arany Ágnes -
Tárkányi Ferencné: „Egészséges életvitel kialakítása az
ökoiskolában" oktatási program - 2008/2009-es tanév
Dér Csilla Ilona - Felvégi Emese - Kiss Helga: Harry Potter
és a tantárgyközi olvasás rejtélye. Ajánlás a kortárs ifjúsági
irodalom középiskolai tanórán történő felhasználására
Felvégi Emese - Dér Csilla Ilona - Kiss Helga: Harry Potter
és a tantárgyközi olvasás rejtélye. Ajánlás a kortárs ifjúsági
irodalom középiskolai tanórán történő felhasználására
Gajdó Ágnes: A ráckeresztúri példa.
Új módszerek az általános iskolai oktatásban
Kiss Helega - Dér Csilla Ilona - Felvégi Emese:
Harry Potter és a tantárgyközi olvasás rejtélye. Ajánlás a kortárs
ifjúsági irodalom középiskolai tanórán történő felhasználására
Kósa Jánosné: Hogyan lehet a történelem
és társadalomismeret tanítása során a tanulók előítéletes
gondolkodásának csökkentésére törekedni?
Tárkányi Ferencné - Vighné Arany Ágnes- Benkéné Kiss Valéria: „Egészséges életvitel kialakítása
az ökoiskolában" oktatási program - 2008/2009-es tanév
Vighné Arany Ágnes- Benkéné Kiss Valéria -
Tárkányi Ferencné: „Egészséges életvitel kialakítása
az ökoiskolában" oktatási program - 2008/2009-es tanév
Tankönyvekről
Láczay Magdolna: Dilemmák és tények a hazai
felsőoktatás tankönyvellátásában
Malkovics Tibor: A „nyugat alkonya" és a „keleti fény"
Könyvjelző
A felsőoktatás rendszere összehasonlító perspektívában.
Ulrich Teichler könyvéről (Szolár Éva)
A közoktatás a jog és a politika hatókörében.
Dr. Szüdi János könyvéről (Singer Péter)
A Műegyetemtől a világhírig. Németh József könyvéről (N. Szabó József)
A neveléstörténet-írás új útjai (Lennerné Patkó Ildikó)
Az intézményen kívüli tudásátadás egyik alakzata.
Géczi János monográfiájáról (Maárné Molnár Csilla)
Etnikum és educatio. Föglein Gizella könyvéről (Szendéné Bukucs Barbara)
Ezerszer ember: gyermek! Kontra György könyvéről (Franyó István)
Helyi tantervet szolgáló tankönyv Veszprémről
(Bőszéné Szatmári-Nagy Anikó)
Jó gyakorlatok a biztonságos iskoláért (Trencsényi László)
Két könyv az irodalomtanítás megújításáért (Gajdó Ágnes)
Ketten egy könyvről: Jorgosz közlegény jelentései
a 38. kilométerről (Perjés István, Vedovatti Anildo)
Kompetenciák és tantervek. Perjés István - Vass Vilmos (szerk.)
A kompetenciák tantervesítése című könyvéről (Sántha Kálmán)
Nagy Adám „Ifjúságügye". Az Ifjúságügy. Ifjúsági szakma,
ifjúsági munka című kötetről (Trencsényi László)
Nagy Szám-Tan-könyv az iskoláról (Eszik Zoltán)
Útravaló. Benedek Krisztina - Sándor Ildikó (szerk.)
Útravaló - A néphagyomány közvetítésének módszerei
az óvodában című könyvéről (Gécziné Laskai Judit)
Válság és nevelésügy. Széljegyzetek egy könyvhöz (Trencsényi László)
In memóriám
T. Neville Postlethwaite (1933-2009) (Báthory Zoltán)
MPT
2009 a Magyar Pedagógiai Társaságban
A Magyar Pedagógiai Társaság életéből
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv