1.031.433

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A dráma története

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Jelenkor Kiadó Kft.
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 739 oldal
Sorozatcím: Theatrum Mundi
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN: 963-676-272-4
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Erika Fischer-Lichte a kortárs európai színháztudomány meghatározó személyisége. Semiotik des Theaters (A színház szemiotikája) című munkája a teatrológia egyik klasszikusának tekinthető, és számos további színházelméleti, szociálantropológiai, illetve dráma- és színháztörténeti könyvének lett kiindulópontja.
Erika Fischer Lichte 1943-ban született Hamburgban. 1963 és 1971 között színháztudományt, szlavisztikát, germanisztikát, filozófiát, pszichológiát és neveléstudományt hallgatott Berlinben és Hamburgban. 172-ben doktori címet kapott. 1973-tól 1996-ig a frankfurti, a bayreuthi és a mainzi egyetemen tanított irodalomtudományt, komparatisztikát és színháztudományt. 1996 óta a Freie Universität Berlin Színháztudományi Intézetének professzora.

Tartalom

Bevezetés
Színház és identitás
A színház mint a "határátlépés" tere?7
A kultikus színház
A tragikus hős
A színház és a polisz21
A nemzetségi átoktól a politikai identitásig26
A conditio humana41
Vissza a barbarizmusba54
A test mágiája
Az egyházi és a népi kultúra vonzásában: a vallási játékok kialakulása és fejlődése70
A vitális test74
Az esendő és a megkínzott test86
A játékok vége: a népi kultúra elnyomása98
Theatrum vitae humanae
A színház mint laboratórium - az ember mint kísérlet
"Színház az egész világ..."105
Aki megalkotja és elpusztítja önmagát114
Az átváltozás és az indentitás megtalálása - Szent Iván éjjelétől az átmenet ritmusáig131
Identitásvesztés a káoszban: a világvége143
A csábító, a mártír és a bolond - A spanyol Siglo de oro színházi archetípusai
"A nagy Világszínház"169
Becsületsértés és kegyelemvesztés181
A társadalmi szerep mulandósága és az én örökkévalósága189
A népszínház az egyházi és az udvari kultúra árnyékában199
Álarcok és tükrök
Az udvar mint színpad - ahogy az udvari társadalom színre viszi önmagát203
L'honéte homme [a tisztes ember], avagy a nemesi "amour propre" [önszeretet] és a közösségi lét vége216
A másik ember és a király tekintete238
A színpad világa mint az udvar tükörképe259
A színházi szerepjátéktól a társadalmi szerepjátékig
Az átváltozás eredményeként megtalált identitás: a commedia dell'arte269
A színház mint a társadalmi valóság modellje282
A polgári illúziószínház
A polgári család
A vándorszínháztól az erkölcsi intézményig: a színház megteremti a polgári nyilvánosságot303
A szerető apa és erényes leánya321
Az udvari világ mint ellenpólus: a csábító és a kegyencnő330
A test mint a lélek "természetes jele" - A polgári szomorújáték recepciója és a színész új művészete337
A megcsonkított individum
"Természetes! Természetes! semmi nem oly természetes, mint Shakespeare jellemei"347
A megcsonkított kéztől a megcsonkított szabadságig350
A nemező természet önkasztrációja358
Az ember nembeliségének szimbóluma
A töredéktől a teljességig370
Önálló individuumok ideális kommunikációján alapuló közösség374
"Az ember istenné válása"387
A művelt polgár színháza405
Az identitásválság drámája
A nagy személyiség talánya
A személyiség mint a 19. század társadalmi kategóriája413
A tudattalan felfedezése420
Az értékek pusztulása430
A kívülállás prototípusai: a nemes haramia és a művész446
A "nagy személyiség" trónfosztása a bécsi népszínházban459
Identitás és történelem
A történelem mint identitásképző erő470
Az Én feloldódik a történelemben475
"A történelem fatalizmusa" és a fizikális természet konkrét utópiája483
A polgári mítoszok vége
A színpad mint a polgári nyilvánosság fóruma495
A család501
A nagy személyiség - A művész531
Az "új" ember színháza
A színház újrateatralizálása mint az individuum tagadása
A színház mint művészet - a színész mint übermarionett571
A színház mint alkotás - a színész mint kostruktőr580
A színház mint rituálé - a színész mint hieroglifa591
Túl az individuumon
A halottak mint az élők átkai - az ős-rendezés megismétlése600
Szerepek sokfélesége az élet színjátékába, avagy a megsokszorozódott személyiség616
A felvilágosítás dialektikája: új ember a jövő színházában629
Feldarabolás és újjászületés
(Világ)végjátékok651
Az emberi természet újjászületése: a megváltó és a megváltott test667
"Emberek új húsból"684
Fordítói utószó
Függelék
Bibliográfia
A kultikus színház című fejezethez713
A Theatrum vitae humanae című fejezethez714
A polgári illúziószínház című fejezethez717
Az identitásválság drámája című fejezethez719
Az "új" ember színháza című fejezethez723
Magyarul kiadott drámatörténeti könyvek ajánlóbibliográfiája (1981-2000)727
Színpadi művek jegyzéke732

Erika Fischer-Lichte

Erika Fischer-Lichte műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Erika Fischer-Lichte könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv