| Előszó (Radó Péter) | 9 |
| Terepszemle | 13 |
| Az értékelés területei | 15 |
| Az értékelés definíciója | 16 |
| Mit értékelünk? A terminológia elemei | 18 |
| Eredmény- és folyamatértékelés | 19 |
| Az értékelés haszna | 21 |
| Az értékelés története | 22 |
| Az értékelés és más kutatások összehasonlítása | 26 |
| Összegzés | 29 |
| Az értékelés céljai | 31 |
| Ki igényel értékelést? | 31 |
| Nyílt és rejtett célok | 32 |
| Az értékelést nehezítő körülmények | 34 |
| Értékelés mint döntés-előkészítés | 35 |
| Értékelés mint szervezeti tudás | 37 |
| Mire való az értékelés? | 39 |
| Támogató az összegző értékelés | 41 |
| Támogató-összegző és folyamat-eredmény | 42 |
| A célok összeegyeztethetősége | 42 |
| Hogyan rendelik meg az értékeléseket? | 44 |
| Külső kontra belső értékelés | 46 |
| Szervezeti szint | 48 |
| Kinek a hasznát szolgálja az értékelés? | 50 |
| Összegzés | 53 |
| A program megértése | 55 |
| Miért érdemes ismeri a programot? | 55 |
| A program leírása | 57 |
| Ismerkedés a programmal | 58 |
| Mi a program célja? | 60 |
| Hogyan működik a program? A program változáselméleteinek kidolgozása | 63 |
| A program és a megvalósítás elmélete | 66 |
| A programelméleteket vizsgáló értékelés megszervezése | 67 |
| A programelmélet kidolgozása | 70 |
| A változáselméletek mint az értékelés útmutatói | 71 |
| A programelmélet összehasonlítása a tényleges fejleményekkel | 75 |
| A változáselméletek kifejtésének előnyei | 76 |
| A programelmélet bírálatai | 77 |
| Összegzés | 79 |
| Az értékelés megtervezése | 80 |
| Értékelés a megfelelő időben | 81 |
| Kérdéstípusok | 82 |
| Programfolyamat | 82 |
| A program eredménye | 83 |
| További döntések a tervezés szakaszában | 84 |
| A kérdések megszűrése | 85 |
| A kérdések pontos meghatározása | 89 |
| Kvantitatív vagy kvalitatív vizsgálat | 90 |
| Az értékelés tervezete | 94 |
| Egyetlen vizsgálat vagy vizsgálatsorozat? | 96 |
| A különböző típusú programok tervezete | 97 |
| Néhány gyakorlati terv | 98 |
| Etikai kérdések | 99 |
| Összegzés | 102 |
| Az értékelő szerepei | 104 |
| A résztvevői szerepek típusai | 105 |
| Érvek az alternatív értékelői szerepek mellett | 107 |
| A résztvevői értékelés megvalósítása | 109 |
| A pro és kontra érvek egyensúlya | 111 |
| A résztvevői megközelítés további nehézségei | 114 |
| Etikai kérdések | 115 |
| Összegzés | 118 |
| Mérőszámok kidolgozása | 120 |
| Mérés | 121 |
| A program eredményei | 123 |
| A mérőszámok kiválasztása | 129 |
| Nem várt hatások | 131 |
| Az előrehaladás közbenső jelei | 133 |
| Programfolyamatok | 135 |
| Programinputok, erőforrások és a program környezete | 137 |
| Összetett mérőszámok | 140 |
| Hány mérőszámra van szükség? | 141 |
| A változók mérése | 141 |
| Új mérőszámok kidolgozása | 144 |
| Mitől jó egy mérőszám? | 148 |
| Összegzés | 154 |
| Adatgyűjtés | 155 |
| Adatforrások | 155 |
| Mintavétel | 165 |
| Interjúkészítés | 167 |
| A válaszok kódolása | 169 |
| Létező statisztikai adatok | 171 |
| Az adatgyűjtés etikai kérdései | 176 |
| Összegzés | 178 |
| Az értékelés tervezete | 180 |
| A folyamatértékelés megtervezése | 180 |
| Az eredményértékelés megtervezése | 182 |
| Alapfogalmak | 184 |
| Tervezetek | 187 |
| Informális tervezetek | 187 |
| Formális tervezetek | 190 |
| Összegzés | 210 |
| A véletlenszerű kísérlet | 212 |
| Véletlenszerű kijelölés | 212 |
| Tervezett változatok | 218 |
| Véletlenszerű kijelölési eljárások | 219 |
| A felmerülő nehézségek legyőzése | 222 |
| A véletlenszerű kísérleteket megkérdőjelező körülmények | 224 |
| A véletlenszerű kísérlet kritikái | 225 |
| Összegzés | 229 |
| A jó tervezet kibővítése | 231 |
| Ismétlés | 231 |
| Metaelemzés | 232 |
| Költség-haszon és költséghatékonysági elemzés | 239 |
| Összegzés | 244 |
| Kvalitatív módszerek | 246 |
| A kvalitatív értékelések tervezete | 247 |
| Adatgyűjtés | 249 |
| Terepmunka és elemzés | 255 |
| Kvalitatív értékelés és programelmélet | 257 |
| Etikai kérdések | 258 |
| A kvalitatív és a kvantitatív módszerek ötvözése | 259 |
| Összegzés | 260 |
| Az adatok elemzése és értelmezése | 262 |
| Bevezetés | 262 |
| Az elemzés feladatai az értékelésben | 263 |
| Az elemzés általános stratégiái | 272 |
| Egy programelméleti példa elemzési útmutatóként | 277 |
| Ajánló bibliográfia az elemzés módszertanának témaköréből | 279 |
| Etikai kérdések | 280 |
| Összegzés | 280 |
| A beszámoló megírása és az eredmények disszeminációja | 282 |
| A beszámoló | 282 |
| A disszemináció | 292 |
| Az értékelési eredmények felhasználása | 296 |
| Tisztességgel értékelni | 305 |
| Ismerjük meg a programot! | 305 |
| Tartsunk fenn magas szakmai színvonalat és relevanciát | 306 |
| Mérlegelés és döntések | 308 |
| Gondoljunk kezdettől fogva a felhasználásra | 308 |
| Viselkedjünk etikusan a vizsgálat egésze során | 309 |
| Éljük túl és nyerjük el a méltó jutalmat! | 310 |
| Szójegyzék | 311 |
| Irodalomjegyzék | 321 |