1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Értékelés a pedagógiában

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 161 oldal
Sorozatcím: Nat-tan
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN: 963-682-453-3
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Szeretnénk is, reméljük is, hogy az oktatás tartalmi modernizációjával kapcsolatos országos politikai, szakmai viták lezárultak (most zárulnak le), és elkezdődhet (folytatódhat) az iskolában a... Tovább

Előszó

Szeretnénk is, reméljük is, hogy az oktatás tartalmi modernizációjával kapcsolatos országos politikai, szakmai viták lezárultak (most zárulnak le), és elkezdődhet (folytatódhat) az iskolában a pedagógiai program és a helyi tanterv írása, az intézményi munka hatékonyságának elemzése, a belső továbbképzési alkalmak és témák átgondolása, a fejlesztési (innovációs) tervek összeállítása.
Ezeknek a munkálatoknak egy része lassan egy évtizede folyhat (folyik) az országos, a megyei (fővárosi), a helyi pedagógiai intézetekben, egyetemek, főiskolák továbbképzési műhelyeiben, s természetesen mindazokban az iskolákban, amelyek már régen felébredtek "Csipkerózsika" álmunkból önmagukat definiálják, értékelik tanulóik tudását és neveltségét, pedagóguskollektívájuk felkészültségét, tanítási gyakorlatukat, magatartásukat, az iskola működési feltételeit, a környezetet stb. Vissza

Tartalom

Előszó 3
I. rész
A PEDAGÓGIAI ÉRTÉKELÉSRŐL ÁLTALÁBAN 5
1. Az értékelés alapismeretei 6
1.1. Az értékelés típusai (a diagnosztizálás, a formatív és summatív értékelés) 7
1.2. A kritériumra és normára irányuló értékelés 8
2. A nevelőmunkában a mérés lehetőségei 10
3. A tanuló értékelése, a pedagógus értékelési eljárásai 15
3.1. A megerősítés 15
3.2. A tanári értékelés jellemzői 16
4. Mérésmetodikai alapelvek 19
5. A pedagógiai értékelés menete, a vizsgálat ütemezése 20
5.1. Mintaválasztás 21
5.2. A háttérváltozók 23
5.3. A tananyagstruktúra feltárása, a követelmények 24
5.4. A teszt és a feladat 28
5.5. A javítókulcs, értékelési útmutató 36
6. Az eredmények statisztikai és pedagógiai elemzése, következtetési lehetőségek 37
6.1. Az eredmények statisztikai feldolgozása 39
6.2. Az eredmények pedagógiai-szakmai elemzése 43
7. A szaktanácsadó teendői 45
Felhasznált irodalom 47
Mellékletek 49
II. rész
FELADATLAPOK ÉRTÉKELÉSE SZÁMÍTÓGÉPPEL 61
1. Az átlag 63
2. Normális eloszlás (Gauss-görbe) 69
3. A szórás (diszperzió, deviáció) 70
4. Standardizálás 75
5. Összefüggések az átlag, az eloszlás és a szórás között 78
5.1. Lapultság, ferdeség vagy aszimmetria 78
5.2. Két szigma szabály, három szigma szabály 79
5.3. Javaslat a dolgozatok pontszámainak osztályzatra váltásához 81
6. Korreláció és korrelációs együttható 82
6.1. A teszt korrelációs együtthatója 83
6.2. Egy feladat vagy részfeladat (item) szerepe a dolgozatban 85
7. megbízhatóság (reliabilitás) 89
8. Hiba, relatív hiba 90
9. A populáció átlagának meghatározása statisztikai becsléssel 91
10. Statisztikai hipotézisek vizsgálata, statisztikai próbák 93
10.1. Student vagy t-próba 94
10.2. Kétmintás U próba 95
10.3. Khi-négyzet próba 97
11. A számítások elvégzése 99
11.1. A számológép használata 99
11.2. Számítógépes programok 99
11.3. Néhány gyakorlati tanács kezdőknek az FPI "Mérés" program használatához 100
Felhasznált irodalom 102
Mellékletek 103

Függelék
A 10 ÉS 12 ÉVES KOROSZTÁLY ALAPVETŐ KÉSZSÉGEI ÉS ISMERETEI 119-161
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv