1.035.008

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Érzelemgazdaságtan

A közgazdasági elemzés kiterjesztése

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Kossuth Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 221 oldal
Sorozatcím: V.I.P.
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-09-4052-3
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Navigare necesse est" - mozogni, tevékenykedni, "hajózni" kell - mondták az ókorban, de igaz ez napjainkban is, hiszen a változásokkal csak akkor lehet lépést tartani, ha gyorsabban változunk a világnál, amelyben élünk. A napjainkban érzékelhető éles versenyben csak azok a cégek tudnak talpon maradni, amelyek képesek állandóan megújulni, és amelyeknek vezetői mindig készek akár radikálisan is átalakítani a vállalati gondolkodást és a szervezetet. A V.I.P.-könyvek azoknak a menedzsereknek szólnak, akiknek fontos a változásokkal való lépéstartás, mert csak így tudják megőrizni és megerősíteni piaci pozícióikat, valamint időben érzékelni és kihasználni a fejlődési lehetőségeket. Ezek a kötetek segítik a felső vezetőket abban, hogy tudásukat korszerű ismeretekkel bővítsék, a vezetői eszköztárukat folyamatosan felfrissítsék. Nem minden körülmények között követendő mintákat adnak, hanem minél több megoldást mutatnak be, minél több összefüggésre hívják fel a figyelmet, hogy a menedzserek... Tovább

Fülszöveg

"Navigare necesse est" - mozogni, tevékenykedni, "hajózni" kell - mondták az ókorban, de igaz ez napjainkban is, hiszen a változásokkal csak akkor lehet lépést tartani, ha gyorsabban változunk a világnál, amelyben élünk. A napjainkban érzékelhető éles versenyben csak azok a cégek tudnak talpon maradni, amelyek képesek állandóan megújulni, és amelyeknek vezetői mindig készek akár radikálisan is átalakítani a vállalati gondolkodást és a szervezetet. A V.I.P.-könyvek azoknak a menedzsereknek szólnak, akiknek fontos a változásokkal való lépéstartás, mert csak így tudják megőrizni és megerősíteni piaci pozícióikat, valamint időben érzékelni és kihasználni a fejlődési lehetőségeket. Ezek a kötetek segítik a felső vezetőket abban, hogy tudásukat korszerű ismeretekkel bővítsék, a vezetői eszköztárukat folyamatosan felfrissítsék. Nem minden körülmények között követendő mintákat adnak, hanem minél több megoldást mutatnak be, minél több összefüggésre hívják fel a figyelmet, hogy a menedzserek a veszélyek mellett meglássák a kitörési pontokat, a nagy lehetőségeket is. Vissza

Tartalom

A közgazdaságtan visszatalálása a társadalomtudományokhoz avagy az ökonómiai imperializmus15
(Bevezetés)15
A szenvedély kalkulálása16
Túla hagyományos közgazdasági megközelítés határain16
Az intézmnymentes elmélettől az intézményspecifikus elméletig20
Sakkjátszma vagy hullámlovaglás?20
Miként illeszthetők be az emberi attitűdök és a gazdasági szereplők érzelmi mozgatórugói a közgazdasági viszgálatba?33
Nem semleges beállítódások35
Kölcsönösen összefüggő hasznosságok - a fogyasztói externláiák kiterjesztett értelmezése37
Megtestesült jóindulat és merő rosszindulat39
A "rosszakaratú" fogyasztó: akáröröm okozta torzulások a közömbösségi görbéken40
Mi a különbség a versenyszellem és az irigység között?42
Jóakarat és részvét43
Csapdába ejtett nyulak - a felebarátaink kiránti hajlandóság hirshleifer modelljében44
Az indulatokat befolyásoló tényezők48
Az irigység mint növekedéskorlátozó tényező49
Férjhez adná-e a lányát a Homo Oeconomicushoz? - Az altruizmus felértékelődése59
Az altruizmus válfajai59
"Ma nekem, holnap neked" - a reciprok altruizmus60
REciprok altruizmus és mutualizmus62
Hálózati bizalom és kockázatközösség63
A reciprok altruizmus költségcsökkentő hatása64
"Tisztogató halak" - kölcsönös jó szándék és bizalom a megrendelő-bedolgozó kapcsolatban65
Reciprok altruizmus a "Homo tranziens" világában68
A tiszta altruizmus69
A tiszta altruizmus egzisztenciabizonyítása70
Altruizmus és tanulékonyság74
Bizalom, bizalmatlanság, csalás85
Bizonytalanság, információ, bizalom85
Bizalom és/vagy piacgazdasági racionalitás86
A szerződések tökéletlenségei87
Paprikavásár - a racionális döntések hiányzó feltételei a legegyszerűbb piaci ügyletekben88
A "dán vendég" avagy kerülő úton a taxiban90
Közönséges csalás92
Lehet-e a balek gyanakvó? - avagy a gyanúelaltatása93
Rabló-pandúr játékok - Nash-egyensúly kevert stratégiával96
A WVM-lízing avagy a körültekintő balek esete99
A hiúság vására - a státusvadászat közgazdasági implikációi107
Mi végre van minden vesződség a világon?107
A hiúság definíciója108
A hiúság tárgyi manifesztációja109
A divat: a státusmimikri kizárása111
A "klubok elmélete" - a divatjószágok piaci viselkedésének leírása113
A Diderot-effektus - a különféle javak élvezetének kölcsönös meghatározottsága és a javak társadalmi összeillése117
Bigottság és szekták - az ésszerűtlenség ésszerűsége125
Az anomália vonzása126
A kérlelhetetlenség szűrőrendszere126
Üdvjavak mint közjószágok127
A potyautasok távoltartása129
A belépési kltségek szubjektív értékelése131
Növekedés és egyensúly elvakult csoportokban132
Elveszett bárányok - szaporodó nyájak135
Kutya-stratégiák - az erőszak és a bűnözés gazdaságelméleti nézőpontból143
Az erőszakos szerzés mint alternatív gazdasági tevékenység143
Bűn és törvényellenes üzleti tevékenység144
A bűntetőjog funkciói 145
A bűnözés - anómia vagy racionális döntések terepe?146
A görbe és az egyenes út közötti választás - Isaac Ehrlich modellje148
A büntetés kívánatos nagysága151
Bűnözési externáliák153
A korrupció154
A korrupció meghatározása154
A Schleifer-Vishny-modell155
Kincstári korrupció159
Piaci formák a korrupciós piacokon160
Maffia - a szervezet bűnözés patriarchális formái161
Társasági krimik166
Bűnözést gátló intézmények169
Átmeneti bűnök átmeneti gazdaságokban169
Fenyegetés, zsarolás és méltánytalanság a "normális" piaci ügyletekben - Az elveszett illúziók183
Hétköznapi erőszak183
"Kilistázás", bóvli-ár és a zsarolás más hatékony eszközei a kereskedelemben185
Óvakodj a kisbetűtől! - avagy a szerződéses erőszak186
A piaci agresszió korlátai189
Állati közgazdaságtan: a farkasok "ingatlanügyei" és a patkányok árérzékenysége195
Paradicsomi állapotok - avagy közgazdasági vastörvények?196
A farkasok "ingatlanügyei"199
A patkányok fogyasztói magatartása201
Névmutató209
Tárgymutató213
Contents219

Hámori Balázs

Hámori Balázs műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Hámori Balázs könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Érzelemgazdaságtan
Állapot:
2.960 ,-Ft
24 pont kapható
Kosárba
konyv