A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Michelangelo és kora

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Gondolat Kiadó-Képzőművészeti Alap Kiadóvállalata
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 55 oldal
Sorozatcím: Művészettörténet
Kötetszám: 30
Nyelv: Magyar  
Méret: 17 cm x 12 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér reprodukciókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A képzőművészetek fejlődése olyan csúcspontot ért el a XV. és XVI. század fordulóján Itáliában, amelyhez hasonlót keveset találunk, ha végigtekintünk a művészetek egyetemes történetén. Minden... Tovább

Előszó

A képzőművészetek fejlődése olyan csúcspontot ért el a XV. és XVI. század fordulóján Itáliában, amelyhez hasonlót keveset találunk, ha végigtekintünk a művészetek egyetemes történetén. Minden kornak megvan a maga felfogása a művészi szépről, amelynek fényénél a múlt alkotásait megítéli. Így az "ötszázas évek" (cinquecento) elejének olasz művészetét sem érezték a későbbi korszakok mind magukhoz közelállónak, alkotó törekvéseikkel, szépségeszményükkel rokonnak. A klasszikus tökéletesség jelzőjét azonban soha nem tagadták meg tőle, akár lángoló lelkesedésük, akár hűvös idegenkedésük nyilvánult meg ebben az értékelésben. Mit értsünk ezen a klasszikus tökéletességen?
A megelőző század (a quattrocento) képzőművészete a valóság meghódításáért folytatott küzdelemben telt el. Vasari, az olasz reneszánsz művészeinek első életrajzírója mondja Masaccióról, korai quattrocento legjelentősebb festőjéről: "..felismerte, hogy a festészet nem egyéb, mint egyszerűen rajzzal és színekkel való utánzása a természet jelenségeinek olyan formában, amint a természet ezeket megalkotta". A "természet utánzása", a látható világ elemeinek a felhasználása: ez volt mindig az a nyelv, amelyen a képzőművész szólott. De most a hangsúly arra kerül, hogy "amint a természet ezeket megalkotta", és ez a perspektíva és a fény-árnyék problémáinak felvetését jelenti. A kép nemcsak színek és tömegek harmonikusan megszerkesztett együttese a síkban, nemcsak eszmék és érzelmek kifejezője a látható világ elemeinek segítségével, hanem ezeknek az elemeknek törvényszerű rendje által, a való világ mintájára alkotott művészi világ. A valóság felfedezésének lázában azonban sokszor háttérbe szorulnak a művészi szerkesztés szempontjai, az élesen megfigyelt részletek ábrázolása és a nagy kedvvel előadott mese helyettesíti gyakran az érzelmek és eszmék szuggesztív kisugárzását. A valóság meghódításához az antik művészet ismerete is hozzájárul. Az ókori műalkotásokat nem másolják, hanem azoknak tanulmányozása mellett figyelik a természetet, az embert. Vissza

Eszláry Éva

Eszláry Éva műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Eszláry Éva könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Michelangelo és kora Michelangelo és kora
Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Michelangelo és kora Michelangelo és kora Michelangelo és kora Michelangelo és kora Michelangelo és kora

A borító kopott, megtört. Néhány lap foltos.

Állapot:
980 Ft
680 ,-Ft 30
10 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Michelangelo és kora Michelangelo és kora Michelangelo és kora Michelangelo és kora Michelangelo és kora

A gerinc sérült, a borító töredezett.

Állapot:
980 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba
konyv