kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Gondolat Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
| Oldalszám: | 1.138 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér és színes fotókat, néhány illusztrációt tartalmaz. |
| I. kötet: | |
| Előszó | 5 |
| A mi "Kontinensünk" | |
| Európa fogalma (dr. Székely András) | 9 |
| Európa megismerése (Dr.Székely András) | 11 |
| Európa földje (dr. Székely András9 | 14 |
| Évszázmilliók nyomán | 14 |
| ....tagolt domborzat született | 22 |
| A "távfűtéses" kontinens | 25 |
| Hét tenger táplálója | 36 |
| Tundrák, lombos erdők, sztyepek | 45 |
| Európa népessége és gazdasága | 53 |
| Európa benépesülése | 53 |
| Az európai nyelvek | 55 |
| Zsúfolt kontinens | 56 |
| A népesség tömörülése | 59 |
| A világtörtélem legmozgalmasabb színpada | 62 |
| Európa és a világgazdaság | 63 |
| Európa és az integráció | 64 |
| Európa gazdasága | 67 |
| Európa a világkereskedelemben | 84 |
| Európa természeti képe | |
| Európai tájak (dr.Székely András) | 87 |
| Ős-Európa (dr. Pécsi Márton) | 91 |
| A jégkorszak hagyatéka | 91 |
| Ős-Eruópa sziklatalapzata | 94 |
| Hűvös Európa | 97 |
| Rövid folyók, sok víz | 98 |
| A zuzmóktól a lombos erdőig | 100 |
| Ős-Európa tájai | 102 |
| A hosszú Skandináv-hegységcsoport | 102 |
| A letarlot Svéd-ősmasszívum | 104 |
| A tavas Finn-Karéliai-ősmasszívum | 106 |
| Észak-Európa zord szigetei | 109 |
| Európa törzse | 112 |
| A Nyugat-Európai-rögvidék | 112 |
| A Brit-szigetek | 112 |
| Ezernyi sziget-közös vonások | 113 |
| Az Angol-sziget | 118 |
| A Francia-Belga-rögvidék | 125 |
| A Közép-Európai-rögvidék | 137 |
| A tarka Közép-Európai romhegyvidék | 140 |
| A jégtakaró hordalékával feltöltött Közép-Európai-síkság | 154 |
| Fiatal Európa | 171 |
| A tömzsi Ibériai-félsziget | 171 |
| A félsziget természeti képe | 171 |
| A félsziget északi tájai | 175 |
| A félsziget központi tájai | 178 |
| A félsziget déli tájai | 180 |
| A félsziget nyugati tájai | 182 |
| A karcsú Appennini-félsziget | 184 |
| Napsugaras nyugtalan föld | 185 |
| Európa gerince: Az Alpok | 197 |
| Az Alpok születése... | 199 |
| ...és magashegységgé fejlődése | 202 |
| Hány Alpok létezik tulajdonképpen? | 206 |
| Anyárias téltől a télies nyárig | 209 |
| A kimeríthetetlen víztartály | 210 |
| Az olajfáktól a jégmezőkig | 211 |
| A besüllyedt északi előtér | 213 |
| Európa koszorúja: a Kárpátok | 215 |
| Szoros rokonságban az Alpokkal | 216 |
| A domborzattól függő éghajlat és élővilág | 219 |
| A nagy vízelválasztó | 221 |
| A Kárpátok részei | 221 |
| A Kárpátok külső szegélye | 230 |
| Európa központi katlanja: A Kárpát-medencék | 236 |
| Gyökeres felszínfordulat | 233 |
| A zárt medencejelleg következményei | 233 |
| A hézagos válaszfalak | 234 |
| Az óriás katlan mélyén | 236 |
| Az ezerarcú Balkán-félsziget | 244 |
| Változatos, mozgékony Föld... | 244 |
| ...tarka éghajlati térkép | 246 |
| Láthatatlan vízhálózat, malmokat hajtó források | 249 |
| Legnagyobb fajgazdagság - domináló kopárság | 249 |
| A félsziget főgerince: a karsztos Dinaridák | 251 |
| A félsziget mellékgerince: a Balkanidák | 261 |
| A félsziget ősi magva: a szétdarabolt Thrák-Macedón-masszívum | 267 |
| Tágas nagymedencék | 272 |
| Észak-Európa országai | |
| Finnország | 277 |
| Évszázados harc a függetlenségért | 277 |
| Nagy ország, kis nép | 279 |
| Zöld arany és fehér szén | 281 |
| Az erdőktől és mocsaraktól elhódított termőföld | 289 |
| Az erdő Finnország kincse | 290 |
| Közlekedés és kereskedelem | 290 |
| Finn tájak, finn városok | 291 |
| Dél-Finnország és az Aland-szigetek | 292 |
| A Botteni-öböl partvidéke | 294 |
| A Tóvidék | 294 |
| A Finn-Lappföld | 296 |
| Svédország | 297 |
| Erdők és tavak földje | 297 |
| Fényes múlt - józan jelen | 299 |
| Észak legnépesebb nemzete | 301 |
| A "svéd csoda" | 302 |
| Vasérc, erdő, vízi erő | 304 |
| A vasércből acél | 308 |
| ...az acélból golyóscsapágy | 309 |
| A mezőgazdaság a svéd gazdaság mostohagyermeke | 312 |
| Villamosított vasút - korszerű tengerhajózás | 315 |
| Gazdasági körzetek és városok | 316 |
| A "műhely" | 316 |
| Az "éléstár" | 321 |
| "Erdőország" | 323 |
| Norvégia | 326 |
| A fjordok világa | 326 |
| A vikingektől a fiatal norvég államig | 328 |
| Gyéren lakott ország | 328 |
| Arccal a tenger felé | 330 |
| Az ipar két pillére: a halászat és az erdő | 331 |
| A fehér szén | 332 |
| A jövő iparága: a vegyipar | 336 |
| A könnyűipar a fát hasznosítja | 336 |
| Ami kevés: a termőföld | 337 |
| Heringhalászat - bálnavadászat | 339 |
| Hajós nemzet | 339 |
| Körzetek, városok | 342 |
| A jövő: Észak-Norvégia | 342 |
| A múlt: Nyugat-Norvégia | 344 |
| A jelen: Dél- és Kelet Norvégia | 345 |
| Dánia | 347 |
| A tenger országa | 347 |
| Dicső múlt, biztató jelen | 348 |
| Népesség | 349 |
| Dánia már iparából él | 351 |
| Belterjes mezőgazdasaág | 355 |
| Fő országút a tenger | 358 |
| A dán vaj és szalonna útja | 359 |
| Gazdasági körzetek | 360 |
| Koppenhága és Sjaelland északi része | 360 |
| Dél-Sjaelland, Lolland, Falster és Mon szigetei | 361 |
| Jylland keleti partvidéke, valamint Fyn, Langeland, Aero és Als szigetei | 361 |
| Nyugat-Jylland | 362 |
| Bornholm-sziget | 362 |
| Faeroer-szigetek | 362 |
| Izland | 363 |
| A gejzírek szigete | 364 |
| Fiatal ország | 365 |
| Maroknyi nép | 365 |
| Halászok szigete | 366 |
| Ahol nincs vonat | 368 |
| Az izlandi hal piacai | 369 |
| Városok | 370 |
| Nyugat-Európa országai | |
| Nagy Britannia és Észak-Írország | 373 |
| Európa peremén | 373 |
| A britektől Nagy-Britanniági | 374 |
| Egy ország városba költözik | 375 |
| A széntől az atomig | 379 |
| Vas- és acélnagyhatalom | 386 |
| A gépgyártás bölcsője | 390 |
| "Twedd" és "Cheviot" | 390 |
| Vegyipar: a fejlődés kulcsa | 392 |
| Mezőgazdálkodás - bérletrendszerben | 393 |
| A szigetország közlekedése | 396 |
| Országrészek, városok | 399 |
| London és Dél-Anglia | 399 |
| Midlands | 401 |
| Lancashire és Yorkshire | 403 |
| Északkelet-Anglia | 404 |
| Wales és Délnyugat-Anglia | 404 |
| Skócia | 406 |
| Észak-Írország | 408 |
| Írország | 409 |
| Franicaország | 412 |
| Ötezer esztendő | 412 |
| Új demográfiai hullám | 414 |
| Változatos ipar, sokszínű mezőgazdaság | 419 |
| Új energiák az ipar szolgálatában | 421 |
| A lorraine-i vasérctől a Renault autóig | 424 |
| A jövő iparága | 427 |
| A híres francia könnyűipar | 428 |
| Janus-arcú mezőgazdaság | 429 |
| A lágybúza hazája | 431 |
| Fejenként 120 liter bor | 432 |
| Ahol 300 féle sajtot készítenek | 432 |
| A tenger ajándéka | 434 |
| Ahol Európa leggyorsabb expressze száguld | 435 |
| Körzetek, városok | 438 |
| Halászok és parasztok földje (Északnyugat) | 439 |
| A francia Délnyugat | 441 |
| Az ország "víztornya" | 443 |
| A Rhone két partján (Délkelet) | 444 |
| Történelmi összecsapások színtere | 448 |
| Napsütötte Dél | 450 |
| Az ország szíve (Párizs) | 453 |
| Monaco | 457 |
| Benelux Államok | 458 |
| Hollandia | 462 |
| "Fennmaradok" | 462 |
| A Delta-terv | 462 |
| A Zuiderzee-program | 463 |
| Miből él a világ legsűrűbben lakott országa? | 467 |
| Tulipánmezők és dús füvű legelők | 468 |
| Sokoldalú gyorsan fejlődő ipar | 473 |
| Óriási hajóforgalom, élénk külkereskedelem | 477 |
| Hollandia körzetei, városai | 481 |
| A tengerjárta part (Északkelet) | 481 |
| Hollandia szíve (Nyugat) | 482 |
| Zeeland és a polderek (Északnyugat) | 485 |
| A zöldség és tej hazája (Délkelet) | 485 |
| Belgium | 487 |
| Európa országútja | 487 |
| "Európa műhelye" | 488 |
| Sűrű népesség egyenlőtlen megoszlással, nemzetiségi problémákkal | 489 |
| Az ipar természeti és társadalmi alapjai | 491 |
| Fém és textil | 493 |
| "Európa kapuja" | 500 |
| Országrészek és városok | 502 |
| Flandria mezői | 502 |
| Közép-Belgium | 503 |
| A belga "Black-Country" | 504 |
| Az Ardennek vidéke | 505 |
| Luxemburg | 506 |
| Nevezéktani kérdések | 508 |
| Szakkifejezések magyarázata | 510 |
| Név- és tárgymutató | 515 |
| II. kötet: | |
| Közép-Európa országai | |
| Svájc | 7 |
| Harc az egyesülésért és önállóságért | 7 |
| Négynyelvű nép | 9 |
| A fehér szén országa | 11 |
| Ipari fellegvár - nyersanyag nélkül | 13 |
| Alpesi mezőgazdaság | 17 |
| Gazdasági kapcsolatok | 18 |
| Hágók, alagutak, szerpentinek | 20 |
| 400 méterről - 4000 méter fölé... | 22 |
| Mittelland | 22 |
| Az Alpok | 26 |
| A Jura | 29 |
| Liechtenstein | 31 |
| Ausztria | 33 |
| Európa átjárója | 33 |
| Az osztrák Föld | 34 |
| Egy világbirodalom utóda | 36 |
| Az osztrák nép | 37 |
| A semleges ország gazdasági gondjai | 39 |
| A nehézipar az élen | 40 |
| Alpesi mezőgazdaság | 44 |
| A Duna-völgy: Európa forgalmas "országútja" | 47 |
| Európa találkozóhelye | 49 |
| Kelet és nyugat partnere | 49 |
| Tartományok, városok | 50 |
| A két német állam | 58 |
| Germiniától a harmadik birodalomig | 58 |
| Egy nép két állam | 62 |
| Német Szövetségi Köztársaság | 63 |
| Európa harmadik legsűrűbben lakott állama | 63 |
| Az NSZK ÉS AZ EURÓPAI gazdasági integráció | 66 |
| Állam az államban: a nagyipar | 67 |
| Az ipari termelés lendítőkereke | 71 |
| A hazai nyersanyag nem elég | 71 |
| A vezető ágak: gépgyártás és vegyipar | 73 |
| Az ipari hatalom mezőgazdasága | 78 |
| Autópályák, vízi utak | 82 |
| A világ második exportőre | 83 |
| Tartományok, városok | 84 |
| Bajorország | 84 |
| Baden-Württemberg | 87 |
| Hessen | 88 |
| Rajna-vidék-Pfalz | 90 |
| Saar-vidék | 90 |
| Észak-Rajna-Vesztfália | 91 |
| Alsó-Szászország | 95 |
| Schleswig-Holstein | 96 |
| Német Demokratikus Köztársaság | 99 |
| Északon ritka, délen sűrű népesség | 100 |
| Gazdasági örökség és tervgazdálkodás | 102 |
| Az újjászervezett ipar | 104 |
| Szén és kálisó | 104 |
| Régi iparágak megújhodása | 110 |
| Az ősi mezőgazdaság új vonásai az ország érrendszere: a közlekedés | 116 |
| Tartományok, városok | 123 |
| Mecklenburg | 125 |
| Brandenburg | 127 |
| Szász-Anhalt | 129 |
| Thüringia | 132 |
| Berlin | 134 |
| Lengyelország | 136 |
| Változó határok | 136 |
| A lengyel föld | 139 |
| Harmincmillió lengyel | 143 |
| Fejlett ipari ország felé | 146 |
| A nehézipar szerkezete | 149 |
| A legrégibb lengyel iparág | 151 |
| Ipari gócok | 151 |
| Nagyüzemek és nadrágszíjparcellák - a lengyel mezőgazdaság | 152 |
| Birkózás a múlttal és jövővel | 152 |
| A lengyel föld termékei | 154 |
| A közlekedés ütőerei | 157 |
| Lengyel körzetek és városok | 159 |
| Középkelet Lengyelország | 161 |
| Középnyugat-Lengyelország | 164 |
| A tentermellék | 165 |
| A Déli-iparvidék | 170 |
| Szilézia | 172 |
| Csehszlovákia | 175 |
| Európa szívében | 175 |
| Új állam születik | 175 |
| Csehszlovákia népei | 176 |
| Gazdag ipari hagyományok | 178 |
| Barnaszénből energia és műanyag | 179 |
| Ércek a hegyekben, kohók a völgyekben | 182 |
| Gépkocsik futószalagon | 184 |
| A vegyipar | 185 |
| Ahol a híres cseh üveg készül | 185 |
| A textilipar | 186 |
| A mezőgazdaság az ipar árnyékában | 188 |
| Közlekedés, külkereskedelem | 192 |
| Csehszlovákia körzetei | 193 |
| Közép-Csehország | 193 |
| Nyugat-Csehország | 194 |
| Észak-Csehország | 196 |
| Dél-Csehország | 197 |
| Kelet-Csehország | 197 |
| Dél-Morvaország | 198 |
| Észak-Morvaország | 200 |
| Nyugat-Szlovákia | 201 |
| Közép-Szlovákia | 202 |
| Kelet-Szlovákia | 203 |
| Magyarország | 205 |
| Ezer esztendő | 205 |
| Magyarország népessége foglalkozást cserél | 207 |
| Falvak, tanyák és városok | 212 |
| Agrárországból ipari országgá | 216 |
| Modern nehézipar születik | 216 |
| A parcellák táblákba olvadnak össze | 225 |
| A közlekedés érrendszere | 233 |
| Magyarország és a nemzetközi munkamegosztás | 234 |
| A gazdasági körzetek | 235 |
| A Központi-iparvidék | 235 |
| A Dunántúli-iparvidék | 236 |
| A Kisalföld | 236 |
| A Dél-Dunántúl | 237 |
| Az Északi-iparvidék | 238 |
| A Nyírség | 238 |
| A Duna-Tisza köze | 239 |
| A Tisza-vidék | 239 |
| Románia | 241 |
| A bőkezű természet | 241 |
| Az önálló államélet kialakulása | 244 |
| Népesség és települések | 251 |
| A népgazdaság alapvonásai | 251 |
| Energiagazdálkodás | 253 |
| A nehézipar | 257 |
| A könnyűipar | 260 |
| A mezőgazdaság | 260 |
| Közlekedés - kereskedelem | 265 |
| Országrészek, tartományok | 267 |
| A Havasföld | 269 |
| Délnyugat-Erdély és az alföldi peremvidék | 271 |
| Észak- és Közép-Erdély | 274 |
| Moldova | 278 |
| Az Alsó-Dunai-Fekete-tengeri-vidék | 280 |
| Dél-Európa országai | |
| Spanyolország | 285 |
| Két tenger között | 285 |
| Viharos századok | 287 |
| Fehér falvak, színes városok | 289 |
| Lassan fejlődő ipar | 291 |
| A Föld nélküli parasztok országa | 296 |
| Közlekedés - külkereskedelm | 300 |
| Gazdasági körzetek, városok... | 302 |
| Észak-Spanyolország | 302 |
| Kelet-Spanyolország | 306 |
| Belső-Spanyolország | 310 |
| Dél-Spanyolország | 314 |
| Portugália | 318 |
| Ország az óceán peremén | 318 |
| Változatlan határok | 319 |
| Népesség. Gyarmattartó - félgyarmati ország | 321 |
| Bányászat és könnyűipar | 323 |
| Mediterrán kultúrák | 323 |
| A vezető szerepe a tengeri szállításé | 326 |
| Gazdasági körzetek | 326 |
| A Dourótól É-ra fekvő hegyvidék (É-Portugália) | 327 |
| A Duoro és Tejo közti vidék: Beira | 328 |
| Dél-Portugália | 329 |
| Andorra | 332 |
| Gibraltár | 334 |
| Olaszország | 337 |
| Út az egységes Itália felé | 337 |
| Róma örökösei | 340 |
| Észak és Dél: két világ | 343 |
| 690 ezer ipari vállalat | 344 |
| Mediterrán gazdálkodás | 351 |
| Az olasz úthálózat | 355 |
| Gazdasági körzetek és városok | 359 |
| Észak-Olaszország | 361 |
| Közép-Olaszország | 268 |
| Dél-Olaszország | 372 |
| A szigetek | 374 |
| San Marino | 377 |
| Vatikán | 379 |
| Málta | 381 |
| Jugoszlávia | 383 |
| Sokarcú ország | 384 |
| Viharos történelmi múlt | 385 |
| Soknemzetiségű ország | 397 |
| A népgazdaság sajátos útja | 390 |
| Rohamos ipari fejlődés | 391 |
| Tarka mezőgazdaság | 399 |
| Gazdaságkörzetek, szövetségi köztársaságok | 409 |
| Szerbia | 414 |
| Horvátország | 414 |
| Szlovénia | 417 |
| Bosznia-Hercegovina | 418 |
| Macedónia | 418 |
| Crna Gora (Montenegro) | 419 |
| Albánia | 420 |
| Az Albán föld | 420 |
| A történelmi sors | 423 |
| Sokgyermekes ország | 424 |
| A változó gazdasági kép | 425 |
| Az iparosítás első lépései | 426 |
| Fejlődő mezőgazdaság | 429 |
| Épülő utak | 431 |
| Albánia körzetei és települései | 432 |
| Bulgária | 435 |
| A bolgár föld | 436 |
| Államalapítás és függetlenségi harcok | 439 |
| A bolgár nép | 441 |
| A gazdasági elmaradottság felszámolása | 443 |
| Nehézipar születik | 443 |
| Könnyűipar - hazai nyersanyagból | 447 |
| A bolgár kertészet hazája | 449 |
| Transzkontinentális utak mentén | 453 |
| Körzetek, városok | 455 |
| Görögország | 461 |
| Aki Hellász fényéből maradt | 462 |
| A Hellének utódai | 463 |
| A külföldi tőke árnyékában | 464 |
| Ipar - nyersanyag nélkül | 465 |
| Szőlő és olaj | 468 |
| Híd Ázsia felé | 470 |
| Európa dohányszállítója | 470 |
| Körzetek és városok | 471 |
| Az európai tőkés országok külbirtokai I. | 475 |
| Irodalom | 479 |
| Statisztikai adatok | 487 |
| Név- és tárgymutató | 516 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.