kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Dialóg Campus Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest-Pécs |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 640 oldal |
| Sorozatcím: | Studia Regionum |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-9542-28-8 |
| Megjegyzés: | 2. javított és bővített kiadás. Fekete-fehér ábrákkal, térképekkel illusztrálva. |
| Előszó az átdolgozott, második kiadáshoz | 13 |
| Bevezetés | 15 |
| Az európai kommunikáció általános jellemzői | |
| A közlekedés hatása a történelmi korokban az európia terület- és településfejlődésre | 21 |
| Az európia közlekedés alágazati jellemzői | 25 |
| Általános jellemzők | 25 |
| Európa vasúti közlekedése | 35 |
| Európa közúti közlekedése | 78 |
| Légi közlekedés és gazdaság, légi közlekedés és területi fejlődés | 113 |
| A csővezetékes szállítás terület hatásai | 126 |
| Az európai közlekedés nagyszerkezetének orientációs változása és közösségi érdekű alakítása | |
| Európa közlekedési nagyszerkezetének orientációs változása | 137 |
| Az észak-déli irányú kapcsolatok felerősödése a nemzetközi közlekedésben a vasútkorszaktól | 137 |
| A kelet-nyugati irányú kapcsolatok előtérbe kerülése a politikai változások nyomán | 147 |
| A peremterületek és a törzsterületek közötti új közlekedési kapcsolatok | 155 |
| A szomszédos földrészekkel kialakulú közlekedési kapcsolatok | 161 |
| A mobilitás idő- és térbeli jellemzői, következményei | 166 |
| A mobilitás individuális és társadalmi értéke, a mobilitás, a mobilitás mérőszámai | 166 |
| A mobilitás hatótényezői, gyors növekedésének okai | 168 |
| A közlekedés távolságok, viszonylatok és szállítási feladatok szerinti szerkezetének változása, a szállítási távolságok és teljesítmények növekedésének irányzata | 177 |
| A mobilitás igazi "ára", árnyoldala | 178 |
| Az európai közlekedéspolitika | 198 |
| A közlekedéspolitika általános jellemzői | 198 |
| Az Európai Unió közlekedéspolitikája | 205 |
| A Transzeurópai Hálózatok (TEN) mint a közösségi politika egyik fő pillére | 260 |
| A közösségi közlekedéspolitika jövőbeni kihívásai, a politika várható reagálásának változásai és a közlekedéspolitikán kívüli lehetőségek | 332 |
| A közlekedés jellegzetes térségi problémái Európa nagyrégióiban | |
| A Brit-szigetek | 355 |
| Egyesült Királyság | 356 |
| Írország | 390 |
| Franciaország | 394 |
| A közlekedési rendszer gerince, a hagyományos vasút | 394 |
| A TGV-hálózat és térségi hatásai | 398 |
| A Benelux-Államok | 432 |
| Nyugat-Európa "főportája" és a Randstad-probléma | 434 |
| A belvízi, a távolsági vasút és csővezetékes szállítás mint a tengeri kikötők háttértérségükből való kiszolgálásának eszköze | 439 |
| Az európai nagy sebességű hálózathoz való csatlakozás megvalósításának területrendezési problémái | 448 |
| A Benelux közlekedési hálózat főbb jellemzői | 457 |
| Németország | 466 |
| A vasút mint az interregionális kohézió és egységes állam megteremtésének eszköze | 466 |
| A nyugati országrésznek jobban kedvező nagy sebességű vasúthálózat | 474 |
| Az autópályák többféle szerepben (A birodalmi stratégia érdekektől a megosztott ország belső kohéziós érdekein át az egyesített Németország EU-elképzeléseket preferáló koncepciójáig) | 482 |
| Az exportorientáció/sokirányú nemzetközi kapcsolatok - és a restriktív közúti közlekedéspolitika dilemmái | 485 |
| Törekvés a regionális meghaladó tengerhajózási hatalom pozícióra, a kikötők és hátországok között térségformáló közlekedési tengelyek | 487 |
| Visszájára fordult decentralizációs törekvések a németországi légi közlekedésben | 497 |
| A német egység közlekedési tervezete mint az interoperábilis, egységes nemzeti hálózat és a területi kiegyenlítődés eszköze | 501 |
| Az Alpok: Európa közlekedésének legnagyobb "kinyitott" retesze és kapocstérsége | 508 |
| A különleges méretű, a környezetet veszélyeztető transzalpi közlekedés összetevői | 508 |
| A környezet iránti érzékenységet tükröző közlekedéspolitika | 512 |
| Súlyponteltolódás az Alpok keleti pereme felé? (Versenypályák a Közép-Európa-Adria folyosón) | 522 |
| A transzalpi és intraalpi közlekedés közvetlen hatása a térségekre és településekre | 527 |
| Ibériai-félsziget | 533 |
| Az Európától elfordulás, majd az Európa felé fordulás (A külső közlekedési kapcsolatok jelentőségének és orientációjának változása) | 533 |
| Eltérő hálózati struktúrák hasonló célok szolgálatában (fővároscentrikus törekvések eredményei) | 540 |
| A nagy sebességű vasutak kettős szerepben (Az Európához kapcsolódás, valamint a központi hatalom érdekérvényesítési kísérletek eszközei) | 549 |
| Olaszország | 55 |
| Az olaszországi közlekedés jellegzetességei | 552 |
| A közlekedésfejlesztések kedvező és az elvárttól elmaradó hatásai a regionális fejlődésre | 554 |
| Görögország | 576 |
| A különleges földrajzi és hálózati végpont helyzet által meghatározott nemzetközi közlekedési kapcsolatok | 576 |
| A szárazföldi közlekedési infrastruktúrahálózat-beli elmaradottság részleges felszámolása az EU nagyvonalú támogatásával | 577 |
| Nagy sebességű közlekedés kierőltetése különleges nehéz terepviszonyok között | 580 |
| Közlekedési kapcsolatok a kiterjedt szigetvilággal | 582 |
| Törökország | 584 |
| A vasút elsikkadt földrészek közötti kapocsszerepe | 584 |
| A vasutat helyettesítő, földrajzilag polarizált autópálya-építés | 588 |
| A délkelet-anatóliai projektcsomag közlekedési vonzata | 591 |
| Észak-Európa | 593 |
| A beltengeri kompközlekedés mint meghatározó kohéziós tényező | 593 |
| Az országok vasút- és főúthálózatainak összekapcsoltsága, a dán tengerszorosokon átvezető folyosók | 597 |
| Az öresundi települési-gazdasági koncentráció és az esélyek nélküli ellenpólus, Billund | 600 |
| A légi közlekedés különleges szerepe a perifériahelyzet és a horizontális széttagoltság kedvezőtlen következményeinek mérséklésében | 602 |
| Európa közlekedési régiótípusai | 606 |
| A magasan fejlett nyugat-, észak- és részben dél-európai kommunikációs régiók | 606 |
| A közepesen fejlett kommunikációs régiók az Ibériai-félsziget kontinentális részén, Dél-Olaszországban, Görögország idegenforgalmi térségeiben, a posztszocialista országok nyugati térségeiben | 608 |
| A gyengén fejlett kommunikációs régiók a gazdaságilag leszakadt Délkelet- és Kelet-Európában | 609 |
| A közlekedés jövőben várható legfontosabb hatásai az európai területfejlődésre | 612 |
| Irodalom | 615 |
| Névmutató | 633 |
| Tárgymutató | 637 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.