1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Európa közlekedése és a regionális fejlődés

Területi és települési kutatások

Szerző
Lektor

Kiadó: Dialóg Campus Kiadó
Kiadás helye: Budapest-Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 640 oldal
Sorozatcím: Studia Regionum
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9542-28-8
Megjegyzés: 2. javított és bővített kiadás. Fekete-fehér ábrákkal, térképekkel illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

E könyv 2000. évi, több ezer példányos első kiadása időn belül elfogyott. A szerző számára is megtisztelő kereslet minden bizonnyal a téma iránti, az Európai Unióhoz való csatlakozásunkig... Tovább

Előszó

E könyv 2000. évi, több ezer példányos első kiadása időn belül elfogyott. A szerző számára is megtisztelő kereslet minden bizonnyal a téma iránti, az Európai Unióhoz való csatlakozásunkig visszalevő idő rövidülésével fordítottan arányos széles körű érdeklődésnek tulajdonítható.
Mindannyian tapasztalhatjuk, hogy életünk minősége szinte évről évre észlelhetően mind jobban mobilitás- és információ- (azaz jármű- és infokommunikációs eszköz) -függő, hogy a legkülönbözőbb tevékenységeinknek a közlekedéssel való kölcsönhatásai nemcsak egyre nyilvánvalóbbá, hanem erősebbé is válnak. Vissza

Tartalom

Előszó az átdolgozott, második kiadáshoz13
Bevezetés15
Az európai kommunikáció általános jellemzői
A közlekedés hatása a történelmi korokban az európia terület- és településfejlődésre21
Az európia közlekedés alágazati jellemzői25
Általános jellemzők25
Európa vasúti közlekedése35
Európa közúti közlekedése78
Légi közlekedés és gazdaság, légi közlekedés és területi fejlődés113
A csővezetékes szállítás terület hatásai126
Az európai közlekedés nagyszerkezetének orientációs változása és közösségi érdekű alakítása
Európa közlekedési nagyszerkezetének orientációs változása137
Az észak-déli irányú kapcsolatok felerősödése a nemzetközi közlekedésben a vasútkorszaktól137
A kelet-nyugati irányú kapcsolatok előtérbe kerülése a politikai változások nyomán147
A peremterületek és a törzsterületek közötti új közlekedési kapcsolatok155
A szomszédos földrészekkel kialakulú közlekedési kapcsolatok161
A mobilitás idő- és térbeli jellemzői, következményei166
A mobilitás individuális és társadalmi értéke, a mobilitás, a mobilitás mérőszámai166
A mobilitás hatótényezői, gyors növekedésének okai168
A közlekedés távolságok, viszonylatok és szállítási feladatok szerinti szerkezetének változása, a szállítási távolságok és teljesítmények növekedésének irányzata177
A mobilitás igazi "ára", árnyoldala178
Az európai közlekedéspolitika198
A közlekedéspolitika általános jellemzői198
Az Európai Unió közlekedéspolitikája205
A Transzeurópai Hálózatok (TEN) mint a közösségi politika egyik fő pillére260
A közösségi közlekedéspolitika jövőbeni kihívásai, a politika várható reagálásának változásai és a közlekedéspolitikán kívüli lehetőségek332
A közlekedés jellegzetes térségi problémái Európa nagyrégióiban
A Brit-szigetek355
Egyesült Királyság356
Írország390
Franciaország394
A közlekedési rendszer gerince, a hagyományos vasút394
A TGV-hálózat és térségi hatásai398
A Benelux-Államok432
Nyugat-Európa "főportája" és a Randstad-probléma434
A belvízi, a távolsági vasút és csővezetékes szállítás mint a tengeri kikötők háttértérségükből való kiszolgálásának eszköze439
Az európai nagy sebességű hálózathoz való csatlakozás megvalósításának területrendezési problémái448
A Benelux közlekedési hálózat főbb jellemzői457
Németország466
A vasút mint az interregionális kohézió és egységes állam megteremtésének eszköze466
A nyugati országrésznek jobban kedvező nagy sebességű vasúthálózat474
Az autópályák többféle szerepben (A birodalmi stratégia érdekektől a megosztott ország belső kohéziós érdekein át az egyesített Németország EU-elképzeléseket preferáló koncepciójáig)482
Az exportorientáció/sokirányú nemzetközi kapcsolatok - és a restriktív közúti közlekedéspolitika dilemmái485
Törekvés a regionális meghaladó tengerhajózási hatalom pozícióra, a kikötők és hátországok között térségformáló közlekedési tengelyek487
Visszájára fordult decentralizációs törekvések a németországi légi közlekedésben497
A német egység közlekedési tervezete mint az interoperábilis, egységes nemzeti hálózat és a területi kiegyenlítődés eszköze501
Az Alpok: Európa közlekedésének legnagyobb "kinyitott" retesze és kapocstérsége508
A különleges méretű, a környezetet veszélyeztető transzalpi közlekedés összetevői508
A környezet iránti érzékenységet tükröző közlekedéspolitika512
Súlyponteltolódás az Alpok keleti pereme felé? (Versenypályák a Közép-Európa-Adria folyosón)522
A transzalpi és intraalpi közlekedés közvetlen hatása a térségekre és településekre527
Ibériai-félsziget533
Az Európától elfordulás, majd az Európa felé fordulás (A külső közlekedési kapcsolatok jelentőségének és orientációjának változása)533
Eltérő hálózati struktúrák hasonló célok szolgálatában (fővároscentrikus törekvések eredményei)540
A nagy sebességű vasutak kettős szerepben (Az Európához kapcsolódás, valamint a központi hatalom érdekérvényesítési kísérletek eszközei)549
Olaszország55
Az olaszországi közlekedés jellegzetességei552
A közlekedésfejlesztések kedvező és az elvárttól elmaradó hatásai a regionális fejlődésre554
Görögország576
A különleges földrajzi és hálózati végpont helyzet által meghatározott nemzetközi közlekedési kapcsolatok576
A szárazföldi közlekedési infrastruktúrahálózat-beli elmaradottság részleges felszámolása az EU nagyvonalú támogatásával577
Nagy sebességű közlekedés kierőltetése különleges nehéz terepviszonyok között580
Közlekedési kapcsolatok a kiterjedt szigetvilággal582
Törökország584
A vasút elsikkadt földrészek közötti kapocsszerepe584
A vasutat helyettesítő, földrajzilag polarizált autópálya-építés588
A délkelet-anatóliai projektcsomag közlekedési vonzata591
Észak-Európa593
A beltengeri kompközlekedés mint meghatározó kohéziós tényező593
Az országok vasút- és főúthálózatainak összekapcsoltsága, a dán tengerszorosokon átvezető folyosók597
Az öresundi települési-gazdasági koncentráció és az esélyek nélküli ellenpólus, Billund600
A légi közlekedés különleges szerepe a perifériahelyzet és a horizontális széttagoltság kedvezőtlen következményeinek mérséklésében602
Európa közlekedési régiótípusai606
A magasan fejlett nyugat-, észak- és részben dél-európai kommunikációs régiók606
A közepesen fejlett kommunikációs régiók az Ibériai-félsziget kontinentális részén, Dél-Olaszországban, Görögország idegenforgalmi térségeiben, a posztszocialista országok nyugati térségeiben608
A gyengén fejlett kommunikációs régiók a gazdaságilag leszakadt Délkelet- és Kelet-Európában609
A közlekedés jövőben várható legfontosabb hatásai az európai területfejlődésre612
Irodalom615
Névmutató633
Tárgymutató637

Erdősi Ferenc

Erdősi Ferenc műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Erdősi Ferenc könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Európa közlekedése és a regionális fejlődés Európa közlekedése és a regionális fejlődés Európa közlekedése és a regionális fejlődés Európa közlekedése és a regionális fejlődés

A gerinc elszíneződött.

Állapot:
5.480 ,-Ft
27 pont kapható
Kosárba
konyv