| Előszó | 5 |
| Körképek | |
| Drámául tudni kell | 11 |
| Tabi László: Spanyolul tudni kell | |
| Eörsi István: Hordók | |
| Szakonyi Károly: Ördöghegy | |
| Áram és érintésvédelem | 21 |
| Erdélyi Sándor: Mozaikok | |
| Illés Endre: Festett egek | |
| Csurka István: Ki lesz a bálanya | |
| Boldizsár Miklós: Szerelmesek a város felett | |
| Fejes Endre:Vonó Ignác | |
| Thurzó Gábor: Meddig lehet angyal valaki? | |
| Sándor Iván: Kvartett | |
| Lesz-e a káoszból kozmosz? | 42 |
| A magyar kérdés | |
| Görgey Gábor: Noé | |
| Gyárfás Miklós: Játszik a család | |
| Karinthy Ferenc: Gellért-hegyi álmok | |
| Szakonyi Károly: Adáshiba | |
| Szabó György: Napóleon és Napóleon | |
| Öregek lázadása | 61 |
| Raffai Sarolta: Utolsó tét | |
| Gyurkovics Tibor: Az öreg | |
| Hubay Miklós: Álomfejtés | |
| Örkény István: Sötét galamb | |
| Örkény István: Macskajáték | |
| Görgey Gábor: Cápák a kertben | |
| Weöres Sándor: A holdbéli csónakos | |
| Darvas József: Pitypang | |
| Boldizsár Miklós: Hérosztratosz | |
| Gyárfás Miklós: Dinasztia | |
| Csurka István: Döglött aknák | |
| Antiromantika | 81 |
| Jókai Anna: Tartozik és követel | |
| Tersánszky J. Jenő: Viszontlátásra, drága | |
| Vészi Endre: A hosszú előszoba | |
| Kertész Ákos: Makra | |
| Illyés Gyula: Bál a pusztán | |
| Csurka István: Szék, ágy, szauna | |
| Fekete Sándor: Hőség hava | |
| Hernádi Gyula: Falanszter | |
| "Szkizofrén" színház? | 98 |
| Végh Antal: Boldogságkeresők | |
| Tabi László: Családi dráma | |
| Polgár András: A szembesítés eredménytelen | |
| Kertész Ákos: Névnap | |
| Fekete Sándor: Akar-e ön író lenni? | |
| Maróti Lajos: Az utolsó utáni éjszaka | |
| Gyurkó László: Don Quijote | |
| Örkény István - Nemeskürty István: A holtak hallgatása | |
| Hernádi Gyula: Falanszter, Antikrisztus | |
| Árnyak, maszkok, parókák | 112 |
| Baranyi Ferenc előjátéka a Magyar Elektrához | |
| Hubay Miklós: Színház a cethal hátán | |
| Szabó Magda: Kiálts, város! | |
| Gyárfás Miklós: Történetek a kastélyban | |
| Eörsi István: Széchenyi és az árnyak | |
| Hubay Miklós: Tüzet viszek | |
| Hubay Miklós: Isten füle | |
| Szakonyi Károly: Hongkongi paróka | |
| Benedek Katalin: Alattunk a város | |
| Megújulni | 130 |
| Illés Endre: Névtelen levelek | |
| Lengyel József: Újra a kezdet | |
| Örkény István: Vérrokonok | |
| A búcsú évadja | 138 |
| Pillanatképek | |
| Az Athéni Timon a Nemzetiben | 155 |
| A kolozsváriak vendégjátéka | 163 |
| Egy színház megelevenedik (A West Side Story a Budai Parkszínpadon) | 169 |
| A felújított tükör | 176 |
| Rekviem egy elveszett nép fölött (Illyés Gyula Tiszták című tragédiája a Pécsi Nemzeti Színházban) | 182 |
| Küzdelem az emlékkel (Pirandello IV. Henrikje a Vígszínházban) | 197 |
| Pitypang (Darvas József vígjátéka a Miskolci Nemzeti Színházban) | 204 |
| Bodnárné (Németh László drámája a Madách Színházban) | 208 |
| Bölcsek a fán (Illyés Gyula vígjátéka a Pécsi Nemzeti Színházban) | 215 |
| Egy színpadi emlékmű a Tháliában (Bartókiána) | 223 |
| Az Etna kráterében (Megjegyzések Peter Weiss színpadáról egy nemzeti színházi felújítás kapcsán) | 230 |
| Az utolsó utáni éjszaka (Maróti Lajos drámája a Nemzeti Színházban) | 239 |
| Kóborlovagi oroszlánszínház (Gyurkó László Don Quijotéja a Huszonötödik Színházban) | 246 |
| Gandhi gondolatvilága (Németh László gondolatvilága tükrében) | 253 |
| Sárospataky István Zorája a Pécsi Nemzeti Színházban | 259 |
| Az értékek jegyében (Illés Endre dramaturgiájáról) | 265 |
| Karinthy Ferenc: Hét játék | 271 |
| Két gondolat szorításában (Sarkadi Imre drámái) | 276 |
| Fejes Endre: Színművek | 282 |
| Életképek | |
| Az apologetika: a színpad halála | 289 |
| Dráma és ifjúság | 300 |
| A színház álkérdése | 309 |
| Vita után | 314 |
| Színház és elvek | 318 |
| Gondolatok az amatőr színházról | 332 |
| Színház születik (Jegyzetek a Huszonötödik Színházról) | 338 |
| Rendezői stílus és rendezőegyéniség | 349 |
| A csinálmány és a dramaturgia | 358 |
| Az ünneplő színház - ma (Jegyzetek a Vígszínházról) | 371 |
| A Passió bűvöletében (Jegyzetek a diákszínjátszásról) | 382 |
| A modern dramaturgia fogalmához | 389 |
| A mai rendezés és dramaturgia legáltalánosabb motívumai | |
| A modernség | |
| A rendezés és az új megfigyelés | |
| A konkrét történeti és világtörténeti egysége | |
| A gondolatiság dramaturgiája és a színpadi megvalósítás | |
| A helytelen tradíciók föloldása | |