| Bevezetés - köszönet | 7 |
| Ezoterikus gyermeknevelés | 13 |
| Az ezoterikus gyermeknevelésről | 13 |
| Tudományos misztika | 13 |
| Ősképek és ősminőségek - egyetlen valódi kincsünk | 14 |
| Az elnevezés | 19 |
| Az ősiség állapota | 20 |
| Az ezoterikus gyermeknevelés haszna a mindennapokban | 23 |
| Ne a gyermeket vigyük a törött társadalomba, a társadalmat és az elveket igazítsuk a gyermekhez | 23 |
| A legfontosabb racionális cél | 24 |
| A modern nevelés alapjai: empátia és tolerancia | 27 |
| Szimbólumok világa | 33 |
| Szimbolikus környezet | 33 |
| A jelképekről | 34 |
| Analógiák | 37 |
| Egyetemes szimbólumrendszerek | 40 |
| A Vízöntő és veszte | 41 |
| A világkorszakok alapvető jellege | 46 |
| A Vízöntő korszak gyermekei | 53 |
| Új kor hajósai | 53 |
| A Vízöntő korszak gyermekeinek nevelése | 57 |
| Tulajdonságok és nevelési szempontok | 59 |
| Pedagógia: a társadalmi problémák megoldásának lehetősége | 60 |
| A körforgás részeként | 66 |
| A lélek útja | 66 |
| A gyermek valódi lénye és édesanyjával való kapcsolata | 75 |
| Két pilléren - Apa-Isten, Anya-ősbizalom | 78 |
| Föld-Anya | 82 |
| A megtartó alap | 82 |
| Meditáció | 85 |
| A várandósság hónapjainak spirituális megtapasztalása | 87 |
| A gyermekáldás spirituális jelei | 87 |
| Makrokozmosz: a világ teremtése | 92 |
| Mikrokozmosz: Leszületés, az ember érkezése - várandósság | 95 |
| A háborítatlan szülés | 108 |
| Az aura és szétválása | 111 |
| Az energiatest | 111 |
| A szétválás | 115 |
| Átvezetések az engergiarendszerben | 118 |
| A kórházi ártalom | 120 |
| A csakrák és az út visszafelé | 121 |
| A csakrák rendszere | 121 |
| A gyermek fejlődési stádiumai | 125 |
| Az energiarendszer tisztítása és fejlesztése | 136 |
| Belső nagytakarítás | 139 |
| Az elemi energiák hatásai | 140 |
| Kapcsolódó mellékcsakrák és alcsakrák | 142 |
| Ismerd meg gyermeked - szülőknek, nevelőknek gyermekekről | 144 |
| Szülői önismeret tréning | 144 |
| Gyermekeink életét éljük | 144 |
| Szülői önmegvalósítás - a gyermek önállósodása | 147 |
| A férfi és női elv | 155 |
| Etikus pedagógiai nézőpont | 157 |
| A tudás természete | 160 |
| A gyermeki Ego és az ebből fakadó döntéskényszer | 163 |
| A személyiség kialakulása | 163 |
| Az Ego védelmében | 165 |
| Megtanulni dönteni | 169 |
| A változás folyama | 171 |
| Négy síkon való észlelés | 173 |
| Az ember érzékelése | 173 |
| Négysíkos észlelés | 176 |
| A 3. szemes észlelés és az intuíció fenntartása | 180 |
| A 3. szem és működése | 180 |
| A 3. szem fejlesztése | 186 |
| A 3. szemes érzékelésből fakadó többlet | 187 |
| A velünk született intuíció - megérzéseink a mindennapokban | 189 |
| Meditációk | 194 |
| A meditáció fajtái | 194 |
| Felnőtt és gyermek meditáció - hasonlóságok és különbségek | 197 |
| A meditáció folyamata a háromféle kapcsolat szerint | 201 |
| Tanítsd meg gyermeked - a kibontakozás lehetőségei | 206 |
| Gyökereink | 206 |
| Ki vagyok én? | 206 |
| A mesék archetipikus tudásvilága | 208 |
| Hagyományőrzés és évkör | 213 |
| Személyes és kollektív gyökereink - a család és a nemzeti öntudat | 220 |
| Összhangban a természettel | 223 |
| A természetből ki és vissza | 223 |
| Fűben-fában mesék | 227 |
| A kreativitás megtartása - a világ mögött rejtőző teremtő erő | 234 |
| A kreatív erő | 234 |
| A gyermek kreativitása | 237 |
| A kreativitás megtartása | 239 |
| A Teremtő iránti vágyódás | 243 |
| Elemi energiák és jelenlétük a világban | 246 |
| A nevelési problémák - a társadalmi "betegségek" lehetőségei | 252 |
| Tapasztalatszerzés - a nevelés lehetséges útvonalai | 252 |
| A kommunikáció szerepe a nevelésben | 253 |
| A társadalmi "betegségek" | 254 |
| Ezoterikus módszerek és rendszerek integrációja a pedagógiában | 265 |
| A betegségek szimbolikus nyelve | 276 |
| Spirituális játékok | 284 |
| Az ezoterikus játékokról | 284 |
| Játékötletek | 287 |
| Felhasznált irodalom | 311 |