A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Idegennyelv-oktatás kisebbségi környezetben

Kárpátaljai Magyar Tanárképző Főiskola

Szerző

Kiadó: Poliprint Kft
Kiadás helye: Ungvár
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 124 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Angol  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 966-7966-22-4
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A XXI. század gyorsan lüktető világában elengedhetetlenül szükség van egy vagy több idegen nyelvnek az ismeretére. Ukrajnában a szovjet éra idején nem fordítottak kellő figyelmet a nyugati nyelvek... Tovább

Előszó

A XXI. század gyorsan lüktető világában elengedhetetlenül szükség van egy vagy több idegen nyelvnek az ismeretére. Ukrajnában a szovjet éra idején nem fordítottak kellő figyelmet a nyugati nyelvek (pl. angol, német, francia, spanyol, stb.) tanítására, hiszen elég volt elsajátítani az oroszt, mint "világnyelvet". A Szovjetunió összeomlása után az országban a helyzet rohamosan változott. Egyre többen jöttek és jönnek rá arra, hogy manapság, a globalizáció korában, az orosz nyelvtudás önmagában nem elég, ennél több kell. Ennek eredményeként Ukrajnában jól megfigyelhető az az irányzat, miszerint egyre többen kezdenek idegen nyelveket tanulni.
Nincs ez másként Kárpátalján sem, ahol kb. 150 ezres magyar kisebbség él. Kárpátalja magyar iskoláiban többnyire angoloktatás folyik; azokban az iskolákban, ahol német- vagy franciaoktatás folyik, kezdik bevezetni az angol nyelv tanítását, mondván, ez az a nyelv, amit tanulóink leginkább hasznosíthatnak (pl. a számítástechnika terén). De ahhoz, hogy ez az oktatás valóban hatékony legyen, olyan fórumra, olyan lehetőségekre van szükség, ahol ennek módjáról beszélni lehet, eszmét lehet cserélni. Ezért a 2002. november 8-10. között a Kárpátaljai Magyar Tanárképző Főiskolán megrendezett "Idegennyelvoktatás kisebbségi környezetben" című tudományos módszertani konferencia elsődleges célja az volt, hogy a kárpátaljai magyar iskolák idegennyelv-tanárainak egy ilyen lehetőséget biztosítson.
Köztudott, hogy Ukrajnában a 2002-2003. tanévtől kezdve az elemi iskola második osztályától kezdődően kötelező az idegen nyelvek oktatása, ezért a konferencia arra is szolgált, hogy a jelenlévők mélyíthessék tudásukat a kisiskolás nyelvtanulókkal kapcsolatban.
A konferencia nyelve a magyar volt, mivel a részvétel így szélesebb körű közönség számára volt elérhető.
A résztvevők nem csak tudományos értekezéseket hallhattak (például érveket és ellenérveket az idegennyelvtanulás korai kezdete ellen és mellett). Az előadók sok hasznos gyakorlati tanáccsal is szolgáltak a szekciófoglalkozások során (például egy Magyarországon kiadott, kisiskolásoknak szóló angol tankönyv kárpátaljai használatának lehetőségeiről). Vissza

Tartalom

Előszó 5
Huszti Ilona:
Az idegennyelv-oktatás helyzete a mai Kárpátalja magyar
tannyelvű iskoláiban 7
Beregszászi Anikó:
Idegennyelv-oktatásunk gondjairól és feladatairól szociolingvisztikai nézőpontból 10
Nikolov Marianne:
A korai idegen nyelvi programok: érvek és ellenérvek 21
Lázár A. Péter - Varga György:
Introducing a new-concept bilingual dictionary 39
Ábrahám Károlyné:
Nyelvtanítási eljárások kisebbségi környezetben (kisiskolásoknak készült nyelvkönyv alapján) 47
Orosz Ildikó:
Nyelvoktatás - kinek, mikor, hogyan ? 53
Lizák Katalin:
A beszédkészség-fejlesztés feladatairól, kudarcaink okairól
és sikereink titkairól 69
Fábián Márta:
Nyelvi készségek fejlesztése kisgyermekeknél 82
Sean Thompson:
Discovering the British Isles 94
Orosz Magdolna és Hires Emőke
Énekek tanítása idegennyelv-órán 99
Csernicskó István:
Egy megoldatlan probléma: az államnyelv oktatása a
kárpátaljai magyar tannyelvű iskolákban 113
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv