1.034.150

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Csongrád megyei nevelők pedagógiai tapasztalatainak gyűjteménye IV.

1964-65.

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Csongrád megyei nevelők pedagógiai tapasztalatainak gyűjteményét érzékelésünk szerint minden esztendőben bizonyos várakozás előzte meg. Megyénk nevelői részéről egészen közelről tapasztaltuk ezt... Tovább

Előszó

A Csongrád megyei nevelők pedagógiai tapasztalatainak gyűjteményét érzékelésünk szerint minden esztendőben bizonyos várakozás előzte meg. Megyénk nevelői részéről egészen közelről tapasztaltuk ezt a várakozást. Visszhangja azonban szélesebb területről, az ország többi részéről is hangzott felénk. Ebben a visszhangban volt egyetértő biztatás a további munkára, volt hasznos bírálat és elemző megjegyzés a kötettel kapcsolatban. Úgy gondoljuk, hogy e helyről köszönetet kell mondanunk a biztatásért is, a hasznos észrevételekért is. Bizonyosak vagyunk abban, hogy IV. kötetünket is ilyen észrevételek fogadják majd. Szerény kiadványunk tartalmában mindig igyekezett kapcsolatot tartani az iskolai reformtörvény megvalósításával, kulturális forradalmunk egyéb tennivalóival. A IV. kötet cikkeinek is pontosan ez a szándéka. A megjelenő cikkek és a beküldött pályaművek tanúsítják újólag, hogy a gyakorlati munkával párhuzamosan, a gyakorlati munka elemzése során lehet tudományos munkát is végezni. A környezetismeret tanításáról szóló dolgozat néhány olyan kérdést vet föl, amellyel pedagógiai irodalmunk eddig még nem, vagy csak igen kis mértékben foglalkozott. A gyermek- és ifjúságvédelem pedagógiája is eléggé szerény a mi pedagógiai irodalmunkban. A tanulmány írója az ezzel összefüggő pedagógiai kérdések közül a nevelőszülők kiválasztásának fontos problémáját veti fel. Úgy gondoljuk, hogy a „Szülői értekezletek a gimnázium I. osztályában" c. cikk szerzője is olyan új pedagógiai gondolatot vet fel, amely szerint az iskolai közösség fogalmába bele kell értenünk a szülői közösségeket is. „A mai magyar irodalom tanításának kérdései" szintén olyan dolgozat, hogy gondolatokat ébreszthet. Lehet vele vitatkozni, lehet sok gondolatát tovább fejleszteni. Lényegében és egészében véve kötetünk akkor válik teljessé, ha mellé képzeljük a tőle elválaszthatatlan vitát, a vele kapcsolatos észrevételeket is. így akarva akaratlanul a kiadvány szerzőinek a köre tágul: részesévé válnak a jó szándékú alkotásnak azok is, akik olvassák és akikben az olvasás nyomán előbbrevivő gondolatok támadnak. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 3
I. Díjnyertes dolgozatok: 5
Révész Pálné: A nevelőszülőkhöz kihelyezett állami gondozott gyermekek neveléséről 7
Dr. Darabán Gézáné: Tapasztalataim a környezetismeret tanításával kapcsolatban 18
Bácskai Mihály: A mai magyar irodalom oktatásának néhány kérdése Csongrád megye és Szeged város iskoláiban 29
Domokos Géza: Szülői értekezletek a gimnázium első osztályában 51
Suhajda Erzsébet: Szemléltetés az 5. osztály földrajz óráin 86
II. Szemle: 109
Vecsernyés János: - Tallózás díjnyertes pályamunkák között 111
- A személyi politikai munka néhány kérdése 124
Fábián Miklós: Az iskolafelügyeleti munka tapasztalataiból 134
III. Név-és címjegyzék: 159
Pályázatok Csongrád megyében az 1964/65. tanévben 161
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv