A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az olvasástanítás összefüggő szakaszának tantárgypedagógiai vizsgálata

Az általános iskola 4. osztályában

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Jászberényi Tanítóképző Intézet több oktatója - intézeti tanárok, gyakorlóiskolai nevelők - részvételével kezdte meg működését az intézet metodikai kutatócsoportja. A közös munka első... Tovább

Előszó

A Jászberényi Tanítóképző Intézet több oktatója - intézeti tanárok, gyakorlóiskolai nevelők - részvételével kezdte meg működését az intézet metodikai kutatócsoportja. A közös munka első eredményeiről számolnak be e kötet tanulmányai.
Arra vállalkoztunk, hogy egy 4. osztályban a második félév valamennyi olvasásóráját megfigyeljük, lejegyezzük, s végül a teljes félévi munkát néhány szempontból elemezzük. Tekintve, hogy az ilyen hosszú időszak vizsgálatának módszerei kidolgozatlanok, s a vizsgálatok bonyolultak, hosszadalmasak, a munka nagy erőfeszítéseket kívánt tőlünk. (74 óra jegyzőkönyvét készítettük el kb. 1800 oldal terjedelemben.) Vissza

Tartalom

Előszó 3
Az olvasástanítás feladatainak tantárgypedagógiai
problémáiról (Fábián Zoltán) 5
A vizsgálatok módszereiről (Fábián Zoltán és
Nagy József) 19
A gondolkodásfejlesztés néhány sajátossága az
olvasástanításban (Kopácsy Béla) 29
Melléklet - A tanulók spontán felvetett kérdései,
amelyek természeti és társadalmi ismereteik
bővítésére irányulnak (Kopácsy Béla) 55
A tanulók iskolán kívül szerzett információinak,
élményeinek jelentkezése az olvasásórákon
(Krasznay Ferenc) 59
A tanulók szóbeli megnyilatkozásainak érzelmi
tartalma a féléves tantárgyi munkában
(Nagy József) 75
A vizsgált órák szerkezeti sajátosságairól
(Fábián Zoltán) 113
A tanulók egyéni tevékenységének jellegzetességei
a félévi munkában (Fábián Zoltán) 123
Önállóságra nevelés az olvasásórákon
(Fábián Zoltánné) 139
A mondatalkotás és mondatszerkesztés problémáiról
a tanulók féléves beszédtevékenysége tükrében
(Hagyó Ernőné) 159
A tanulók tipikus olvasási hibái és azok okai
(Gledura Lajos) 175
Az olvasási készségképzés néhány problémájáról
és feladatáról (Gledura Lajos) 203
Olvasás-gyakorlási módok és változatok
a 4. osztályban (Fábián Zoltán) 211
Melléklet - Egy gyakorló óra teljes jegyzőkönyve
(a munkacsoport tagjai) 229
Bibliográfia (Nagy Józsefné) 255
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az olvasástanítás összefüggő szakaszának tantárgypedagógiai vizsgálata Az olvasástanítás összefüggő szakaszának tantárgypedagógiai vizsgálata

A gerinc javított.

Állapot:
1.640 Ft
1.230,-Ft 25
8 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv