A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Didaktika

Jegyzet az iskolarendszeren kívüli középfokú pedagógiai szakképzéshez/Kézirat

Szerző

Kiadó: Comenius Oktatásszervező Bt.
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 86 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:

"1. A DIDAKTIKA ALAPFOGALMAI
A didaktika az oktatás elmélete. Elnevezése a görög didaszkó, didaszkein (tanítok, tanítani) szóból származik. A pedagógiai irodalomban ezt az elnevezést... Tovább

Előszó

Részlet:

"1. A DIDAKTIKA ALAPFOGALMAI
A didaktika az oktatás elmélete. Elnevezése a görög didaszkó, didaszkein (tanítok, tanítani) szóból származik. A pedagógiai irodalomban ezt az elnevezést 1632. Comenius "Didactica Magna" (Nagy Oktatástan) című könyvének megjelenése óta használják. A didaktika, vagyis az oktatás általános elmélete a neveléstudománynak az a részterülete, amely a tanításra-tanulásra vonatkozó törvényszerűségeket, alapelveket tárja fel és írja le. A didaktika az oktatás általános elmélete, mixel a különböző életkorokra és különböző tantárgyakra egyaránt érvényes törvényszerűségek megfogalmazására törekszik. Tudatában kell lennünk annak, hogy a tanítás és a tanulás eltérő módon és formákban valósul meg a különböző életkorú tanulók esetén, azaz egészen másképpen kell tanítani 8 éves és a 18 éves tanulót, s igen nagyok az eltérések az olyan különböző tantárgyak, mint amilyen a biológia, az idegen nyelvek, a magyar irodalom vagy a műszaki rajz tanulása és tanítása között. E lényegesen eltérő tanulási eljárásokban is vannak közös vonások, s ezek feltárására törekszik a didaktika.
A didaktika két nagy kérdéskörrel foglalkozik: A Mit tanítsunk és a Hogyan tanítsunk kérdéseivel." Vissza

Fülszöveg

1. A DIDAKTIKA ALAPFOGALMAI
A didaktika az oktatás elmélete. Elnevezése a görög didaszkó, didaszkein (tanítok, tanítani) szóból származik. A pedagógiai irodalomban ezt az elnevezést 1632. Comenius "Didactica Magna" (Nagy Oktatástan) című könyvének megjelenése óta használják.
Comenius a morvaországi Nivnicében született, szülei a hajdani Magyarországról vándoroltak oda. Munkásságában központi helyet foglalt el a "pansophia" eszméje. A pansophia célja, hogy mindenkinek egyaránt útmutatót nyújtson Véleménye szerint ez egy tévedésektől és játékoktól mentes filozófia, mely a tudományok tudományát adhatja a szétforgácsolt ismeretek helyett. Comenius 1650-1654 között Sárospatakon tanított. Itt lehetősége volta gyakorlatban is kipróbálni, megvalósítani korábbi pedagógiai elképzeléseit. Meglepően gazdag e rövid idő alatt elkészült írásainak száma: Orbis Pictus, Schola ludus, A Panszofisztikus iskola tervezete stb.
A didaktika, vagyis az oktatás általános elmélete a neveléstudománynak... Tovább

Fülszöveg

1. A DIDAKTIKA ALAPFOGALMAI
A didaktika az oktatás elmélete. Elnevezése a görög didaszkó, didaszkein (tanítok, tanítani) szóból származik. A pedagógiai irodalomban ezt az elnevezést 1632. Comenius "Didactica Magna" (Nagy Oktatástan) című könyvének megjelenése óta használják.
Comenius a morvaországi Nivnicében született, szülei a hajdani Magyarországról vándoroltak oda. Munkásságában központi helyet foglalt el a "pansophia" eszméje. A pansophia célja, hogy mindenkinek egyaránt útmutatót nyújtson Véleménye szerint ez egy tévedésektől és játékoktól mentes filozófia, mely a tudományok tudományát adhatja a szétforgácsolt ismeretek helyett. Comenius 1650-1654 között Sárospatakon tanított. Itt lehetősége volta gyakorlatban is kipróbálni, megvalósítani korábbi pedagógiai elképzeléseit. Meglepően gazdag e rövid idő alatt elkészült írásainak száma: Orbis Pictus, Schola ludus, A Panszofisztikus iskola tervezete stb.
A didaktika, vagyis az oktatás általános elmélete a neveléstudománynak az a részterülete, amely a tanításra-tanulásra vonatkozó törvényszerűségeket, alapelveket tárja fel és írja le.
A didaktika az oktatás általános elmélete, mixel a különböző életkorokra és különböző tantárgyakra egyaránt érvényes törvényszerűségek megfogalmazására törekszik. Tudatában kell lennünk annak, hogy a tanítás és a tanulás eltérő módon és formákban valósul meg a különböző életkorú tanulók esetén, azaz egészen másképpen kell tanítani 8 éves és a 18 éves tanulót, s igen nagyok az eltérések az olyan különböző tantárgyak, mint amilyen a biológia, az idegen nyelvek, a magyar irodalom vagy a műszaki rajz tanulása cs tanítása között Vissza

Tartalom

A didaktika alapfogalmai 1
Az oktatás célja 10
Az oktatás tartalma 18
Az oktatás folyamata 30
Tanulási-tanítási stratégiák 44
Az oktatás eszközei és módszerei 46
Az oktatás szervezeti és munkaformái 63
Az oktatási folyamat tervezése 74
A pedagógiai döntés 79
Az értékelés 82
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv