1.035.111

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kulcskompetenciák komplex fejlesztése

Modellek és jó gyakorlatok

Szerző
Lektor

Kiadó: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 167 oldal
Sorozatcím: Gyakorlatközelben
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN: 978-963-682-681-9
Megjegyzés: Színes fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Napjaink oktatásával kapcsolatban gyakori szakkifejezés a kompetencia, illetve a kompetenciafejlesztés. Bár erről a tendenciáról és a hozzá kapcsolódó tanítási gyakorlatokról megoszlanak a vélemények, az kétségtelen, hogy a mai világban tanuló diákoknak más kihívásokkal kell megbirkózniuk, mint akár csak a tíz évvel ezelőtti tanulóknak. Ha az iskola támogatni szeretné a gyerekeket az új elvárásoknak való megfelelésben, az egyik lehetséges út, amit választhat, a kompetenciafejlesztés, illetve a komplex kompetenciafejlesztés. Egy egyszerű, hétköznapi példát említve, amikor vásárolunk egy boltban, egyszerre mozgósítjuk matematikai, olvasási, kommunikációs és - a terméktől függően - egyéb kompetenciáinkat. Az élet majd minden helyzetében - az ennél bonyolultabbakban különösen - szükségünk van kompetenciáink komplex alkalmazására.
A kötet célja, hogy a komplex kompetenciafejlesztés néhány külföldi és magyar megvalósulását minél inkább a gyakorlati oldalról mutassa be. A jó gyakorlatok... Tovább

Fülszöveg

Napjaink oktatásával kapcsolatban gyakori szakkifejezés a kompetencia, illetve a kompetenciafejlesztés. Bár erről a tendenciáról és a hozzá kapcsolódó tanítási gyakorlatokról megoszlanak a vélemények, az kétségtelen, hogy a mai világban tanuló diákoknak más kihívásokkal kell megbirkózniuk, mint akár csak a tíz évvel ezelőtti tanulóknak. Ha az iskola támogatni szeretné a gyerekeket az új elvárásoknak való megfelelésben, az egyik lehetséges út, amit választhat, a kompetenciafejlesztés, illetve a komplex kompetenciafejlesztés. Egy egyszerű, hétköznapi példát említve, amikor vásárolunk egy boltban, egyszerre mozgósítjuk matematikai, olvasási, kommunikációs és - a terméktől függően - egyéb kompetenciáinkat. Az élet majd minden helyzetében - az ennél bonyolultabbakban különösen - szükségünk van kompetenciáink komplex alkalmazására.
A kötet célja, hogy a komplex kompetenciafejlesztés néhány külföldi és magyar megvalósulását minél inkább a gyakorlati oldalról mutassa be. A jó gyakorlatok kiválasztásánál szempont volt, hogy minél szélesebb spektrumot fedjenek le, így a magyar intézmények között megtalálhatók fővárosi és vidéki, önkormányzati és alternatív iskolák is. Hasonlóképpen széles skálát kínálnak a bemutatott programok az egy-egy tanórán megvalósítható lehetőségektől az egész iskolát átfogó, átformáló megközelítésekig.
Szándékunk szerint a kötet nemcsak szakembereknek, pedagógusoknak, hanem szülőknek, diákoknak, az oktatásban rejlő lehetőségek iránt érdeklődő civileknek is szól. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 7
Vajnai Viktória: KULCSKOMPETENCIÁK KOMPLEX FEJLESZTÉSE - MODELLEK 15
Kompetencia, kulcskompetencia, kompetenciafejlesztés 15
A komplex kompetenciafejlesztést szolgáló megközelítési módok 18
Tantervi/tantárgyi megközelítések a komplex kompetenciafejlesztésben 19
Módszertani megközelítések 22
Falus Katalin - Földes Petra - Vajnai Viktória: KULCSKOMPETENCIÁK KOMPLEX FEJLESZTÉSE - JÓ GYAKORLATOK 31
Nemzetközi jó gyakorlatok 31
Egész iskolát érintő programok 31
Egyes tantárgyakat érintő megközelítések, tárgyak integrálása, egyéb programok 38
Magyar jó gyakorlatok 52
Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ (ANK) 52
ÁMK Általános Iskolája Csorvás 61
Fekete István Általános Iskola 71
Bethlen Gábor Általános Iskola és Újreál Gimnázium Kincskereső Tagiskola 83
Makói Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Logopédiai Intézet Almási Tagintézménye 94
21. Sz. Általános Iskola Móra Tagiskola, Miskolc 107
Száraznád Nevelési Oktatási Központ Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Pedagógiai
Szakszolgálat és Gyógypedagógiai Szakmai Szolgáltató 117
Tiszacsegei Általános Művelődési Központ Fekete István Általános Iskolája 126
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola 134
Váci Waldorf Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény 146
A meginterjúvolt iskolák intézményi és pedagógiai jellemzői közötti hasonlóságok 157
A modellalkotás iskolaszervezeti, tanulásszervezési szempontjainak felvázolása 161
FELHASZNÁLT IRODALOM 163
A KÖTETBEN LEGGYAKRABBAN HASZNÁLT RÖVIDÍTÉSEK 167
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv