1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az évszámokon innen és túl...

Megújuló történelemtanítás

Szerző

Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 229 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-162-807-8
Megjegyzés: Tankönyvi szám: CAE 232.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó9
Knausz Imre: Miért tanítunk történelmet?11
Az identitások hálója12
Magistra vitae16
Képességfejlesztés és értékközvetítés19
A történelemtanítás lehetséges funkcióinak áttekintése23
Knausz Imre: Kiknek tanítunk történelmet?24
Életkori sajátosságok24
A teljesítménykülönbségek és ami mögöttük van28
A net-generáció35
A tanulói különbségek áttekintése38
A differenciálás39
Knausz Imre: A tananyag újragondolása43
Kánon és relevancia43
Absztrakció és érzékiség46
Szélesség és mélység47
Ismeret és képesség49
Knausz Imre: A tanulói teljesítmények értékelése51
A követelményrendszer kérdéséhez51
Az osztályozás egyeduralma55
Az osztályozás alternatívái56
Ki értékel?58
A teljesítmények figyelemmel kísérése59
Bacskay Bea-Knausz Imre: A csoportmunka61
Költség és haszon61
Szervezési feladatok63
A csoportmunka tartalma66
A beszámolási fázis69
Mendly Lajos: A projekt72
A projektmódszer történetéből72
A projekttanítás sajátosságai75
A diák és a tanár a projekttanítás gyakorlatában78
A projekt tervezése, szervezése, szakaszai79
A projekt megvalósítása83
A bemutató84
A projektmunka értékelése85
A projekthét86
Kommunikáció a projekt kapcsán88
Tanulás a projekt során89
A projektmódszer a történelem tanításában90
Bacsay Bea-Knausz Imre. Dramatikus módszerek95
Miért van szükség drámára a tanításban?95
Néhány példa a dramatikus módszerek alkalmazására95
A dráma helye a tananyag feldolgozásában98
Bihari Péter-Foki Tamás-Jakab György-Knausz Imre: Forráselemzés99
Szöveges források99
Képi források107
Egy darabka középkor109
A reformkor egyik szimbóluma, a Lánchíd111
Boldog békeidők: Ifj. Tütt Mihály gőzmalma Pécsett113
A médiában megjelenő közlemény mint történelmi forrás116
Farkas Zoltán: A számítógép használata123
A korszak kihívása123
Az informatikai kultúra124
Mennyiben járul hozzá a számítástechnika a szemléletváltáshoz?127
A hálóban rejlő konkrét lehetőségek, alkalmazási javaslatok129
Multimédiás órák132
A prezentációkészítéstől a gyakorló feladatokig134
Hátráltató tényezők és megszívlelendő tanácsok135
A CD-romok órai felhasználásáról136
Kis informatikai fogalomtár137
Foki Tamás: Történelmi séták, múzeumok140
Bacskay Bea-Knausz Imre: Kézművesség és rajz147
A történelemtanítás vizuális dimenziója147
A rajz és a képalkotás egyéb formái148
Kézművesség150
Bihari Péter: A tankönyv152
Alternativitás152
Állandó vonások tankönyveinkben153
A francia, angol és német tankönyvek156
Néhány alapelv tankönyvíróknak és tankönyvválasztóknak157
Jakab György: Társadalomismeret-Társadalmi ismeretek164
Bevezető164
A Társadalomismeret oktatásának alapvető hagyományai166
A történelem tantárgy és a Társadalomismeret integrációjának lehetőségeiről168
Önálló tantárgyként megjelenő társadalomismereti programok173
Gönczöl Enikő: Állampolgári ismeretek178
Az állampolgári tudás jellege és elemei178
Hogyan adható át az állampolgári tudás?180
A pedagógiai folyamat sajátosságai185
Gönczöl Enikő: Emberismeret188
Az ismeretkör tartalma és jellege188
Miért fontos, és hogyan tanítsuk?190
Az emberismeret mint önálló tantárgy192
Kádek István: Gazdasági ismeretek196
Társadalmi kihívások196
A tananyagtartalmak kiválasztása, megjelenítésük "mélysége"198
Hol? Mit? Hogyan?200
A gazdaságismereti oktatás feltételei, illetve ezek megteremtésének lehetőségei204
Stefány Judit-Lőrinc László: Néprajz és életmódtörténet206
Foki Tamás: Helyismeret, helytörténet214
Tantervi kérdések214
A módszerekről217
Jakab György: Médiapedagógia219
Bevezetés219
A történelem tantárgy és a médiapedagógia220
A történelem tantárgy és a médiaismeret információs lehetőségei225
Néhány magyar nyelvű weboldal történelemtanároknak230
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv