Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

956.798

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Adatkezlés számítógéppel C16-ra és C Plus/4-re

(Általános iskolai fakultációs tananyag)

Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet Számítástechnikai Programirodája
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 46 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-682-164-x
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az olvasó a szegedi Tarjánvárosi IV. számú Általános Iskolában fejlesztett 12 pedagógiai program (tanári kézikönyv, szoftver és/vagy beültetési rajzok) egyikét tartja a kezében. A munkában több... Tovább

Előszó

Az olvasó a szegedi Tarjánvárosi IV. számú Általános Iskolában fejlesztett 12 pedagógiai program (tanári kézikönyv, szoftver és/vagy beültetési rajzok) egyikét tartja a kezében. A munkában több mint hatvanan vettek részt: általános és középiskolai tanárok, főiskolai, egyetemi oktatók, tudományos intézetek munkatársai.
Az Országos Pedagógiai Inétzet Számítástechnikai Programirodája és a szegedi iskola közös vállalkozása összefügg a számítástechnikai alapműveltség körülhatárolására irányuló erőfeszítésekkel. Kétségtelen, hogy a számítástechnikai-informatikai alapismertek és az alapműveltség kapcsolatának feltárása elsősorban teoretikus jellegű munkát igényel. Az 1970-es években induló tartalmi korszerűsítés tapasztalatai azonban arra hívják fel a figyelmünket, hogy az iskolák nélkül, az iskolai hagyományok és a pedagógia öntörvényeinek mellőzésével nem hozhatók létre olyan dokumentációk, amelyeket a gyakorlat magáénak érez, s amelyekkel a pedagógusok többsége közösséget vállal.
Az alapműveltség témakörében már eddig is több tanulmány látott napvilágot. Viszonylag kevesebb szó esett azonban arról, hogy miként lehet pedagógiailag szervezett ismeretrendszerré formálni az itthon is és külföldön is már megfogalmazott elképzeléseket (amelyek között meglepően szoros összefüggés lelhető fel).
Vissza

Tartalom

Cél és feladat11
A foglalkozások anyaga13
A foglalkozások témakörönként14
Általános ismeretek, alapfogalmak14
Az adatfeldolgozás folyamata16
Az adatfeldolgozó rendszerek fejlesztése17
Helyzetfelmérés, rendszerjavaslatkészítés17
Rendszertervkészítés18
Az adatfeldolgozó rendszerek alkalmazásba vétele23
A fogalmak hierarchiája25
Tanmenetjavaslat27
Ajánlott irodalom29
A programok leírása30
Szubrutinok30
Konstansok, függvények, segédrutinok31
Képernyőkezelést segítő szubrutinok31
Képernyő input/output szubrutinok32
Menükezelés, választás32
Keresés32
Mintaprogram32
Adatkezelő34
Rekordtervezés35
Adattár-karbantartás36
Feldolgozás, kérdezések az adattárból36
Szubrutinok listája39
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem