kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Comenius Kiadó Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Nágocs |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 105 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-86200-5-6 |
Előszó | 5 |
Bevezető | 7 |
Az egészségnevelésről általában | 9 |
Szemünk fénye | 10 |
A gyengénlátás jelei az óvodában | 10 |
A látás, mint tanult funkció | 11 |
Mi okozhatja a kancsalságot? | 13 |
Mikor kell a kezelést elkezdeni? Mennyi ideig tart a kezelés? | 13 |
Hogyan ismerhető fel a kancsalság? | 14 |
Hogyan gyógyítható a kancsalság? | 14 |
Hogyan segítheti a szülő a tompalátás kezelését? | 14 |
Gyakorlatsor szemtornához | 15 |
Visus-set | 17 |
Vizsgálatok | 19 |
Percepció-fejlesztés | 23 |
Vizuális fejlesztés | 23 |
Gestalt-konstanciák fejlesztése | 24 |
A tapintásos - sztereognosztikus - észlelés fejlesztése | 25 |
A kinesztétikus mozgások észlelés fejlesztése | 26 |
Lakásunk helyes megvilágítása | 27 |
Étkezési szokások | 29 |
Szem-kéz koordinációjának fejlesztése étkezés közben | 29 |
Tavaszi étlap | 30 |
Nyári étlap | 30 |
Őszi étlap | 31 |
Téli étlap | 31 |
A mozgásfejlesztés jelentősége a látásélesség fejlesztésében | 33 |
Mozgásfejlesztés a gyakorlatban | 34 |
A nagymozgások fejlesztése | 34 |
Egyensúlyérzék fejlesztése | 34 |
Finommotorika | 35 |
Szem-kéz, szem-láb koordináció | 35 |
A test elülső és hátsó részei | 37 |
Tárgyakhoz viszonyított testhelyzetek gyakorlása | 37 |
Szem-kéz, szem-láb koordinációs gyakorlatok | 40 |
Vázlatok | 42 |
Mozgás | 42 |
Futás | 42 |
Járás | 42 |
Gimnasztika | 423 |
Főgyakorlat | 43 |
Kiegészítő gyakorlat | 43 |
Játék | 43 |
Lábtorna | 43 |
Szerrel végzett gyakorlatok: szalvéta, ceruza, legó | 44 |
Szemünk fénye az utcán | 45 |
Néhány tanács kisgyermekkorra | 46 |
Lehetőségek óvodáskorban | 46 |
Javaslatok óvodáskorra | 47 |
Látható természet | 47 |
Az ezerarcú természet csodái | 48 |
Fejlesztőmunka | 48 |
Külső világ tevékenység megismerése | 50 |
Vázlatok | 53 |
Állatokkal való ismerkedés | 53 |
Természetvédelem | 54 |
Környezetismeret: természetvédelem | 55 |
A gombok matematikája | 57 |
Matematika gyakorlása | 60 |
Vázlatok | 62 |
Hétfő | 62 |
Kedd | 62 |
Lazító (ráhangolójáték) fantáziajáték | 62 |
A külső világ tevékenység megismerése, rajzolása, mintázása | 63 |
Kézimunka | 64 |
Színkocka játék | 65 |
Vizuális nevelés | 65 |
A vizuális nevelés tényezői | 66 |
A vizuális nevelés szerepe, feladatai | 66 |
Érés és tanulás | 68 |
A vizuális nevelés néhány módszertani alapelve | 70 |
A fejlesztés tartalma | 71 |
Építés | 71 |
Plasztikai munkák | 71 |
Képalakítás | 72 |
Műalkotásokkal való ismerkedés, környezetesztétikai tevékenység | 74 |
Vizuális fejlesztő játékok | 75 |
Vizuális nevelés | 78 |
Vázlatok | 81 |
Nagycsoport | |
1. foglalkozás: Marionett százlábú készítése | 81 |
2. foglalkozás: Katicabogár készítése papírmaséból kasírozással | 81 |
3. foglalkozás: Húsvéti tojás festése üveglapra | 82 |
4. foglalkozás: Gyöngyfűzés | 82 |
5. foglalkozás: Bőrözés | 83 |
Középső csoport | |
1. foglalkozás: A batikolás technikájának elsajátítása | 83 |
2. foglalkozás: Bábkészítés | 84 |
A zenei nevelésben rejlő lehetőségek | 85 |
A biológiai érettség fejlesztése | 85 |
Ének-zene | 87 |
Vázlatok | 89 |
Képességfejlesztés játékidőben | 91 |
Irodalmi nevelés | 93 |
Óvoda az ezredfordulón | |
Az óvodák és a fogyatékos gyermek | 95 |
A fogyatékos gyermek | 95 |
Általános elvek | 96 |
A gyermek sérülés-specifikus fejlesztésének elvei, feladatai az óvodai nevelés során | 96 |
Amit még tudnunk kell a szemről | 99 |
Utószó | 101 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.