| Kiadó: | Közoktatásügyi Kiadóvállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 120 oldal |
| Sorozatcím: | Szocialista nevelés kiskönyvtára |
| Kötetszám: | 28 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| A tudatos fegyelemről | 5 |
| Tudatos fegyelemre nevelés a tanítási órán | 8 |
| Bevezetés | 8 |
| A tanítási órán tapasztalt fegyelmezetlenség okai általában | 10 |
| A tanítási órára való előkészület vagy készületlenség kihatásai az óra fegyelmére | 12 |
| Néhány nevelési és oktatási alapelv alkalmazásának problémája tanítási óráinkon | 20 |
| A tanítási óra anyagának eszmei-politikai tartalma a tudatos fegyelemre nevelés szolgálatában | 25 |
| A különböző tárgyak tanítási óráján felmerülő fegyelmi problémák | 27 |
| A nevelőtestület és a nevelői eljárások egységének fontossága az oktató, nevelő munkában | 35 |
| A nevelő tekintélye | 41 |
| Iskolai rend | 43 |
| Jutalmazás és büntetés | 51 |
| Gyermekközösségek megszervezésének szerepe a fegyelem kialakításában | 59 |
| A közösség fogalma | 59 |
| A gyermekközösség kialakításának útja | 61 |
| A tanulók megismerése | 61 |
| A közösségalakítás első foka | 63 |
| A nevelői követelmények | 64 |
| A közösségalakítás második foka | 71 |
| Az aktíva kialakítása | 75 |
| A DISZ (Úttörő) szerepe az öntudatos fegyelem megszilárdításában | 80 |
| A DISZ (Úttörő) vezetőjéne jó megválasztása | 82 |
| Hogyan induljunk el? | 83 |
| Hogyan segít a DISZ (Úttörő) az iskola fegyelmének további megszilárdításában? | 86 |
| Kirívó fegyelmezetlenségek megoldása a DISZ (Úttörő) segítségével | 88 |
| DISZ (Úttörő) kezdeményezések | 89 |
| A jó napközi otthon szerepe az iskolai fegyelem kialakításában | 93 |
| A napközi otthonok feladata | 93 |
| A jó napközi otthon berendezése | 94 |
| A napközi otthon-vezető | 96 |
| A napközi otthonban folyó munka megszervezése | 96 |
| A napközi otthon és a szülők kapcsolata | 102 |
| A család és az iskola kapcsolatának szerepe a fegyelemre nevelésben | 104 |
| A család és az iskola együttműködésének szükségessége | 105 |
| A szülők nézetei a családi és iskolai nevelés viszonyáról | 107 |
| A pedagógus szerepe a családban mutatkozó nevelési hibák kiküszöbölésében | 110 |
| A pedagógus feladata a tanulók napirendjének megszervezésében | 112 |
| A család és az iskola kapcsolatainak kiépítése | 113 |
| A családlátogatás | 116 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.