1.031.308

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fejlesztési stratégiák, növekedési stratégiák

Szerző

Kiadó: Országos Műszaki Fejlesztési Bizottság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 78 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-8244-65-8
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A 90-es évek első felében megkezdett innovációs kutatásaink újabb és újabb kérdéseket vetnek fel az innovatív vállalatok működésével kapcsolatban. Jelen tanulmányunk a közelmúlt és a közeljövő... Tovább

Előszó

A 90-es évek első felében megkezdett innovációs kutatásaink újabb és újabb kérdéseket vetnek fel az innovatív vállalatok működésével kapcsolatban. Jelen tanulmányunk a közelmúlt és a közeljövő kapcsolatát vizsgálja, a fejlesztési stratégiák tükrében. A kutatást ezúttal olyan vállalatokra koncentráltuk, amelyek az elmúlt években le tudták rakni a fenntarthatónak tűnő növekedés (sustainable growth) alapjait, és ebben jelentős szerepet játszott a kutatás-fejlesztés, illetve a vállalati szintű innováció. Az empirikus kutatást az OMFB és az MTA Kutatásszervezési Intézete közötti kutatási szerződés tette lehetővé. Kérdésfelvetésünk abból a tapasztalatból indult ki, miszerint az elmúlt két-három évben többféle értelemben is javult a vállalatok egy részének helyzete; sikeres üzletpolitika és a külső feltételek kedvező alakulása következtében enyhült a korábbi, nagyfokú bizonytalanság. Új termékek kerültek bevezetésre, nőtt a beruházások volumene, némi létszámnövekedésre is sor került. Az éles piaci versenyben is tudtak új pozíciókat szerezni egyes vállalatok. Az árbevétel mellett a nyereség növekedését is sikerült elérni. A makrogazdasági mutatók jelentős növekedést tükröztek a vizsgált időszakban, különösen az exportorientált gépiparban. Felmerült a kérdés: mit jelent mindez a vállalkozások jövője szempontjából? Visszaköszön ebből a sok pozitívumból valami a következő évekre vonatkozó fejlesztési tervekben? Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
Az eredmények összefoglalása 7
I. A nemzetgazdaság fejlődése 17
I.1 Növekedés és versenyképesség 17
I. 2 Tartós növekedés: fejlődőképesség 19
I. 3 Nemzetgazdasági növekedés 20
I. 4 A vállalkozások számának és méretének alakulása 23
I.4.1 Regisztrált és működő vállalkozások 24
I.4.2 Iparvállalati méretstruktúra 29
I.4.3 Vállalati méretstruktúra az EU-ban 29
II. A növekedéssel kapcsolatos hazai vizsgálatok 32
11.1 Konjunktúravizsgálat 32
11.2 Lokális piacra termelők és mások 34
11.3 Nemzetközi vizsgálat a beruházásokról 35
III. Fejlesztési stratégiák vizsgálata: saját minta 37
III. 1 Az elemzésben szereplő vállalatok 37
III.2 Alapsokaságunk jellemzői 37
111.2.1 Létszámkategóriák, foglalkoztatottak 38
111.2.2 Az árbevétel alakulása 41
II. 1.2.3 A beruházások alakulása 43
III. 2.4 Az export alakulása 44
III. 1.2.5 Piaci részesedés 45
III.2.6 Egyéb jellemzők 46
III. 1.2.7 A műszaki fejlesztés jelentősége 47
IV. Növekedési szándékok - különböző változók tükrében 50
V. A növekedés feltételei 58
VI. EU-integráció 61
VII. Fejlesztési stratégiák 65
VII.1 Segítő és akadályozó tényezők 65
VII.2. Stratégiai célok 67
Felhasznált irodalom 73
Függelék 74

Mosoniné Fried Judit

Mosoniné Fried Judit műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Mosoniné Fried Judit könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Fejlesztési stratégiák, növekedési stratégiák Fejlesztési stratégiák, növekedési stratégiák
Állapot:
1.540 Ft
770 ,-Ft 50
6 pont kapható
Kosárba
konyv