kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Fővárosi Pedagógiai Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 319 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-501-012-5 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. |
Bevezetés | 3 |
A fejlesztő foglalkozások célja és feladata | 7 |
A fejlesztő foglalkozások pszichológiai alapjai | 10 |
Irodalom | 16 |
A korrekciós osztály tanulóinak pedagógiai-pszichológiai megismerése | 19 |
A mentálisan retardált gyermekek intellektuális sajátosságai | 20 |
A mentális retardáció okai | 25 |
A gyermekek egyéni megismerése | 30 |
Irodalom | 67 |
A fejlesztő foglalkozások néhány módszertani kérdése | 69 |
A fejlesztő anyag felépítése és felhasználása | 74 |
Irodalom | 76 |
A megismerési folyamatok fejlesztése | 78 |
Mit láttál? Mit hallottál; Mikor történt? Merre van? | |
Az észlelés fejlesztése | 80 |
Mire emlékszel? | |
Az emlékezet fejlesztése | 104 |
Mi ez? Mi tartozik hozzá? | |
A fogalmak tartalmi jegyei. A fogalmak közötti összefüggések felismerésének fejlesztése | 118 |
Miből áll? Rakjuk össze! | |
Az analízis-szintézis és az ok-okozati kapcsolatok felismerésének fejlesztése | 134 |
Miben hasonlít, miben különbözik? | |
Az összehasonlítás műveletének fejlesztése | 150 |
Hogyan következik egymás után? | |
A soralkotás müveletének fejlesztése | 179 |
Mi lehet ez? | |
A kreatív képesség fejlesztése | 188 |
Mi a hiba? | |
A kritikai gondolkodás fejlesztése | 196 |
Irodalom | 201 |
A nyelvi kifejezőképesség fejlesztése | 204 |
A beszédfejlesztés néhány szempontja | 206 |
A felismerések szervezése | 210 |
A beszédfejlesztés tevékenységi formái | 216 |
Irodalom | 238 |
A társas kapcsolatok és a közösségi magatartás fejlesztése | 240 |
A társas magatartás néhány sajátossága | 240 |
Nevelési célok | 242 |
A célok megvalósításának lehetőségei | 244 |
Irodalom | 254 |
A magatartási zavarok korrekciója | 255 |
A nevelési hibákról | 257 |
Kedvezőtlen családi hatások | 260 |
A pedagógus és a gyermek kapcsolata | 265 |
Irodalom | 276 |
A játék szerepe a fejlesztésben | 278 |
Játsszunk! | |
A szerepjáték fejlesztése | 281 |
Játsszunk! | |
A szabálytudat fejlesztése | 289 |
Építsünk! | |
A konstruáló képesség fejlesztése | 295 |
Irodalom | 299 |
A pedagógus személyisége | 301 |
A pedagógus személyiségtulajdonságai | 301 |
A pedagógus magatartása | 304 |
A pedagógus és a nehezen nevelhető tanuló | 310 |
Szempontok a nevelői magatartás elemzéséhez | 311 |
Irodalom | 314 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.