kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Urbis Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 309 oldal |
| Sorozatcím: | Mesterek mesterei |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-9291-68-4 |
| Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával. |
| Előszó a magyar kiadáshoz | 11 |
| Előszó | 13 |
| A fejlődéslélektan alapjai | 15 |
| A fejlődés fogalma | 15 |
| Személyiség-lélektan és fejlődéslélektan | 16 |
| Fejlődéselméletek | 18 |
| Biológiai orientációjú elméletek | 20 |
| Milieu-elméletek | 21 |
| Pszichodinamikus elméletek | 22 |
| Szellemtudományi elméletek | 25 |
| Interakció-elmélet | 26 |
| Fejlődéselmélet és nevelés: fejlődési feladatok | 29 |
| Fejlődéslélektan és az emancipáció fogalma | 31 |
| A fejlődéslélektan módszerei | 35 |
| Általános kutatási módszerek | 35 |
| Speciális módszerek | 39 |
| A multitrait-multimethod paradigma (több vonás-több módszer) | 43 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 45 |
| A prenatális szakasz és az első életév | 47 |
| Az embrió és a magzat fejlődése | 47 |
| Pre- és perinatális hatások a posztnatális magatartásra | 49 |
| Genetikai rendellenességek | 50 |
| Születés előtti fejlődési rendellenességek | 51 |
| Emocionális stressz | 52 |
| Az anya beállítódása | 52 |
| Prenatális kutatás | 53 |
| Elméletek a születésről | 55 |
| Az első életév | 57 |
| Szociális és személyiségfejlődés | 58 |
| Testi és pszichomotoros fejlődés az első életévben | 71 |
| A veszélyeztetett gyerekek korai felismerése | 78 |
| Szülés utáni depresszió | 79 |
| Anya és gyerek: szükséges előfeltételek az egészséges fejlődéshez? | 80 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 82 |
| Az első és negyedik életév közötti időszak | 83 |
| Fejlődés az első életév után | 83 |
| Nagyság- és formakonstancia; tárgyállandóság | 85 |
| Testi és pszichomotoros fejlődés | 87 |
| Szociális és személyiségfejlődés | 89 |
| Kötődési viselkedés az első életév után | 89 |
| A differenciálási elmélet | 89 |
| A párhuzamosság elmélete | 90 |
| Egocentrizmus | 92 |
| Szerepátvételi viselkedés | 96 |
| Modelltanulás | 100 |
| Dackorszak | 102 |
| Játék és játéktevékenység | 105 |
| Gyerekrajzok | 113 |
| Beszédfejlődés | 117 |
| Történeti megjegyzések | 117 |
| Az 1965 körüli helyzet | 118 |
| A nativista álláspont | 120 |
| Empirikus és tanuláselméleti magyarázatok | 122 |
| A beszéd előfutára: gőgicsélés | 123 |
| Egy szóból és két szóból álló mondatok | 125 |
| Három szóból álló mondatok és a további beszédfejlődés | 126 |
| A beszédkészség vizsgálata | 128 |
| Szemantikai fejlődés | 130 |
| Karl Bühlertől máig | 132 |
| A gyerek és a család | 132 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 135 |
| A gyerek az óvodás- és iskoláskorban | 137 |
| Testi és pszichomotoros fejlődés | 137 |
| Az iskolaérettségtől a beiskolázási diagnosztikáig | 138 |
| Szociális és személyiségfejlődés | 142 |
| Kortárs- és baráti kapcsolatok | 142 |
| A teljesítménymotiváció fejlődése | 145 |
| A nemi identitás, a nemhez kötött viselkedés fejlődése | 148 |
| Az erkölcsi fejlődés | 150 |
| Kognitív fejlődés | 156 |
| Piaget fejlődéselméletének központi fogalmai | 157 |
| A világ reprezentációja és a kognitív fejlődés különböző szakaszai | 161 |
| A fejlődés mozgatórugói | 170 |
| Kritikai megjegyzések Piaget elméletéhez | 172 |
| Intelligencia és iskolai siker | 174 |
| A fejlődésbeli lemaradás kompenzálásának problematikája | 177 |
| Tehetség | 182 |
| Definíció | 182 |
| Hipotézisek a kiemelkedő tehetségről | 183 |
| A kiemelkedő tehetség multifaktorális modellje: interakcionalista magyarázómodell | 184 |
| Tehetségkutatás | 186 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 190 |
| Serdülőkor - testi és pszichoszociális fejlődés | 191 |
| Serdülőkor és pályakezdés | 191 |
| Az ifjúság szakaszai: pubertás és ifjúkor | 194 |
| A serdülő testi és szexuális fejlődése | 195 |
| A növekedés felgyorsulása (szekuláris akceleráció) és annak pszichoszociális implikációi | 196 |
| A szexualitás fejlődése | 198 |
| A serdülő szociális fejlődése | 206 |
| Önállóságra törekvés és az eredetiség válsága | 207 |
| A fiatalok csoportkonformitása | 211 |
| Serdülők és szabadidő | 212 |
| Fiatalok az iskolában és a tankötelezettség vége | 214 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 216 |
| A fiatal felnőttkor határán | 217 |
| Felnőttség, nagykorúság és emancipáció | 217 |
| Fiatalok a munkahelyen és az iskolában | 219 |
| Foglalkozás, hivatás, pályaválasztás | 224 |
| A fiatalok helye a társadalomban | 228 |
| A moralitás fejlődése | 232 |
| Világnézeti állásfoglalás | 237 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 240 |
| A felnőtt és az időkorú ember | 241 |
| Az öregedés pszichológiája | 241 |
| A felnőttkor fejlődési fázisai | 242 |
| Az életpálya strukturáltsága | 242 |
| Két fáziselmélet | 243 |
| Az öregedés mint egyéni probléma | 247 |
| Elméletek és tipológiák | 247 |
| Az idősebb embert érő különböző hatások | 249 |
| Az öregedéssel összefüggő pszichológiai problémák | 253 |
| Intelligencia és bölcsesség | 253 |
| Szexualitás, intimitás és partnerkapcsolat | 258 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 266 |
| Fejlődési zavarok és deviáns viselkedés | 267 |
| Bevezetés | 267 |
| Tanulási problémák | 268 |
| Olvasási problémák | 269 |
| Számolási problémák | 274 |
| Viselkedési problémák | 277 |
| Az autizmus | 283 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 288 |
| Irodalom | 289 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.