kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 174 oldal |
| Sorozatcím: | Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-17-9406-7 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 83151. |
| Bevezetés | 3 |
| Olvasás, szövegfeldolgozás, önművelés | 5 |
| Az olvasás tempójának és pontosságának fokozása | 7 |
| A betűtévesztés javítása | 7 |
| A betűkihagyás javítása | 12 |
| Az újrakezdés és mást olvasás javítása | 14 |
| Az olvasás gyakoroltatása szövegeken | 15 |
| Tájékoztató és felhívó feliratok olvasása | 15 |
| A könyvtárhasználat tanítása osztály- vagy iskolakönyvtárban | 17 |
| A teljes magyar ábécé megtanulása | 17 |
| A betűrendbe sorolás megtanulása | 18 |
| Címszavak keresése | 20 |
| Szócikkek olvasása | 21 |
| Gyermekkönyvek, gyermekfolyóiratok fedelén és címoldalon levő adatok olvasása | 24 |
| A Kisdobos néhány rovatának megnevezése és olvasása | 27 |
| A rádió és a televízió használatának tanulása | 28 |
| Műsorkeresés | 28 |
| Az intézményekhez kötött önművelés lakóhelyi lehetőségeinek bemutatása | 32 |
| Művelődési intézmények meglátogatása az osztállyal | 32 |
| Írás, helyesírás | 35 |
| A helyesírás-tanulás megalapozása | 37 |
| A helyesírás tanítása szavak másoltatásával és diktálás utáni íratásával | 37 |
| A helyesírás tanítása szavak és mondatok másoltatásával, illetve diktálás utáni íratásával | 50 |
| A szótagolás szerinti elválasztás gyakoroltatása | 56 |
| Helyesírási hibák javításának tanítása | 57 |
| Beszédművelés, kommunikáció, illem | 65 |
| Helyesejtés-tanítás | 67 |
| A légzéstechnika gyakorlása | 67 |
| Hangadás gyakorlása magánhangzópárok, szópárok, szósorok utánmondásával | 71 |
| Ajakartikuláció gyakorlása hangsorok utánmondásával, valamint szópárok utánmondásával és olvasásával | 72 |
| Gyorsasági gyakorlatok végzése szótagsorok és nyelvtörők utánmondásával | 76 |
| Ritmusgyakorlatok végzése szótagok, szavak olvasásával, jól ritmizálható gyermekversek utánmondásával, olvasásával | 78 |
| Időtartam érzékeltetésének gyakorlása szósorok, szóoszlopok utánmondásával és olvasásával | 80 |
| A hangsúlyozás gyakorlása szavak, szókapcsolatok és rövid (három-négy szavas) egyszerű mondatok utánmondásával és olvasásával | 82 |
| A hangkapcsolatok ejtésének gyakorlása szavak olvasásával | 85 |
| A hanglejtés gyakorlása rövid (három-négy szavas) egyszerű mondatok olvasásával | 86 |
| A helyesejtési normákhoz igazodó versmondás tanítása | 88 |
| Beszédfejlesztés, kommunikációtanítás | 94 |
| Köszönés felnőtteknek és gyerekeknek | 94 |
| Bemutatkozás felnőtteknek | 97 |
| Megszólítás felnőttek és gyerekek körében | 103 |
| A véleménynyilvánítás tanulása | 104 |
| Elbeszélés élmény alapján kiscsoportos kommunikációban; a beszélgetés illemszabályainak tanulása | 105 |
| Mesebefejezés meghallgatott meserészletek alapján | 106 |
| Üzenetközvetítés tanítónak, szülőnek, gyereknek | 112 |
| Hirdetés osztálytársaknak, a közlés felhívó funkciójának gyakorlására | 112 |
| Állatok leírása kép alapján | 113 |
| Személyek leírása külső testi jellemzők alapján | 114 |
| A kapcsolatfelvétel viszonzásának és a rá vonatkozó illemszabályoknak a tanulása | 117 |
| Személyi adatok közlése | 117 |
| Szövegértés elbeszélő, leíró szövegek befogadása során: a kérdezés gyakorlása | 123 |
| Az illem tanítása | 124 |
| Az iskolai viselkedésre vonatkozó illemszabályok tanítása | 128 |
| Az étkezésre mint helyzetre, valamint az evésre vonatkozó illemszabályok tanítása | 131 |
| A jó megjelenés illemszabályainak tanulása (a testi tisztaság, a ruházat tisztasága, rendezettsége) | 135 |
| Irodalom | 143 |
| Nem-verbális kommunikációs gyakorlatok végeztetése az irodalmi művek mimetizálásának előkészítésére | 145 |
| Tevékenységek, cselekvések megfigyelése, eljátszása mozgással, testtartással | 145 |
| Érzelmek kifejezésének gyakorlása arcjátékkal | 148 |
| Tekintettel, gesztikulációval történő közlések gyakorlása | 148 |
| Irodalmi élményszerzés irodalmi szövegek, reprodukáltatása és mimetizáltatása révén | 150 |
| Végh György: Kleofás, a dedergő kis tojás | 150 |
| Weöres Sándor: Ujjélvi mese | 152 |
| Kormos István: A kevély kiskakas | 154 |
| Móricz Zsigmond: Iciri-piciri | 162 |
| Hidasmester, itthon vagy-e? (Népköltés) | 164 |
| Danyiil Harmsz: Negyvennégy pici pinty (Fordította: Rab Zsuzsa) | 165 |
| Virágéknál ég a világ (Népköltés; részlet) | 169 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.