kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 204 oldal |
| Sorozatcím: | Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-18-0202-7 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 83151. |
| OLVASÁS, SZÖVEGELEMZÉS, ÖNMŰVELÉS | 3 |
| Az olvasás tempójának és pontosságának fokozása | 5 |
| Írásvetítővel felvillantott szavak olvastatása | 5 |
| A gyors szemmozgás gyakorlása látószögnövelő gyakorlatok végzésével | 5 |
| Jel- és szókeresés | 9 |
| Hibakeresés | 13 |
| Szinonimakeresés | 14 |
| Szóteremtés | 15 |
| Hangos olvasási hibák javítása | 19 |
| A betűtévesztés javítása | 19 |
| A betűkihagyás javítása | 28 |
| Az újrakezdés és a mást olvasás javítása | 30 |
| Az önművelés tanítása | 34 |
| Könyv- és könyvtárhasználat tanítása tanórán, az osztály- és iskolakönyvtárban | 34 |
| A katalóguskártya néhány adatának olvasása | 34 |
| A betűrendes katalógus használatának tanulása | 37 |
| A sorozatkatalógus használatának tanulása | 40 |
| Az Ablak-Zsiráf gyermeklexikon használata | 40 |
| A Helyesírási szójegyzék használata | 45 |
| A Magyar értelmező kéziszótár alkalmi használata címszavak első jelentésének olvasásával | 46 |
| Könyvek tartalomjegyzékének és fülszövegének olvasása | 47 |
| A Kincskereső és a Kisdobos olvasása, rovatrendjük megismerése | 49 |
| Rejtvények megoldása és beküldése a szerkesztőségbe | 50 |
| Ismeretterjesztő cikkek olvasása és ismertetése | 50 |
| Hírek olvasása és ismertetése | 50 |
| A tanító által alkalmanként kiválasztott hírek olvasása napilapokból | 51 |
| A Kincskereső, a Kisdobos impresszumában szereplő adatok keresése | 51 |
| Látogatások előkészítése és irányítása a lakóhely művelődési intézményeiben | 53 |
| Plakátok olvasása | 53 |
| Műsorfüzetek, katalógusok olvasása | 54 |
| A leíró szöveg alkotásának gyakorlása tárlatok, kiállítások megnézése során | 55 |
| ÍRÁS, HELYESÍRÁS, ANYANYELVISMERET | 57 |
| Az írás és a helyesírás együttes gyakoroltatása | 59 |
| Az írott kisbetűk alakításának és kapcsolódásának gyakoroltatása szavak másoltatásával, diktálásával | 59 |
| Az írott nagybetűk alakításának és kapcsolódásának betűcsoportonkénti gyakoroltatása tulajdonnevek, mondatok, szövegek másoltatásával, diktálásával | 62 |
| Helyesírási hibák javításának tanítása | 66 |
| Anyanyelvi ismeretek tanítása a helyesírás tanulásához és gyakorlásához | 68 |
| Mondattani ismeretek nyújtása a helyesejtés és a helyesírás tanulásához | 68 |
| Szószerkezettani ismeretek megtanítása a ráismerés és a megnevezés szintjén | 74 |
| A tárgyas szerkezet | 74 |
| A határozós szerkezet | 77 |
| A jelzős szerkezet | 88 |
| Toldalékolt szavak alaktani elemzése a helyesírás tanulása érdekében | 94 |
| Hangtani ismeretek tanítása a helyesejtés és a helyesírás tanulásához | 96 |
| BESZÉDMŰVELÉS, KOMMUNIKÁCIÓ, ILLEM | 101 |
| Helyesejtés-tanítás | 103 |
| A helyesejtési normákhoz igazodó beszédhallás és beszédmozgás fejlesztése | 103 |
| A légzéstechnika gyakorlása | 103 |
| A hangadás gyakorlása utánmondással | 104 |
| Az ajakartikuláció gyakorlása utánmondással | 104 |
| Az ajakartikuláció gyakorlása versek, mondókák reprodukálásával, valamint szavak, szópárok olvasásával | 105 |
| Gyorsasági gyakorlatok végzése nyelvtörők, sorolók, mondókák utánmondásával és olvasásával | 109 |
| Ritmusgyakorlatok végzése szavak, szókapcsolatok, jól ritmizálható versek és mondókák olvasásával | 110 |
| Az időtartam érzékeltetésének gyakorlása szavak, szópárok és szövegek olvasásával | 112 |
| A hangsúlyozás gyakorlása szókapcsolatok és mondatok olvasásával | 116 |
| A hanglejtés gyakorlása mondatok olvasásával | 116 |
| Beszédfejlesztés, kommunikációtanítás | 117 |
| A szövegalkotás tanítása | 117 |
| A kapcsolatfelvétel tanulása: bemutatkozás felnőttnek, gyereknek | 117 |
| Kérés és felszólítás gyerekek körében | 117 |
| Meghívás gyermekrendezvényekre | 118 |
| A véleménynyilvánítás tanulása | 119 |
| Mesebefejezés meghallgatott vagy elolvasott meserészlet alapján | 120 |
| Elbeszélés élmény és fantázia alapján kiscsoportos kommunikációban | 120 |
| Üzenetközvetítés tanítónak, szülőnek, gyereknek | 122 |
| Hirdetés osztálytársaknak | 122 |
| Állatok leírása kép és egyéni megfigyelés alapján | 122 |
| Tevékenységek leírása egyéni megfigyelés és tapasztalat alapján | 123 |
| Meseszereplők és a mikrokörnyezetből jól ismert, érdekes személyek leírása | 123 |
| Tér leírása: tájékoztatás, útbaigazítás jól ismert térben | 126 |
| Társalgás kiscsoportos kommunikációban "távoli témák": átélt élmények és elképzelt események alapján | 126 |
| A szövegbefogadás és a szövegértés tanítása | 127 |
| Válaszolás meghívásra | 127 |
| Válaszolás tudakozódásra | 127 |
| A kérdezés gyakorlása | 131 |
| Az illem tanítása | 132 |
| Az iskolai viselkedésre vonatkozó illemszabályok tanítása (folyosón, udvaron, teremben, mosdóban, ebédlőben) | 132 |
| A terítés és az étkezés illemszabályainak tanítása | 134 |
| A közlekedés illemszabályainak tanítása (gyalogos közlekedés, illetve utazás buszon, vonaton, villamoson, trolibuszon) | 142 |
| Az otthoni viselkedés illemszabályainak tanítása | 153 |
| A jó megjelenés illemszabályainak tanítása (testi tisztaság és ápoltság, a ruházat tisztasága, az öltözködés) | 156 |
| A vásárlás közbeni viselkedés illemszabályainak megtanítása | 159 |
| A szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó illemszabályok tanítása (könyvtárban való viselkedés, könyvhasználat, televíziózás, játék, sportolás, túra, kirándulás, mozi- és színházlátogatás) | 161 |
| FOGALMAZÁS | 175 |
| Különböző műfajú szövegek készítésének és korrigálásának gyakoroltatása | 177 |
| Az elbeszélés tanítása | 177 |
| A hír tanítása | 180 |
| A hirdetés tanítása | 181 |
| A mondatkapcsolás, az alanyváltás és a szinonimahasználat gyakoroltatása | 182 |
| Hiányzó kötőszó pótlásának tanítása összetett mondatokban | 182 |
| Egy tagmondat és a kötőszó ismeretében a másik tagmondat pótlásának gyakoroltatása | 183 |
| A kapcsolás műveletének gyakoroltatása: két vagy három egyszerű mondatból összetett mondatok alkotása különféle kötőszók használatával | 185 |
| Hiányzó tematikus főnév pótoltatása szövegrészletben mintakövetéssel | 186 |
| Az alanyváltás jelölésének tanítása szövegrészletben mintakövetéssel | 187 |
| IRODALOM | 189 |
| Irodalmi művek mimetizáltatása | 191 |
| Az irodalmi művek mimetizáltatásához szükséges kifejezőképesség: arcjáték, tekintet, gesztikuláció, testtartás, térközszabályozás fejlesztése | 191 |
| Tevékenységek, cselekvések megfigyelése, eljátszása mozgással, testtartással | 191 |
| Érzelmek kifejezésének gyakorlása arcjátékkal | 193 |
| Tekintettel, gesztikulációval történő közlések gyakorlása | 193 |
| Irodalmi szövegek reprodukáltatása és mimetizáltatása az irodalmi élményszerzés érdekében | 194 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.