| Bevezetés | 7 |
| Az oktatási folyamat megoldatlan problémáiról | 10 |
| Főbb hiányosságok az oktatási folyamatban | 10 |
| Az oktatási módszerek hiányosságai okozta pszichológiai problémák az ismeretelsajátításban, képeségfejlesztésben | 14 |
| Fogalmak, fogalomrendszerek kialakulatlansága | 14 |
| Hiányosságok a tanulók problémamegoldó, feladatmegoldó gondolkodásában | 19 |
| A feladatrendszerek felhasználásának pszichológiai alapjai | 24 |
| A tanulók önálló tevékenységének szerepe a képességfejlesztésben | 26 |
| Az egyéni munka és a tanítás-tanulás más szervezeti formáinak összekapcsolása | 29 |
| A tanulás motiválásának lehetőségei a feladatrendszeres oktatásban | 32 |
| A feladatmegoldó gondolkodásmód | 43 |
| A feladatmegoldó gondolkodás pszichológiai menete | 44 |
| A gondolkodás műveleteiről | 49 |
| A gondolkodás módszereiről | 54 |
| A feladatrendszerek kidolgozásának problémái | 59 |
| Az anyag logikai struktúrájának elemzése | 60 |
| A kialakítandó ismeretek, jártasságok, készségek, képességek megjelölése | 64 |
| Az ismeretelsajátítás, képességfejlesztés kiindulási szintjének elemzése | 66 |
| Az oktatási folyamat szakaszokra bontása, részfeladatok megjelölése | 70 |
| Tevékenységformák, feladattípusok meghatározása, feladatok kidolgozása | 71 |
| A feladatok összeállításának pszichológiai problémái | 72 |
| Feladatok és műveletegyüttesek összefüggése | 80 |
| Besorolás | 85 |
| Részekre bontás | 90 |
| Kiemelés | 93 |
| Kiegészítés | 94 |
| Átalakítás | 97 |
| Csoportosítás | 99 |
| Összefüggés-keresés | 102 |
| Szabály alkalmazása | 105 |
| Példaalkotás | 108 |
| Feladattípusok | 110 |
| A feladatrendszeres oktatási kísérlet eredményei, levonható következtetések | 127 |
| A kísérlet célja, tartalma, vizsgálati módszerek | 127 |
| Az ismeretelsajátítás jellemzői az írásbeli felmérések tükrében | 134 |
| A nyitó felmérésekben is szerepelt feladatok megoldásában nyújtott teljesítmény | 135 |
| Az új anyagrészekhez fűződő feladatok megoldásában nyújtott teljesítmény | 137 |
| Az ismeretek egyszerű reprodukálását kívánó feladatokban nyújtott teljesítmény | 139 |
| Az ismeretek gyakorlati alkalmazását kívánó feladatok megoldásásban nyújtott teljesítmény | 142 |
| A teljesítmény változása a feladatok empirikus súlyát figyelembe véve | 144 |
| A teljesítményfejlődés a feladatok szintsúlya alapján | 147 |
| A teljesítmény fejlődése évfolyamok szerint és összesítve | 151 |
| Korrelációszint az ismeretek egyszerű reprodukálását, illetve ugyanezen ismeretek gyakorlati alkalmazását kívánó feladatok teljesítményében | 153 |
| Az ismeretek tartóssága | 154 |
| A felmérések eredményeinek összegzése és a levonható főbb következtetések | 155 |
| A gondolkodás fejlődésének jellemzői | 158 |
| A teljesítmény szintje, a megoldáshoz felhasznált lépések, a műveletek egymáshoz kapcsolása | 159 |
| A műveletrendszer elvégzése során hogyan tükröződik az egyszerűsödés, összevonás, megrövidülés? | 169 |
| A feladatmegoldást megelőző tájékozódő műveletek színvonala, valamint a műveletekre irányuló kontroll kialakulása | 173 |
| A műveletek tudatossága | 177 |
| Összegzés a gondolkodás fejlődéséről | 180 |
| Zárszó | 182 |
| Irodalom | 183 |