A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hon- és népismeret, néphagyomány az oktató-, nevelőmunkában

Az 1996. október 4-5-i országos konferencia anyaga

Szerző

Kiadó: Budapesti Tanítóképző Főiskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 321 oldal
Sorozatcím: Továbbképző füzetek
Kötetszám: 5
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó3
Plenáris előadások7
Andrásfalvy Bertalan: A néphagyomány oktatásának távlatai8
Halász Péter: A honismeret a szakköri foglalkozástól a tanóráig11
Kraiciné Szokoly Márta: Posztmodern kor - hagyomány - oktatás15
Paládi-Kovács Attila: Néprajz az iskolában22
Selmeczi Kovács Attila: A múzeumok szerepe a néprajzoktatásban30
Küllős Imola: Zárszó34
Hon- és népismeret, néphagyomány az óvodától a középiskoláig37
Ágh Zsófia: Kulktúra-multikultúra, a néprajztanítás elméleti és gyakorlati problémái38
Faust Dezsőné: Néphagyományőrzés a Gödöllői Agrártudományi Egyetem Napköziotthonos Óvodájában43
Papp Kornélia: Népi kultúránk értékeinek ápolása az óvodákban46
Bagu Balázs: Népismeret oktatása Kárpátalja magyar iskoláiban48
Barsi Ernő: Néprajz az általános iskolában52
Kovácsné Paulovits Teréz: Honismereti szakkör az általános iskola felső tagozatában57
M. Kozár Mária: Népismeret a magyarországi szlovén oktatásban62
Pongráczné Gaál Elvira: A néprajz tanításának lehetőségei az 1-4. osztályban, összekapcsolva a rajz és a technika tantárgyakkal66
Tóth József: Az ifjúsági turisztika nevelési lehetőségeiről70
Vasvári Zoltán: A néprajzi nevelő-oktató munka lehetőségei az általános iskolában73
Makovics Erika: A néprajzoktatás lehetőségei és szükségszerűsége a közismereti tantárgyak keretében78
S. Kovács Ilona: A néprajzoktatás lehetőségei jelene és jövője a középiskolában81
A hon- és népismeret, a néprajz különböző területeinek oktatása87
Györgyi Erzsébet: A múzeum lehetőségei a hagyományok átadásában88
Káldy Mária: "Egy szatmári falu élete a XIX. század második felében"92
Lázár Katalin: A népi játék szerepe az oktatásban99
Igaz Mária: Gyermekjátékaink eredetisége, műjátékok, feldolgozások105
Bajovics Rózsa: Kapcsolódási pontok: tanulás - identitás - önértékelés - hagyomány - kézművesség108
Veszprémy Katalin: A pedagógusképzés és a kézművesoktatás helyzete111
Dezsőné Borbély Emma: A népi szövés oktatása az általános iskola alsó tagozatában115
F. Tóth Mária: Hagyományismeret és kézművesség117
Puskásné Oláh Júlia: A Népművészeti Stúdió oktatási és közművelődési szerepe Szabolcs-Szatmár megyében120
A népzene és a néptánc oktatása121
Falvay Károly: A mozgás,. mint az emberi kultúra alapjai122
Felföldi László: A tánckutatás és a táncoktatás kapcsolata, problémái126
Karcagi Gyuláné: Gyermekjáték, gyermektánc az 1-4. osztályban129
Tímár Sándor: A mozgáskultúra oktatása és nevelői értéke133
Agócs Gergely: Hagyományos hangszeres zenepedagógia137
Juhász Zoltán: A népzenetanulás hagyományos módja142
Berecz András: "Bú hozza, kedv hordozza..."149
Bodza Klára: A népi énektanítás módszertana151
Ifj. Csoóri Sándor: Anyanyelv és szenetanítás153
Jánosi András: A magyar népzene előadásmódja155
Kobzos Kiss Tamás: A népzeneoktatás helyzete és lehetőségei157
Olsvai Imre: Mikor, hol, mit tanítsunk a fiataloknak és az iskolán kívüli hagyományápoló együttesek tagjainak?164
A néprajz oktatása az egyetemeken169
Barna Gábor: A néprajz oktatása a szegedi egyetemen170
Bartha Elek: Néprajztanár-képzés a Debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetemen173
Fügedi Márta: A néprajz helye a muzeológiai oktatási programban a Miskolci Egyetem Bölcsésztudományi Intézetében176
Juhász Antal: A néprajz oktatása a szegedi felsőoktatási intézményekben178
Jungk Károly: A néprajz oktatása az Újvidéki Tudományegyetem Bölcsészkarának Magyar Tanszékén182
Katona Imre: Néprajzi és művelődéstörténeti alapozás a Miskolci Bölcsész Egyesület keretében187
Mohay Tamás: A néprajz szak oktatása: múlt és jövő között193
Nagy Ilona: Tudósképzés, tanárképzés, szakkörvezető-képzés197
Pozsony Ferenc: Népi kultúra és identitás201
Raffai Judit: A néprajz szakos hallgatók véleménye a néprajztanár-képzésről206
Verebélyi Kincső: Néphagyomány, nemzeti hagyomány művelődéstörténeti keretben208
Voigt Vilmos: Kérdések a "néphagyományok" felhasználásáról oktatásügyünk nemzeti jellegéről szólván212
A néprajz oktatása a tanárképző főiskolán217
Antal László: Felsőoktatás, hagyomány, hagyományra nevelés tánccal218
Gráfik Imre: Néprajzoktatás a Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskolán222
Jellinek Márta: Népművészet oktatása a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán és a Dél-Alföldi Népművészeti Egyesület Alkotóházában226
Juhász Erika: A népi éneklés tanítása a Bessenyei György Tanárképző Főiskolán228
Petercsák Tivadar: A néprajz oktatása az Eszterházy Károly Tanárképző Főiskolán231
Szabó László: Népi építészeti Tudományos Diákkör az Ybl Miklós Műszaki Főiskolán234
Varvasovszky Jánosné: Népzenei szimbólumok zeneterápiás helyzetekben237
Várnai Ferenc: Bárdos Lajos és a népzene240
A néprajz oktatása az óvó- és tanítóképző főiskolákon247
Barabás László: Hagyományok tanítása a marosvásárhelyi Kántor-tanító Főiskolán248
Bálványos Huba: Tánc - dráma - báb 1-6. osztályos komplex alaptantervi modul249
Gabnai Katalin: Ne csak taníts, örökíts!254
Karácsony Molnár Erika: A néprajzoktatás időszerű kérdései, feladatai259
Kovács József: Honismereti oktatás a tanítóképzésben263
Király Lajos: A néprajzoktatás és -kutatás helyzete a Csokonai Vitéz Mihály Tanítóképző Főiskolán265
Nagy Janka Teodóra: Néprajzoktatás a szekszárdi Illyés Gyula Pedagógiai Főiskolán269
Szabóné Gulyás Éva: A folklóroktatás tapasztalatai a Jászberényi Tanítóképző Főiskolán271
Nagy Béláné: A néprajz helye és szerepe az óvóképző főiskolai hallgatók felkészítésében275
Zilahi Józsefné: A népköltészet oktatása az óvóképzésben. A mese és a játék278
Tátrai Zsuzsanna: A népszokások szerepe az oktató-, nevelőmunkában280
Melléklet287
Kraiciné Szokoly Mária: Tánc, dráma, báb, néphagyomány - 1-6. osztályos tantervi modul288
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv