| Előszó | 7 |
| Az európai oktatási és képzési rendszerek célkitűzéseihez kapcsolódó munkaprogram | 9 |
| Útmutató az első fejezethez | 10 |
| Az európai oktatási és képzési rendszerek célkitűzéseihez kapcsolódó részletes munkaprogram | 17 |
| Oktatás és képzés 2010. A reformok sürgőssége a Lisszaboni stratégia sikeréért | 42 |
| A képzés és oktatás fejlesztési indikátorai és zsinórmértékei | 72 |
| A minőség területének feltérképzése | 74 |
| Az egész életen át tartó tanulás minőségi mutatói | 80 |
| Az EU csatlakozásra való felkészülés | 85 |
| Mobilitás és európai együttműködés | 95 |
| A felnőttképzés beruházás fejlesztése | 102 |
| Az élethosszig tartó tanulás finanszíroszásának rendszerszerű megközelítése | 110 |
| Az oktatásra és képzésre vonatkoztatható törvényszerűségek | 151 |
| A felnőttképzés és az élethosszig tartó tanulás-finanszírozás fejlesztésével foglalkozó legfontosabb dokumentumok | 165 |
| Ajánlások az alapkészség-fejlesztésről | 167 |
| Megbízható alapkészségeket mindenkinek | 167 |
| A kulcskompetenciák területei | 174 |
| Az informális tanulás a közösségben | 182 |
| A nem-formális és informális tanulás elismerése | 197 |
| A demokratikus állampolgárságra képzés | 200 |
| Nyilatkozat a felnőttképzésben részt vevők jogairól | 205 |
| A dialógus és konzultáció kultúrájának további erősítséért | 209 |
| Európai foglalkoztatás-fejlesztési politikai és felnőttképzés - A foglalkoztatási irányelvek pillérei | 211 |
| A kompetenciák meghatározása és osztályozása | 215 |
| Szakképzettségek és kompetenciák meghatározása, értékelése és elismerése | 244 |
| A vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról | 258 |
| Europass | 261 |
| Élethosszig tartó tanulás Európában: a mindenki számára hozzáférhető képzés céljainak és az V. CONFITEA ajánlásainak megvalósítása | 262 |
| "A művelődés hete - a tanulás ünnepe", az élethosszig tartó tanulás társadalmi elismertetésének eszköze | 266 |
| A Világbank ajánlásai az élethosszig tartó tanulás fejlesztéséről | 268 |
| Bolognai Nyilatkozat | 274 |
| Az európai oktatási és képzési programok | 277 |
| Útmutató a második fejezethez | 278 |
| A közösségi oktatási és képzési programok új generációja 2006 után | 279 |
| Az európai oktatási és képzési programok 2006 után | 283 |
| A Strukturális Alapok és az Európai Szociális Alap | 293 |
| Aktuális pályázati információs források | 306 |
| A tanulás piactere - a nemzetközi együttműködés tapasztalatai | 310 |
| Információforrások a felnőttképzési intézményekről és szervezetekről | 349 |
| Útmutató a harmadik fejezethez | 350 |
| Az európai együttműködés információs forrásai és intézményei | 351 |
| Magyar szervezetek az élethosszig tartó tanulás és az európai együttműködés terén | 360 |
| Szakterületi intézmények, szervezetek Európában | 367 |
| Gyakorlati segédeszközök a nemzetközi felnőttképzési együttműködésében | 391 |
| Útmutató a negyedik fejezethez | 392 |
| Minőségbiztosítás - Értékelési és önértékelési segédeszközök a felnőttképzésben | 394 |
| Minőség, hatékonyság, gazdaságosság | |
| Javaslatok a felnőttképzési akkreditáció és értékelés törvényi bevezetéséhez | 432 |
| Az élethosszig tartó tanulás monitorizálása | 439 |
| Egységes európai curriculum vitae (CV) formátum | 455 |
| Segédanyag az európai projektmenedzsmenthez | 458 |
| Az élehtosszig tartó tanulás legfontosabb kulcsszavai | 523 |
| Angol-magyar felnőttképzési kisszótár | 541 |
| Szakirodalmi források magyar és angol nyelven | 559 |