Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

962.188

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Felnőttképzés az Európai Unióban II.

Kézikönyv az élethosszig tartó tanulásról

Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Magyar Népfőiskolai Társaság-Nemzeti Felnőttképzési Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 571 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-86375-5-2
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az Európai Unióba történt belépéssel Magyarország "felsőbb osztályba" lépett. Olyan országok közösségébe, amelyek tudják, hogy a világméretű versenyben való helytállást, a társadalom tagjainak... Tovább

Előszó

Az Európai Unióba történt belépéssel Magyarország "felsőbb osztályba" lépett. Olyan országok közösségébe, amelyek tudják, hogy a világméretű versenyben való helytállást, a társadalom tagjainak jólétét csak az emberi tudás szüntelen fejlesztésén keresztül lehet biztosítani. Ebben a világban az "iskolába járás" nem ér véget a fiatalsággal: ha sikeresek és boldogok akarunk lenni, akkor egész életpályánkon törekednünk kell korábban megszerzett tudásunk "karbantartására", vagy teljesen új tudás megszerzésére, akár többször is az aktív, munkaképes élet alatt.
Ez nem könnyű követelmény, akkor sem, ha leszögezzük: a hazai felnőttképzés fejlettsége európai szintű, a felnőtt lakosság 8-9 százaléka szervezetten tanul és minden feltételünk - a jogi, a finanszírozási, az intézményi, a szakmai, és a személyi - adott a sikeres továbblépéshez. Vissza

Tartalom

Előszó7
Az európai oktatási és képzési rendszerek célkitűzéseihez kapcsolódó munkaprogram9
Útmutató az első fejezethez10
Az európai oktatási és képzési rendszerek célkitűzéseihez kapcsolódó részletes munkaprogram17
Oktatás és képzés 2010. A reformok sürgőssége a Lisszaboni stratégia sikeréért42
A képzés és oktatás fejlesztési indikátorai és zsinórmértékei72
A minőség területének feltérképzése74
Az egész életen át tartó tanulás minőségi mutatói80
Az EU csatlakozásra való felkészülés85
Mobilitás és európai együttműködés95
A felnőttképzés beruházás fejlesztése102
Az élethosszig tartó tanulás finanszíroszásának rendszerszerű megközelítése110
Az oktatásra és képzésre vonatkoztatható törvényszerűségek151
A felnőttképzés és az élethosszig tartó tanulás-finanszírozás fejlesztésével foglalkozó legfontosabb dokumentumok165
Ajánlások az alapkészség-fejlesztésről167
Megbízható alapkészségeket mindenkinek167
A kulcskompetenciák területei174
Az informális tanulás a közösségben182
A nem-formális és informális tanulás elismerése197
A demokratikus állampolgárságra képzés200
Nyilatkozat a felnőttképzésben részt vevők jogairól205
A dialógus és konzultáció kultúrájának további erősítséért209
Európai foglalkoztatás-fejlesztési politikai és felnőttképzés - A foglalkoztatási irányelvek pillérei211
A kompetenciák meghatározása és osztályozása215
Szakképzettségek és kompetenciák meghatározása, értékelése és elismerése244
A vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról258
Europass261
Élethosszig tartó tanulás Európában: a mindenki számára hozzáférhető képzés céljainak és az V. CONFITEA ajánlásainak megvalósítása262
"A művelődés hete - a tanulás ünnepe", az élethosszig tartó tanulás társadalmi elismertetésének eszköze266
A Világbank ajánlásai az élethosszig tartó tanulás fejlesztéséről268
Bolognai Nyilatkozat274
Az európai oktatási és képzési programok277
Útmutató a második fejezethez278
A közösségi oktatási és képzési programok új generációja 2006 után279
Az európai oktatási és képzési programok 2006 után283
A Strukturális Alapok és az Európai Szociális Alap293
Aktuális pályázati információs források306
A tanulás piactere - a nemzetközi együttműködés tapasztalatai310
Információforrások a felnőttképzési intézményekről és szervezetekről349
Útmutató a harmadik fejezethez350
Az európai együttműködés információs forrásai és intézményei351
Magyar szervezetek az élethosszig tartó tanulás és az európai együttműködés terén360
Szakterületi intézmények, szervezetek Európában367
Gyakorlati segédeszközök a nemzetközi felnőttképzési együttműködésében391
Útmutató a negyedik fejezethez392
Minőségbiztosítás - Értékelési és önértékelési segédeszközök a felnőttképzésben394
Minőség, hatékonyság, gazdaságosság
Javaslatok a felnőttképzési akkreditáció és értékelés törvényi bevezetéséhez432
Az élethosszig tartó tanulás monitorizálása439
Egységes európai curriculum vitae (CV) formátum455
Segédanyag az európai projektmenedzsmenthez458
Az élehtosszig tartó tanulás legfontosabb kulcsszavai523
Angol-magyar felnőttképzési kisszótár541
Szakirodalmi források magyar és angol nyelven559
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem