kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Felsőoktatási Pedagógiai Kutatóközpont |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 548 oldal |
| Sorozatcím: | Felsőoktatási pedagógiai tanulmányok |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
| A szerző előszava a lengyel kiadáshoz | 3 |
| Általános didaktika és alkalmazott didaktika | 7 |
| A didaktika ismeretelméleti kérdései | 7 |
| A didaktika és a többi tudomány kapcsolata | 18 |
| A felsőoktatási didaktika | 31 |
| A felsőoktatási intézmény mint a közoktatási rendszer egyik láncszeme | 51 |
| A folyamatos képzés elve | 51 |
| A Lengyel Népköztársaság iskolarendszerének általános jellemzése | 55 |
| A középiskolák és a felsőoktatási intézmények kapcsolata | 75 |
| A felsőoktatás fejlődése a Lengyel Népköztársaságban | 86 |
| Az egyetemi és főiskolai képzés fő ágai | 95 |
| Az egyetemi és főiskolai képzés céljai | 107 |
| A haladás és a személyiség sokoldalú fejlődése | 108 |
| Az általános és szakmai képzettség kialakítása | 112 |
| A tudás és alkalmazásának képessége | 117 |
| Az ifjúság világnézeti meggyőződése | 123 |
| A tehetséges fiatalok képzése | 134 |
| A motiváció és az érdeklődés fejlődése | 143 |
| Az egyetemi hallgatók és oktatók kapcsolata | 157 |
| Módszer az egyetemi hallgatók személyiségmodelljének kidolgozására | 157 |
| Az ifjúkor jellemzése | 162 |
| Az egyetemi hallgató személyiségmodelljének néhány szociológiai és pedagógiai összetevője | 165 |
| Az egyetemi oktatók a fiatalok szemében | 171 |
| Az egyetemi oktató személyiségmodellje | 173 |
| Az igények, a motivációs konfliktusok és a pszichológiai korlátok kérdése | 181 |
| A pedagógiai hatások területe | 186 |
| Az oktatási folyamat a felsőoktatásban | 197 |
| Az oktatási folyamat elméletének alapjai | 197 |
| Az oktatási folyamat mint az oktatás és tanulás szerves kapcsolata | 203 |
| A valóság megismerése | 210 |
| A valóság átalakítása | 216 |
| A sokoldalú oktatás és tanulás | 220 |
| Az ismeretek közlése és elsajátítása | 222 |
| A problémafelvető oktatás és tanulás | 224 |
| Az értékek kiemelése és átélése | 227 |
| A gyakorlati tevékenység szervezése és megvalósítása | 231 |
| Az oktatási folyamat és a kutatási folyamat | 234 |
| A motiváció szerepe az oktatási folyamatban | 243 |
| Az egyéni munkamódszer és a csoportos munka | 246 |
| Az oktatási folyamat eredményei | 255 |
| Az egyetemi előadás | 263 |
| Az oktatás módszerének fogalma | 263 |
| Az előadások osztályozása | 272 |
| A hagyományos előadás | 277 |
| A hagyományos előadás fogalma | 277 |
| Az előadás módja | 279 |
| Az előadás recepciója | 287 |
| A problémafelvető előadás | 292 |
| A konverzatórium jellegű előadás | 298 |
| A programozott oktatás | 305 |
| Új oktatási technológia | 305 |
| A tananyag programozása | 313 |
| A lineáris program | 314 |
| Az elágazásos program | 318 |
| A programozás más fajtái | 327 |
| Lengyel programozási kísérletek | 328 |
| A programok közlésének eszközei | 330 |
| A programozott tankönyvek | 330 |
| Az oktatógépek | 331 |
| A hagyományos oktatás és programozott oktatás | 336 |
| A közlő oktatás | 337 |
| A programozott oktatás | 340 |
| A problémafelvető oktatás | 343 |
| Gyakorlatok és szemináriumok | 351 |
| A didaktikai foglalkozások differenciálása | 351 |
| Gyakorlatok és laboratóriumi munkák | 354 |
| A vita | 362 |
| A szemináriumok | 367 |
| A proszeminárium | 367 |
| A szeminárium | 371 |
| Didaktikai eszközök a felsőoktatásban | 379 |
| A didaktikai eszközök általános jellemzése | 379 |
| Az egyszerű eszközök | 384 |
| Összetett eszközök | 389 |
| Az oktatási televízió | 396 |
| A tanulást automatizáló eszközök | 403 |
| A didaktikai eszközök funkciói a képzési folyamatban | 410 |
| A tankönyv a felsőoktatásban | 419 |
| Tankönyv és didaktikai rendszer | 419 |
| A tankönyv funkciói | 422 |
| Az egyetemi tankönyvek fajtái | 430 |
| A tankönyvek tartalma | 435 |
| A tankönyv felépítése és formája | 441 |
| Az egyetemi és főiskolai hallgatók gyakorlata | 442 |
| A gyakorlat három funkciója | 447 |
| Az egyetemi hallgatók termelési gyakorlata | 450 |
| A tanulmányokkal összefüggő gyakorlatok | 457 |
| Az egyetemi hallgatók gyakorlatai és az ifjúsági mozgalom | 467 |
| Az eredmények rendszeres ellenőrzése és a vizsgák | 473 |
| Az eredmények ellenőrzésének szelektív és pedagógiai funkciói | 473 |
| Az ellenőrzés és az értékelés rendszere | 477 |
| Az ellenőrzés fajtái | 477 |
| Az ellenőrzés módjai | 478 |
| Az értékelés | 482 |
| Vizsgák és kollokviumok | 485 |
| A didaktikai tesztek | 491 |
| Az értékelés kritériumai | 491 |
| A tesztfeladat kidolgozása | 495 |
| A tesztvizsgálatok eredményeinek feldolgozása | 504 |
| A szakdolgozat | 511 |
| Bevezetés | 511 |
| A szakdolgozat mint az alkotó munka példája | 514 |
| A szakirodalom tanulmányozása | 517 |
| A hipotézisek keresése | 521 |
| Az alapvető kutatások és a hipotézisek igazolása | 525 |
| A szakdolgozat felépítése | 533 |
| A szakdolgozat értékelése és elfogadása | 538 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.