| Általános rész | |
| Művelődéspolitika | |
| Nemzetközi kapcsolatok, nemzetközi kongresszusok | 3 |
| A felsőoktatás általános helyzete; - tervezés, szervezés, irányitás, felügyelet; - beruházási- pénzügyi kérdések, oktatás-gazdaságtan; - határozatok, törvények, rendeletek, utasítások; - az oktatási reform általában | 15 |
| Felsőoktatási intézmények | |
| Tudományegyetemek | 82 |
| Müszaki egyetemek és főiskolák | 113 |
| Közgazdaságtudományi egyetemek | 130 |
| Tanár- és tanitóképző főiskolák, intézetek | 150 |
| Egyéb felsőfoku oktatási intézmények | 165 |
| Az oktatószemélyzet és tevékenysége (általában) | |
| Az oktatószemélyzet általában; oktatói pálya, az egyetemi oktatók utánpótlásának kérdései | 170 |
| Oktató munka, felsőoktatási kutatások. | 186 |
| Nevelő munka, nevelési kutatások a felsőoktatásban | 195 |
| Szaktudományi kutató munka | 212 |
| A hallgatók; diákélet | |
| Előkészítés a főiskolai tanulmányokra, pályaválasztás, felvétel, lemorzsolódás | 218 |
| Tandíj, ösztöndíjak, diákszociális ügyek, diákotthonok, kollégiumok | 230 |
| Tudományos diákkröök, a hallgatók társadalmi egyesületei | 238 |
| Végzett hallgatók elhelyezése | 246 |
| Felnőttoktatás, második képzési ut; esti és levelező oktatás | 249 |
| Felsőoktatási létesítmények | 259 |
| Egyetemi telepek | 259 |
| Egyes épületek, előadótermek, laboratóriumok stb. | 263 |
| Diákotthonok, kollégiumok | 266 |
| Könyvtárak | 267 |
| Műszaki és természettudományi felsőoktatás | |
| A műszaki és természettudományi felsőoktatás általános kérdései | |
| A műszaki és természettudományi kultura és képzés szerepe, jelentősége | 273 |
| A mérnöki hivatás,a mérnöki és tudományos pálya; munkaerőutánpótlás | 277 |
| A müszaki és természettudományi egyesületek oktatás(ügy)i tevékenysége | 285 |
| Az oktatás és a gyakorlat kapcsolata; a mérnökképzés és az ipar általában | 288 |
| A műszaki és természettudományi felsőoktatás általános kérdései | |
| Tartalmi, módszertani és szervezési kérdések általában | 296 |
| A műszaki és természettudományi felsőoktatás és a szakoktatás rendszere általában; az egyes iskolatipusok ismertetése; mérnökiskolák vagy felsőfoku technikumok; - a középiskola és a felsőoktatás kapcsolatai | 316 |
| Az oktatás tartalmi kérdései | |
| Tanterv, program: általános képzés; a szakosítás kérdései általában. | 327 |
| Matematika és természettudományok | |
| Matematikusképzés, matematikaoktatás | 331 |
| Fizikusképzés, fizikaoktatás | 344 |
| Vegyészképzés, kémiaoktatás | 357 |
| Csillagászat, földrajz, geofizika, geológia | 370 |
| Biológia | 374 |
| Műszaki szaktárgyak és szakok | |
| Müszaki alaptárgyak és általános müszaki tárgyak | |
| Anyagvizsgálat, müszaki mechanika, müszaki rajz | 377 |
| Automatizálás, vezérlés, kibernetika, számitástechnika | 385 |
| Gépészmérnöki tárgyak, gépészmérnökképzés | 388 |
| Elektrotechnika, elektronika, villamosmérnökképzés | 395 |
| Kémiai technológia, vegyészmérnökképzés | 403 |
| Bányászat, bányamérnökképzés | 409 |
| Kohászat, kohómérnökképzés | 416 |
| Építészet, építész- és építőmérnökképzés | 417 |
| Általánosmérnöki és közlekedési üzemmérnöki szak; általánosmérnök- és közlekedési üzemmérnökképzés | 429 |
| Atomtechnika; atomtechnikai mérnökképzés; ürhajózás | 434 |
| Humán és egyéb nem müszaki tárgyak oktatása a műszaki és természettudományi felsőoktatásban | |
| Társadalomtudományi és közgazdasági tárgyak | 439 |
| Idegen nyelvek, nyelvoktatás | 450 |
| Egyéb nem műszaki jellegű tárgyak a müszaki egyetemeken és főiskolákon - műszaki tanérképzés | 454 |
| Az oktatás módszerei és eszközei | |
| Módszertani kérdések általában. Az oktatási rendszer | 459 |
| Pedagógiai kibernetika, programozott oktatás, oktatógépek - nyelvi laboratóriumok | |
| Pedagógiai kibernetika, programozott oktatás | 471 |
| Oktatógépek | 482 |
| Nyelvi laboratóriumok | 486 |
| Audio-vizuális oktatási eszközök és módszerek | |
| Az audio-vizuális oktatási eszközökről és mdószerekről általában | 488 |
| Film, vetítés | 492 |
| Rádió, televízió, hangszalag | 499 |
| Modellek és egyéb szemléltetőeszközök | 504 |
| Könyv, könyvtár, irodalomkutatás; programozott tankönyvek | 506 |
| Laboratóriumi munka,laboratóriumi módszerek, eszközök, berendezések | 510 |
| Automatizálási és vezérléstechnikai laboratóriumok, számítógépek | 514 |
| Mechanikai és gépészeti laboratóriumok | 516 |
| Villamosmérnöki laboratóriumok | 519 |
| Kémiai és vegyészmérnöki laboratóriumok | 519 |
| Atomfizikai és atomtecnikai laboratóriumok, atomreaktorok | 524 |
| Laboratóriumi munkavédelem | 528 |
| Gyakorlati szerepe az oktatásban | 530 |
| Az önálló munkára nevelés módszerei | 532 |
| A tanulmányi munka munkarendje, ellenőrzése és értékelése. A képesítés megszerzése | 539 |
| Diploma utáni tanulmányok | |
| Szakmai továbbképzés, folyamatos képzés; szakmérnökképzés, továbbképző tanfolyamok | 551 |
| Tudósképzés, tudományos kutatómunka az egyetemeken és főiskolákon | 556 |
| Témadokumentációs tanulmányok | |
| Verbóczi Gyuláné: Az oktatásprogramozás fejlődéséről | 565 |
| Dr. Kindler József - Kiss István: A rendszertechnika és az operációkutatás oktatása az angolszász irodalom tükrében | 589 |
| A lelőhelyek rövidítése | 633 |