| Műszaki és természettudományi felsőoktatási intézmények és működésük | |
| Műszaki egyetemek, főiskolák, mérnökiskolák (felsőfokú technikumok | 3 |
| Oktatószemélyzet | 15 |
| Hallgatóság | 19 |
| Felsőoktatási Intézmények | |
| Egyetemi telepek | 33 |
| Egyes épületek, előadótermek, laboratóriumok | 41 |
| Diákotthonok, kollégiumok | 45 |
| Könyvtárépületek | 51 |
| Egyetemi és főiskolai könyvtárak | 54 |
| Műszaki és természettudományi felsőoktatás | |
| Műszaki és természettudományi felsőoktatás általános kérdései | |
| A műszaki és természettudományi kultúra és képzés szerepe, jelentősége | 69 |
| A mérnöki hivatás, munkaerőutánpótlás | 81 |
| A műszaki és természettudományos egyesületek oktatás(ügy)i tevékenysége | 88 |
| Az oktatás és a gyakorlat kapcsolata. A mérnökképzés és az ipar általában | 98 |
| A műszaki és természettudományi felsőoktatás általános kérdései | |
| Az oktatás tartalmi kérdései (az egyes tanfolyamok és tantárgyak anyaga) | |
| Tanterv; program; általános képzés; a szakosítás kérdései általában | 150 |
| Matematika és természettudományok | |
| Matematikusképzés, matematikaoktatás | 160 |
| Fizikusképzés, fizikaoktatás | 165 |
| Vegyészképzés, kémiaoktatás | 170 |
| Csillagászat, földrajz, geofizika, geológia | 175 |
| Biológia | 180 |
| Műszaki tárgyak és szakok | |
| Műszaki alaptárgyak és általános műszaki tárgyak | 183 |
| Gépészmérnöki tárgyak, gépészmérnökképzés | 188 |
| Elektrotechnika, elektronika, villamosmérnökképzés | 194 |
| Kémiai technológia, vegyészmérnökképzés | 202 |
| Bányászat, bányamérnökképzés - Kohászat, kohómérnökképzés | 209 |
| Építészet, építészmérnökképzés | 216 |
| Építőmérnöki és közlekedés üzemmérnöki szak; építőmérnök- és közlekedési üzemmérnökképzés | 228 |
| Atomtechnika, atomtechnikai mérnökképzés, űrhajózás | 232 |
| Humán és egyéb nem műszaki tárgyak oktatása a műszaki és természettudományi felsőoktatásban | |
| Társadalomtudományi és közgazdasági tárgyak, filozófia - közgazdasági mérnökképzés | 234 |
| Idegen nyelvek, nyelvoktatás | 248 |
| Egyéb nem műszaki jellegű tárgyak a műszaki egyetemeken és főiskolákon (pedagógia, tudománytörténet, munkavédelem stb.) | 250 |
| Tájékoztatástudományi (dokumentalista) képzés | 255 |
| Az oktatás módszerei és eszközei | |
| Módszertani kérdések általában | 263 |
| Pedagógiai kibernetika, programozott oktatás | |
| Audio-vizuális oktatási eszközök és módszerek | |
| Könyv, tankönyv, irodalomkutatás | 299 |
| Laboratóriumi munka, laboratóriumi módszerek, eszközök, berendezések | 303 |
| A gyakorlat szerepe az oktatásban (szeminárium, gyakorlat, üzemi gyakorlat, termelési gyakorlat, tanulmányút stb.) | 307 |
| Az önálló munkára nevelés módszerei (A tervezés és a tudományos kutatómunka szerepe az oktatásban stb.) | 312 |
| A tanulmányi munka munkarendje, ellenőrzése és értékelése. A képesítés megszerzése | 317 |
| Diploma utáni tanulmányok | |
| Posztgraduális tanulmányok, szakmérnökképzés, továbbképzés | 321 |
| Tudósképzés, tudományos kutatómunka az egyetemeken és főiskolákon | 333 |
| Témadokumentációs tanulmányok | |
| Héberger Károly: Bírálat Bakos József "A korszerű előadás a felsőoktatásban" (Bp. 1968. FEPEKUK 63 p.) c. könyvéről | 349 |
| Szalai Pál: Az ASEE célbizottságának végjelentése (1968). (Ford.) | 352 |
| Szalai Pál: Társadalomtudományi oktatás a műszaki felsőoktatásban (Ford.) | 362 |
| Gáspár Istvánné - Végh Ferenc: Az amerikai felsőoktatás szervezetének néhány kérdése | 379 |
| Mutatók | |
| Megjelent témadokumentációk jegyzéke | 392 |
| Folyóirat jegyzék | 394 |
| Lelőhelyek rövidítése | 401 |
| Országnevek rövidítése | 402 |
| Szerzői mutató | 403 |
| Tárgyszó mutató | |